به خصوص اگر یک استارت آپ باشید، برای شما این دغدغه به وجود آمده است؛ فعالیت های بازاریابی شرکت را برون سپاری کنم یا افرادی را برایش استخدام کنم؟
ما در این مقاله به نقل از modir.tv سه دلیل برای شما می آوریم که فعالیت های بازاریابی خود را حتی الامکان به یک آژانس بازاریابی یا آژانس بازاریابی آنلاین بسپارید تا متوجه شوید که چرا کسب و کار شما به یک آژانس بازاریابی احتیاج دارد؟
1- عدم نیاز به آموزش دادن و مدیریت کردن
بدترین اتفاقاتی که در فرآیند استخدام یک فرد برای شرکت می افتد این چند مورد است:
- آموزش: فرد جدید باید آموزش ببیند.
- هماهنگی با کسب و کار شما: اگر به آموزش احتیاج نداشته باشد (یعنی کاربلد باشد)، باز هم آموزش می خواهد! (بالاخره شرایط هر کسب و کاری با کسب و کار دیگری متفاوت است و شما هر کسی را هم که به مجموعه خود اضافه کنید، باید او را با مفاهیمی جدید از حوزه کسب و کارتان آشنا کنید.)
- آشنایی با جو شرکت: به مدت زمانی طولانی احتیاج دارید که فرد را با شرایط و جو حاکم بر شرکت و کارکنان آن آشنا کنید.
- مدیریت وظایف او: اضافه شدن نیروی جدید از شما یک انرژی مضاعف برای مدیریت کردن این نیرو و وظایفی که به عهده اوست، می گیرد.
اما با قرارداد بستن با یک آژانس بازاریابی:
- شما دیگر نیازی به صرف انرژی اضافه برای آموزش و مدیریت نخواهید داشت.
- فضایی از شرکت تان اشغال نمی شود.
- آژانس ها به صورت اتوماتیک شما را به هدف تان نزدیک می کنند و شما می توانید بر دیگر اهداف تان تمرکز کنید.
2- مقرون به صرفه بودن
بدون شک تا اینجا که این مقاله را می خواندید برای شما این مسئله پیش آمده که برون سپاری کارهای شرکتم به یک آژانس بازاریابی، هزینه زیادی برای من در پی خواهد داشت. خب در ظاهر که نگاه می کنیم، این حرف قبول، ولی اجازه دهید کمی موشکافانه تر به این قضیه نگاه کنیم.
- مالیات و هزینه های جانبی: شما دیگر نیاز به پرداخت مالیات، بیمه و دیگر خدمات جانبی نخواهید داشت.
- عیدی و هزینه های متفرقه: دیگر نیازی به پرداخت هزینه های تشویقی، اضافه کاری، عیدی و اینچنین هزینه هایی که بازده کارمندان را افزایش می دهد؛ نخواهید داشت.
- تعطیلی های زیاد: تقویم ایرانی را باز کنید و ببینید که چند روز سال تعطیل است؟!
سخت پیش می آید یک نیروی کار قانع شود که روز تعطیل کار کند و اگر هم این کار را انجام دهد یا حقوق بیشتر می گیرد یا به ازای هر یک روز کار، باید دو روز به او مرخصی بدهید!
اما با سپردن کارهای خود به یک آژانس بازاریابی، شما فقط Deadline تعیین می کنید و دیگر خودشان می دانند که روز تعطیل باید کار کنند یا نه. شما فقط نتیجه را در زمان مقرر خودتان بخواهید.
- تحقیقات بازاریابی: تحقیقات بازاریابی به تجربه، دانش و امکانات بسیار هزینه بری نیازمند است. هزینه های جانبی تحقیقات بازار به حدی زیاد است که اگر کارکشته نباشید، می تواند شما را تا ورشکستگی پیش ببرد.
با قرارداد بستن با یک آژانس بازاریابی، دیگر چنین دغدغه هایی ندارید.
3- دستیابی به یک تیم با تجربه
کارشناسان و مدیران بازاریابی حقوق های هنگفتی دریافت می کنند و شرکت های دیگر همواره در کمین نشسته اند که اگر مدیران بازاریابی شما بتوانند خوب عمل کنند، با حقوقی بالاتر یا وعده و وعیدهای مختلف، آنها را به سمت خودشان بکشانند و شما می مانید و حسرتی که به خاطر آموزش و همگام سازی او با شرکت می خورید.
برای نگهداری مدیران و کارشناسان بازاریابی، شما باید بودجه هنگفتی را صرفا برای یک فرد کنار بگذارید. اما در صورتی که با یک آژانس همکاری کنید، می توانید هر زمانی که خواستید، موقتا پروژه ها را متوقف کنید و هر زمان که نیاز داشتید، هزینه کردن را دوباره شروع کنید.
از طرفی با همکاری با یک آژانس بازاریابی، نه تنها یک فرد، بلکه تیمی باتجربه را در اختیار خواهید داشت. افرادی که پیش از شما با شرکت های دیگر کار کرده اند، کمپین های دیگری برگزار کرده اند و می دانند که چطور باید یک فرآیند بازاریابی را انجام دهند.