اگرچه ممکن است در رابطه با بهترین سریال برای کارآفرین ها، افراد عقیده های مختلفی داشته باشند، با این حال علت انتخاب اسپین آف برکینگ بد که سریالی تحسین شده محسوب می شود این است که در هر قسمت آن می توان انواع نکات آموزنده را پیدا کرد. این امر در حالی است که در سایر موارد، ابدا با این حجم از آموزندگی مواجه نیستید، با این حال قرار نیست که در این مقاله، به نحوی رفتار کنیم که دیگر تمایلی جهت مشاهده سریال وجود نداشته باشد. به همین خاطر به ذکر چند نکته مدیریتی آن بسنده کرده و کشف اکثریت آن را به خودتان واگذار خواهیم کرد. مواردی که قصد معرفی آنها را داریم کمک خواهد کرد تا تمایل به مشاهده این سریال، افزایش پیدا کند. درواقع در شرایط قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهترین زمان برای شروع مشاهده این سریال ایجاد شده است که توصیه می شود که ابدا آن را از دست ندهید.
1-به بخش هایی از بازار توجه داشته باشید که مورد غفلت سایر رقبا قرار دارد
برای این امر که رشد سریعی را تجربه کنید، ضروری است تا به دنبال یک حوزه جدید باشید. این امر شما را وارد فضایی بدون رقیب کرده و توجهات جامعه هدف را به سمت شما روانه خواهد کرد. در رابطه با تمامی ایده های پولساز نظیر اوبر و نتفلیکس، ماجرا به همین شکل بوده است. درواقع در فضایی که همگان در تلاش برای کنار زدن رقبا و کسب جایگاهی بهتر در بازار محلی تاکسیرانی بودند، این شرکت یک شبکه جهانی را به کمک اینترنت مهیا کرد که در هر کشوری قابل اجرا بوده و صنعت تاکسیرانی را وارد یک مرحله جدید با امکانات بیشتری کرده است.
مطلب مرتبط: نکات مدیریتی سریال خانه کاغذ La casa de papel
همچنین موسس نتفلیکس نیز به تلویزیون اینترنتی به عنوان یک ایده جدید و کار نشده، توجه داشت که باعث شد سریعا بتواند رقبای قدرتمند خود را کنار زده و امروزه به عنوان قدرتمندترین برند حوزه رسانه تصویری فعالیت کند. در این رابطه شخصیت جیمز مک گیل که بعدها نام ساول گودمن را انتخاب کرد، برای رونق دادن به کار وکالت خود، حتی به خلافکاران کمک می کرد تا پروندههای بیشتری شکل گیرد. اگرچه این یک کمدی سیاه محسوب شده و نباید در واقعیت این کار را انجام داد، با این حال به خوبی این نکته را منتقل می کند که باید به دنبال راه هایی باشیم که مورد توجه قرار ندارد.
2-با هر مشتری باید به محترمانه ترین شیوه رفتار کرد
مشتریان ساول از هر قشری بوده اند. در این بین حتی شاهد افرادی با بدترین صفات هستیم، با این حال شیوه رفتاری یکسان بوده و به همه آنها احترامی را می دهد که حتی برای خودشان تعجب آور است. در این رابطه وی عقیده دارد که وظیفه او قضاوت نبوده و تنها باید بر روی خدمترسانی تمرکز داشته باشد. نکته جالب این است که حتی در بدترین شرایط نیز این سیاست توسط او حفظ شده است. در زمینه کاری نیز شما باید این نکته را فراموش نکنید که نیاز اول مشتری، در بازاری که رقبای بسیاری وجود دارد، احترام بوده و با توجه به این امر که کیفیت خدمات در یک سطح شبیه به هم قرار دارد، این مسئله می تواند یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب شده و افراد را به ادامه استفاده از برند شما ترغیب کند. در نهایت این اقدام باعث می شود تا به مانند شخصیت ساول، مشتریانی وفادار داشته و بتوانید بر روی آنها حساب کنید.
