در جهان امروز تولید محتوا نه تنها به عنوان مهمترین روش بازاریابی محسوب می شود، بلکه اعتبار برند شما نیز خواهد بود. درواقع این مسئله بیانگر توانایی شرکت شما بوده و به همین خاطر افراد، هزینه های هنگفتی را برای آن صرف می کنند. در این زمینه یکی از مشکلات رایج این است که فعالیت مداوم، سخت بوده و افراد با کمبود ایده مواجه میشوند. در این زمینه فراموش نکنید که شما نمی توانید فعالیت های خود را برای مدتی متوقف کرده و آنها را به حالت تعلیق درآورید. تحت این شرایط تمامی دستاوردهای قبلی را هم از دست خواهید داد. درواقع ضروری است تا راهکارهایی پیدا کنید تا همواره بتوانید حرف های جدیدی برای گفتن داشته باشید که در ادامه چهار مورد منتخب آنها را بررسی خواهیم کرد که بدون شک چالش تولید محتوای مداوم را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.
1-از سایرین یاد بگیرید
یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که عملکرد سایرین را مورد بررسی قرار داده و از اقدامات آنها ایده بگیرید. در این زمینه حتی کپی برداری از اقدامات افراد دیگر در حوزه های غیرمرتبط و یا رقبای خارجی، می تواند نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. با این حال فراموش نکنید که بهترین نتیجه زمانی میسر می شود که نوآوری داشته باشید. با این حال این امر نیز طبیعی است که هر روز نتوانید نوآوری از خود نشان دهید. به همین خاطر نباید بیش از حد سختگیر هم باشید. در این زمینه ابزارهایی نظیر Google Trends نیز کمک خواهد کرد تا بتوانید نتایج به مراتب بهتری را به دست آورید و با شناخت ترندها به عنوان مطالبی که در حال حاضر بیشترین توجهات را به سمت خود جلب کرده است، ایده های جدید داشته باشید. همچنین در این بخش می توانید اقدامات مخاطبان خود را نیز رصد کرده و اقدام به بازنشر محتواها نمایید. برای نظم بخشیدن به فعالیت افراد در این بخش می توانید مسابقات و جوایزی را نیز تعیین نمایید تا افراد به تولید محتواهای موردنظر شما، متمایل شوند.
مطلب مرتبط: چگونه ایده های جدید برای تولید محتوای خود داشته باشیم؟
2-از اخبار و آمارها استفاده کنید
بازنشر اخبار و آمارها خود می تواند تا حد زیادی نیاز محتوایی شما را پوشش دهد. با این حال از دل این موارد شما می توانید محتواهای جدید نیز استخراج نمایید. برای مثال با بررسی آمارها، می توانید یک مقاله تحلیلی را منتشر کنید. همچنین براساس اخبار، مصاحبه های مختلفی داشته باشید تا نظرات افراد را جویا شوید. در این زمینه فراموش نکنید که شما برای تولید محتوا به یک روش محدود نبوده و می توانید فرمت های مختلف را مورد توجه قرار دهید. برای مثال ممکن است برای یک موضوع، پادکست گزینه مناسب تری به جای محتوای متنی باشد. با این حال بهترین اقدام در این زمینه، تولید یک محتوا با فرمت های مختلف است با این اقدام می توانید انتظار جذب مخاطب حداکثری برای تمامی پست های خود را داشته باشید.
3-از پشت صحنه محتوا تهیه کنید
درواقع روایت داستان و اتفاقاتی که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد، برای افراد جذابیت بسیار بالایی را دارد. در این زمینه شما می توانید از اقدامات پشت صحنه خود نیز محتواهایی را تهیه کرده و آنها را به اشتراک بگذارید. در این زمینه بهتر است که تنها اتفاقات مهم و حتی بامزه را اولویت قرار دهید تا نتیجه خوبی از این اقدام خود داشته باشید. همچنین لازم است تا تفاوت انواع پلتفرم ها را به خوبی درک کرده و بدانید که در هر کدام، چه نوع محتوا و فرمتی را باید به اشتراک بگذارید. برای مثال در یوتیوب، محتوایی به غیر از ویدئو، مورد توجه قرار نخواهد گرفت. این امر در حالی است که در اینستاگرام اگرچه تلاش های زیادی برای پوشش انواع محتوا صورت گرفته است، با این حال همچنان ارسال عکس، حرف اول را می زند.
مطلب مرتبط: چگونه نتایج بالاتری از تولید محتوای خود به دست آوریم؟
4-کار را تا حد امکان برای خود ساده کنید
با توجه به این امر که شما در طول روز نیاز به تولید انواع محتوا دارید، لازم است تا سرعت انجام کار بالا باشد. در این زمینه با مواردی نظیر استفاده از بهترین ابزارها، سادگیری اصول حرف های، برون سپاری و... می توانید امکان فعالیت بلندمدت بدون احساس خستگی بیش از حد را داشته باشید. درواقع هر برندی باید به دنبال سبک خاص خود باشد. این موضوع کمک خواهد کرد تا پس از مدتی، به آن عادت کرده و فشار روز اول را حس نکنید.