آیا شما به دنبال راه اندازی کسب و کار در عرصه آنلاین هستید؟ اگر پاسخ تان به این پرسش مثبت است، باید گفت در کنار انبوهی از کارآفرینان دیگر قرار دارید که به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان در این فضا هستند. این امر می تواند برای شما امیدواری های خاص خودش را داشته باشد. البته اگر انگیزه کافی برای ایجاد تمایز میان خودتان و دیگران را هم داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود تبدیل به یک برند حاشیه ای در بازار شده و شانس شما در این راستا نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا میکند. اگر برند شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن است، باید اول از همه یک نام درست و دقیق داشته باشد.
برندهایی که نام های شبیه به هم دارند، به طور معمول خیلی مورد توجه مشتریان قرار نمی گیرند. ماجرا درباره نام های شبیه به برندهای بزرگ هم دقیقا به همین شکل است. درست به همین خاطر شما باید همیشه یک اسم درجه یک و متفاوت در مقایسه با رقبا برای برندتان داشته باشید. وگرنه خیلی زود اوضاع تان در تعامل با مشتریان به هم ریخته و کمتر کسی به محصولات تان روی خوش نشان می دهد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای نام گذاری درست کسب و کارهای آنلاین است. این امر به شما کمک شایانی برای دستیابی به موفقیت در دنیای دیجیتال و اینترنتی خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار میدهیم.
مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب نام مناسب برای کسب و کار
ارتباط میان اسم و برند
اسم یک برند باید ارتباط معناداری با حوزه کاری یا حتی محصولات آن داشته باشد. این امر به سرعت برندتان را در ذهن مشتریان ثابت نگه داشته و شما را از هزینه های گزاف تبلیغات بی نیاز خواهد کرد. یادتان نرود در دنیای امروز بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند استفاده از شرایط متنوعی هستند. این امر می تواند از نام گذاری درست شروع شده و به بسیاری از جنبه های دیگر نیز سرایت کند. در این صورت شما به خوبی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را تجربه خواهید کرد. یادتان نرود بسیاری از برندها اول از همه هیچ اسمی برای استارت آپ شان در نظر نمی گیرند. این امر از همان ابتدا بنای بی هویتی برند را خواهد گذاشت.
توصیه ما برای گام نخست انتخاب اسم برای برند توجه به ارتباط آن با حوزه کاری تان است. این امر ایده های شما را به خوبی پالایش کرده و اوضاع تان را بهبود خواهد بخشید.
توجه به المان ماندگاری
یک اسم باید ماندگاری خوبی در ذهن مخاطب داشته باشد. این امر می تواند به شما برای فعالیت بهتر در بازار کمک کرده و اوضاع تان را نیز بهبود بخشد. یادتان نرود در دنیای امروز بسیاری از برندها برای بهبود اوضاع شان نیاز به استفاده از اسم های ماندگار هم برای خودشان و هم برای محصولات شان دارند. درست به همین دلیل باید از همان ابتدا پیش خودتان فکر کنید اسم مورد نظرتان چقدر به یادماندنی خواهد بود. این امر اوضاع تان را به خوبی مدیریت کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به ارمغان می آورد.
مطلب مرتبط: چگونه نام مناسبی برای کسب و کارمان انتخاب کنیم؟
هماهنگی با محتوای بصری
اینکه یک اسم هماهنگی بالایی با ساختار بصری داشته باشد، موضوع مهم دیگری محسوب می شود. منظور ما در این بخش امکان تولید محتوای بصری و تبدیل لوگو یا حتی اسم برند به المان های بصری مشخص در فرآیند بازاریابی است. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. در نهایت نیز یا مجبور به تعویض نام می شوند یا اینکه برای همیشه با مشکلات مربوط به بازاریابی و تعامل با مشتریان رو به رو خواهند بود. شما می توانید از این مشکل به سادگی عبور کرده و اوضاع تان را بهینه سازی کنید. راهکار پیشنهادی ما در این میان نیز توجه به میزان انطباق اسم مورد نظرتان با جلوه های بصری یا حتی تولید کمپین های بازاریابی ویدئومحور است. شما با این کار به سادگی امکان تعامل با مشتریان را پیدا می کنید.