دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
3 تغییر مهم آژانس های بازاریابی در شرایط کنونی

کرونا و تغییر فعالیت آژانس های بازاریابی

4 سال پیش ( 1399/2/18 )
پدیدآورنده : جان ای لینکولن   پدیدآورنده : علی آل علی  

اگر شما صاحب یک آژانس بازاریابی باشید، در طول چند ماه اخیر به خاطر شیوع ویروس کرونا چالش‎های بسیار زیادی پیش روی داشته اید. بسیاری از آژانس های بازاریابی در زمان کنونی به طور کامل بیکار هستند. این امر بر روی گردش مالی آنها تاثیر منفی دارد. ویروس کرونا تمام کسب و کارها را با مشکلات عمیق مواجه کرده است، با این حال آژانس های بازاریابی در این میان نیازمند تغییر الگوی فعالیت شان حتی پس از رفع بحران موردنظر هستند. ما در این مقاله نگاهی به بهترین راهکارهای مدیریت ویروس کرونا و شیوه های تغییر کسب و کار از سوی آژانس های بازاریابی خواهیم داشت.

1. طراحی استراتژی و ضرورت تغییر

کرونا تغییر فعالیت آژانس های بازاریابی

تمام فعالیت های آژانس های بازاریابی با طراحی استراتژی شروع می شود بنابراین نخستین نکته مهم برای ایجاد تغییر در فعالیت آژانس ها مربوط به همین حوزه خواهد بود. نکته مهم در این میان ناآگاهی بسیاری از کارشناس های بازاریابی از نحوه اعمال تغییرات در فرآیند طراحی استراتژی است.

مشتریان بازارهای مختلف از همان ابتدای شیوع کرونا جهت‎گیری مشخصی به سوی استفاده از خدمات آنلاین داشته اند. اکنون فعالیت اغلب خرده‎فروشی های در سراسر دنیا به صورت آنلاین دنبال می شود بنابراین ما در حوزه بازاریابی باید سرمایه گذاری مشخصی بر روی حوزه موردنظر داشته باشیم. بدون تردید بازاریاب ها باید همیشه در استفاده از فناوری های نوین پیشتاز باشند، با این حال هنوز هم برخی از آژانس های بازاریابی نسبت به ارائه خدمات به صورت آنلاین ناتوان هستند.

مطلب مرتبط: چگونه آژانس بازاریابی کارآمدتری داشته باشیم؟

بازاریابی برای محصولات مختلف فقط معطوف به شبکه های اجتماعی نیست. با این حال در شرایط شیوع ویروس کرونا توجه به شبکه های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی است. توجه به نحوه فعالیت مشتریان برای تجدیدنظر در الگوی طراحی استراتژی ضروری است. در غیر این صورت استراتژی های تازه ما هرگز موردپسند مخاطب هدف قرار نخواهد گرفت. به عنوان مثال، اگر شما در تلاش برای ارائه خدمات به صورت آنلاین به مشتریان هستید، باید نقش یوتیوب در انتقال مشتریان به سایت خرید را مدنظر داشته باشید. براساس گزارش موسسه فوربس، بارگذاری محتوای ویدئویی بازاریابی درباره نحوه استفاده از محصولات مختلف نقش مهمی در ترغیب کاربران برای خرید آنها دارد.

بدون تردید وقتی برندها با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند، اطلاع‎رسانی دقیق به مشتریان اهمیت خواهد داشت. برخی از برندها در زمینه ارتباط با مشتریان ضعیف عمل می کنند. برخی از توصیه های مهم برای تعامل بهتر با مشتریان در حوزه ویروس کرونا به شرح ذیل است:

• اختصاص صفحه ای مشخص در اکانت رسمی برندمان در شبکه های اجتماعی برای توضیح مسائل و نکات بهداشتی ضروری به مخاطب هدف

• تلاش برای ایجاد ارتباط میان کمپین های بازاریابی و تبلیغات آژانس مان با رویدادهای مربوط به ویروس کرونا

• طراحی کمپین ویژه برای حمایت از کادرهای پزشکی و ترغیب مردم به رعایت نکات بهداشتی برای مقابله هرچه بهتر با کرونا

2. اهمیت سازماندهی مناسب

نحوه فعالیت سازمان ها در مواجهه با ویروس کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از برندها علی رغم تلاش های فراوان برای مدیریت شرایط امکان برنامه‎ریزی مناسب را از دست می دهند. نگرانی از شکست در زمینه مدیریت شرایط و استرس های ناشی از آن بخش مهمی از مشکلات آژانس های بازاریابی را شکل می دهد. امروزه بخش قابل توجهی از نیاز برندها برای همکاری با آژانس های بازاریابی کاهش پیدا کرده است. این امر با شیوع ویروس کرونا بدل به بحرانی سهمگین برای صنعت مورد بحث شده است. اگر ما توانایی مدیریت بهینه شرایط برای عبور از بحران کوتاه‎مدت کرونا را نداشته باشیم، به احتمال زیاد پس از رفع بحران مورد بحث باید به دنبال حوزه کسب و کار دیگری برای خود باشیم.

