یکی از شرایط بسیار رایج برای افراد فعال در زمینه تولید محتوا این است که با کمبود ایده مواجه می شوند. در این زمینه با توجه به عدم کاربردی بودن موارد تکراری و رایج، لازم است تا به دنبال ایده های جدید باشید. با این حال این امر نیز طبیعی است که نتوانید ایده های جدید را برای طولانی مدت در ذهن خود ایجاد نمایید. یک مشکل دیگر نیز وجود دارد که نمی توان اطمینان داشت که هر ایده جدیدی که به ذهن خطور می کند، شانس رشد بالایی را هم خواهد داشت. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چه اقدامی را باید انجام داد؟ درواقع وجود یکسری منابع برای ایده گرفتن، نیاز امروز افراد فعال حوزه تولید محتوا محسوب می شود که در ادامه چهار مورد برتر در این زمینه را بررسی خواهیم کرد.
1-BuzzSumo
این سایت یک بازار عالی برای پیدا کردن موضوعات جدید است. درواقع با بررسی مهمترین موضوعات می توانید روند حوزه کاری خود را شناسایی کرده و چارچوب فکری برای خود ایجاد نمایید. نکته جالب دیگر این است که این سایت در کنار نشان دادن محتواهای برتر از نظر نرخ تعامل، به بررسی وضعیت اینفلوئنسرها نیز کمک می کند. این موضوع باعث خواهد شد تا با سبک کاری هر یک از آنها آشنا شده و در صورت تمایل برای همکاری، بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که امروزه استفاده از اینفلوئنسرها برای رشد سریع، امری الزامی بوده و لازم است تا از بین گزینه هایی که به صوت روزانه به تعداد آنها اضافه می شود، مناسب ترین ها را برای کسب و کار خود انتخاب نمایید.
مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی
2-HubSpot
بخش وبلاگ این سایت مطرح شما را با جدیدترین موضوعات در حوزه های مختلف آشنا می کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نویسندگان، به دنبال موضوعات به روز هستند که بهتر بتوانند نظر مخاطبان را به سمت خود جلب نمایند. به همین خاطر بررسی موضوعات، به معنای استفاده رایگان از تلاش ها و بررسی های آنها نسبت به بازار است. همچنین در این سایت می توانید با وارد کردن کلمات کلیدی موردنظر خود، تیترهای جدید و مهم را پیدا کنید که کار را برای شما ساده می کند. درواقع برای اینکه نقطه شروع سریعی داشته باشید، این سایت گزینه بسیار خوبی خواهد بود.
3-Quora
بزرگترین وب سایت پرسش و پاسخ جهان، بدون شک بستری مناسب برای پیدا کردن دغدغه های جامعه هدف شما خواهد بود. درواقع یکی از ملاک های محتوای مناسب این است که مطالب با نیاز روز باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها به موارد جدید خود را محدود نکرده و به سوالات قدیمی حوزه خود نیز بپردازید. درواقع با یک دید متفاوت می توان از دل موارد قدیمی نیز محتواهای بسیار جذابی را تولید کرد. برای این اقدام می توانید از محتواهای قدیمی خود استفاده کرده و نتایجی فراتر از حد تصور را به دست آورید.
4-Google Trends
بدون شک گوگل به عنوان محبوب ترین موتور جست و جوگر جهان و مالک بزرگترین بستر اشتراک گذاری ویدئو(یوتیوب) توانایی بالایی برای انجام کارهای مختلف دارد که نمونه آن را می توان در گوگل ترند مشاهده کرد. در این بازار شما می توانید به سادگی ترندها را شناسایی کرده و با تحلیل آمارها، موضوعات مورد توجه در آینده را هم پیش بینی نمایید. تحت این شرایط شما آمادگی لازم برای اقدامات حرفه ای را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا
در آخر نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که عوض کردن تیم تولید محتوای شرکت و اضافه کردن یک فرد جدید نیز می تواند برای شما تاثیرات خوبی را داشته باشد. درواقع در مبحث ایده های جدید، انواع اقدامات وجود دارد که در صورت ناکافی بودن موارد فوق، می توانید به دنبال موارد دیگر هم باشید. در این زمینه ممکن است براساس ویژگی های منطقه ای که در آن فعالیت دارید، راهکارهای محلی هم وجود داشته باشد که حتی نتایج بهتری از چهار مورد معرفی شده را به همراه داشته باشند. به همین خاطر شما نباید خود را محدود به موارد معرفی شده تصور نمایید.