3-تبلیغات خلاقانه و کمهزینه را مورد توجه قرار دهید
بسیاری از برندها هزینه های بسیار سنگینی را صرف تبلیغات خود می کنند، این امر در حالی است که نتیجه ای که از آن به دست می-آورند بسیار کمتر است. علت این امر به این خاطر است که جامعه هدف، همواره تبلیغات رایج را مشاهده کرده و دیگر آنها برای شان جذابیت لازم را ندارد. در این رابطه خلاقیت می تواند برگ برنده شما باشند. همچنین هنگامی که روش های کمهزینه را مورد توجه قرار دهید، در صورت بروز مشکل، شرکت درگیر یک فاجعه نمی شود. شخصیت ساول نیز همواره در طول سریال تلاش کرده است تا به نقاط ضعف تبلیغات موجود توجه کرده و کانال های جدیدی را ایجاد کند. برای مثال درج تبلیغ بر روی صندلی اتوبوس یکی از این موارد محسوب می شود. علت اهمیت اقدام این است که افراد معمولا هنگام نشستن بر روی صندلی، برای اطمینان از تمیز بودن آن، نگاهی دقیق می اندازند. همین امر میتواند فرصتی مناسب را جهت تبلیغ به وجود آورد که تاکنون مورد توجه هیچ برندی قرار گرفته نشده است.
4-یک نام تجاری بهیادماندنی و خاص داشته باشید
در رابطه با اقداماتی که برای انتخاب نام شرکت باید انجام شود، این سریال دارای نکات فوقالعاده ای است. در این رابطه فراموش نکنید که نام تجاری شما باید متفاوت و دربرگیرنده یک معنای مثبت باشد. در این رابطه اولویت شما باید این باشد که افراد پس از شنیدن نام برند، احساس خوبی داشته باشند. برای مثال ساول گودمن در ذهن افراد تاثیر مثبتی را به همراه دارد و به همین خاطر شخصیت اصلی از آن استفاده کرده است.
5-شخصیت کاریزماتیک داشته باشید
به عنوان مدیر شرکت شما باید بزرگترین مبلغ برند خود باشید. در این رابطه هیچ چیز به اندازه یک شخصیت فوقالعاده نمی-تواند افراد را به استفاده از برند شما ترغیب کند. به همین خاطر باید اطمینان داشته باشید که شما از قدرت کافی برای تاثیرگذاری بر روی سایرین، برخوردار هستید. در نهایت شخصیت ساول به لطف در دست داشتن ویژگی های متفاوت، موفق شد تا نظر بسیاری را به سمت خود جلب کند.
6-نه گفتن را فراموش کنید
شخصیت ساول هیچگاه به افراد پاسخ منفی نداده و شرایط را به نحوی مدیریت می کند که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کند. برای مثال وی در جواب یک درخواست که ابدا مورد علاقه او نیست، به جای پاسخ منفی مستقیم، شرایط را به نحوی تغییر می دهد که فرد تقاضای خود را کنار بگذارد. این امر باعث می شود تا همواره محبوبیت شما نزد افراد باقی بماند. در این رابطه فراموش نکنید که نه گفتن سریع، شانس امتحان این امر که تا چه حد می توانید فراتر از حد تصور خود ظاهر شوید را از شما خواهد گرفت.
مطلب مرتبط: گران ترین سریال های تلویزیونی
7-تنها در راستای اهداف خود گام بردارید
در طول سریال برای شخصیت ساول پیشنهادهای کاری متعددی شکل می گیرد. برای مثال رئیس سابق او، پیشنهاد بازگشت به شرکت را با حقوقی بیشتر میدهد، با این حال وی به علت استقامتی که در رابطه با هدف خود داشت، در نهایت به موقعیتی به مراتب بهتر دست پیدا کرد. به همین خاطر شما نیز باید اهداف بزرگ خود را مورد توجه قرار داده و در این رابطه موارد کوچک را فراموش کنید.