بی‎شک فعالیت در دوران کرونا مانند سایر موقعیت ها نیست بنابراین ما باید در وظایف و شرح عملکرد کارمندان برند تجدیدنظرهایی اعمال کنیم. برخی از آژانس های بازاریابی در شرایط کنونی اقدام به کاهش حقوق کارمندان می کنند. این امر نتیجه نامناسبی بر روی ذهنیت کارمندان از برند ما خواهد داشت. بنابراین تلاش اصلی ما باید کاهش هزینه های جاری بدون ایجاد فشار بر روی کارمندان باشد. به عنوان مثال، بودجه توسعه کسب و کارتان در شرایط کنونی باید قطع شود. فقط در این صورت ما شانس بیشتری برای ادامه فعالیت خواهیم داشت.

استفاده از تکنیک های دورکاری راهکار مناسبی برای کاهش هزینه های جاری محسوب می شود. وقتی خطر ابتلا به کرونا در مکان های عمومی بالاست، استفاده از رویکرد دورکاری منطقی خواهد بود. نگرانی اصلی صاحبان آژانس های بازاریابی ناتوانی در زمینه مدیریت فرآیند دورکاری است. مزیت اصلی حوزه بازاریابی عدم نیاز به تعامل مداوم کارمندان است بنابراین با استفاده از نرم‎افزارهای ارتباطی به سادگی امکان اجرای طرح دورکاری وجود خواهد داشت.

تعامل با مشتریان در دوران کرونا نیازمند طرح و برنامه خاصی است. بی‏تردید ما شرایط مناسب برای پیگیری وضعیت عادی کسب و کار را نداریم. یکی از استراتژی های مناسب برای تعامل بهینه با مشتریان در زمان کنونی تعیین بازه های مشخص برای مراجعه آنهاست. به عنوان مثال، تعیین ساعت هایی خاص در طول روز برای مراجعه مشتریان ضروری خواهد بود.

اگر وضعیت آژانس شما امکان اجرای دورکاری را نمی دهد، باید به دنبال استراتژی های دیگری باشید. یکی از راهکارهای مناسب در این میان ایجاد فاصله میان میزهای کارمندان در دفتر رسمی است. همچنین ما باید دلایل ناتوانی در زمینه استفاده از دورکاری را به کارمندان و مشتریان توضیح دهیم. در غیر این صورت به کم‎کاری متهم خواهیم شد.

3. اهمیت ارتباطات پایدار

آژانس های بازاریابی باید به طور مداوم با مشتریان شان در ارتباط باشند. اگر شما تجربه همکاری با آژانس های بازاریابی برای طراحی کمپین را داشته باشید، شاید نسبت به تماس های مکرر آنها برای بررسی نکات مختلف پروژه متعجب شوید. دلیل این امر تلاش برای جلب رضایت مشتریان است.

بدون تردید مشتریان برگزاری جلسات رو در رو برای پیشبرد امور مربوط به کمپین های بازاریابی را به هر شیوه دیگری ترجیح می دهند، با این حال شرایط کنونی امکان استفاده از چنین رویکردهایی را منتفی ساخته است. خوشبختانه استفاده از نرم‎افزارهای ارتباطی تا حد زیادی نیازهای ما در حوزه بازاریابی را رفع خواهد کرد. اکنون بسیاری از آژانس های بازاریابی با استفاده از نرم‎افزارهای ارتباطی اقدام به تعامل با مشتریان شان می کنند. کیفیت بالای چنین نرم‎افزارهایی میزان نارضایتی مشتریان را به شدت کاهش داده است.

مطلب مرتبط: چرا کسب و کار شما به یک آژانس بازاریابی احتیاج دارد؟

نکته مهم در مورد برقراری ارتباط با مشتریان در زمان کنونی رعایت نکات حرفه ای است. اگر شما از تماس تصویری استفاده می کنید، استفاده از لباس های رسمی و حضور در اتاق کار اهمیت خواهد داشت. البته نیازی به حضور در شرکت نیست. فقط باید یکی از اتاق های خانه را به دورکاری اختصاص داد. توجه به نورپردازی اتاق نیز دارای اهمیت است. بسیاری از برندها در عمل به دلیل نورپردازی نامناسب امکان تعامل مطلوب با مشتریان در قالب تماس ویدئویی را نخواهند داشت.

جمع‎بندی

ویروس کرونا برنامه بسیاری از برندها را دستخوش تغییر کرده است. وضعیت آژانس های بازاریابی در این میان کاملا واضح است. کاهش میزان تقاضای برندها برای همکاری تبلیغاتی موجب کاهش سطح درآمدها شده است. بی‎تردید برنامه‎ریزی مناسب برای خروج از وضعیت بحرانی کنونی اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از نکات موردبحث در این مقاله گام مناسبی برای شروع تغییرات در آژانس بازاریابی شما خواهد بود.

منبع : searchengineland
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ncZN2jlb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه