شنبه, ۱ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sat, 21 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز
فرصت امروز بررسی می کند

بازاریابی هدفمند برای بلک فرایدی

1 سال پیش ( 1402/7/30 )

گروه های مختلف مشتریان در طول سال های اخیر سلیقه متفاوتی پیدا کرده اند. به طوری که برندها برای راضی نگه داشتن مشتریان شان باید دست به کارهای عجیب و غریب بزنند. تازه بعد از این همه مکافات، بازهم هستند مشتریانی که با توپ پر سراغ یک برند بخت برگشته می روند. در چنین شرایطی پیدا کردن ویژگی مشترک میان مشتریان بدل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا شده است. البته این ماموریت اصلا غیرممکن نیست. کافی است چند دقیقه به خرید ارزان قیمت همراه با تخفیف فراوان فکر کنید. خب اگر کسی را سراغ دارید که از خرید در بلک فرایدی فراری است، ما را هم بی خبر نگذارید. 

خرید همراه با تخفیف های گسترده حتی سختگیرترین آدم های دنیا را هم نرم می کند. خب وقتی شما گوشی موبایلی چند صد دلاری را فقط با 80-70 دلار  بخرید، آیا جایی برای نارضایتی باقی می ماند؟

ما در روزنامه فرصت امروز بلک فرایدی و به طور کلی هر مناسبتی برای تخفیف عمده به مشتریان را به فال نیک می گیریم. البته به شرط اینکه دیگر شورش را درنیاورید. خب اگر هر روز به مشتریان تخفیف های بزرگ بدهید، دیگر کسی با قیمت های عادی از شما خرید نخواهد کرد. 

بازاریابی هدفمند برای بلک فرایدی

بلک فرایدی معمولا برای بسیاری از برندها به معنای فروش حداکثری محصولات شان است. با این حال برخی از کسب و کارها در این میان با مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می کنند. به طوری که بعد از گذشت چند سال همچنان درگیر مشکلات مربوط به ناکامی در فروش بلک فرایدی هستند. شاید فکر کنید موفقیت در چنین مناسبت هایی فقط مخصوص برندهای بزرگ با بودجه های چند میلیارد دلاری است. خب در این صورت باید بگوییم سخت دراشتباهید. مگر همه فیلم های سینمایی پرفروش دنیا بودجه های هنگفت داشته اند؟ دنیای کسب و کار هم دقیقا همین شرایط را دارد. 

مطلب مرتبط: چگونه از استراتژی جمعه سیاه بیشترین سود را داشته باشیم؟

آنچه به شما برای موفقیت در لیگ قهرمانان بلک فرایدی کمک خواهد کرد، نه بودجه های عجیب و بی پایان، بلکه ایده های دست اول است. حالا که هنوز یکی دو ماهی تا شروع بلک فرایدی زمان داریم، بد نیست برخی از ایده های دست اول در این رابطه را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق به اوضاع بیندازیم. 

بازاریابی هدفمند در بلک فرایدی: ایده هایی برای موفقیت

بازاریابی هدفمند در بلک فرایدی

خیلی ها فکر می کنند با تخفیف های درست و حسابی دیگر مشتریان هیچ بهانه ای برای فرار از خرید نخواهند داشت. خب در این صورت فروشگاه های همواره تخفیف باید حسابی پول پارو می کردند. نکته کلیدی در این میان نحوه بازاریابی و سرمایه گذاری بر روی مشتریان است. 

مثلا اگر شما هیچ خبررسانی درباره کمپین تان نکنید، بی شک بقیه رقبا با بمباران تبلیغاتی مشتریان را روی هوا خواهند برد. 

ما در این بخش قصد نداریم فقط یکسری ایده های ابتدایی برای بازاریابی تحویل تان دهیم. در عوض سعی می کنیم ایده هایی برای بازاریابی هدفمند در جمعه سیاه دم دست تان قرار دهیم. اینطوری شما خودتان ماهیگیری را بلد شده و دیگر نیاز به کمک هیچ کسی نخواهید داشت. خب اجازه دهید مقدمه چینی های کلیشه ای را بیشتر از این ادامه ندهیم و یک راست برویم سراغ اصل مطلب. 

اعطای هدیه در کنار سفارشات: مقدمه چینی برای خبر بزرگ

اعطای هدیه در کنار سفارشات

خیلی از مشتریان دوست دارند از مدت ها قبل در جریان کمپین ها و ایده های برند محبوب شان قرار گیرند. این امر نکته ای نیست که همین طور بی توجه از کنارش عبور کنید. در عوض باید شش دانگ حواس تان معطوف به این نکته کلیدی باشد. اگر تا حالا قبل از بلک فرایدی اطلاع رسانی درست و حسابی به مشتریان نکرده اید، بد نیست امسال کمی در کارتان تغییر ایجاد کنید. این امر به شما کمک می کند تا مشکلات تان را به طور راحت تری حل کرده و مشتریان بیشتری هم کنار دست تان داشته باشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز همیشه طرفدار مقدمه چینی و اطلاع رسانی به مشتریان هستیم. خب در این دوره و زمانه که نمی شود چیزی را از مشتریان پنهان کرد. بنابراین شما باید برنامه ریزی دقیقی برای کارتان داشته باشید. وگرنه کلاه تان پس معرکه خواهد بود. 

اجازه دهید در این بخش کمی ادای روانشناس ها را هم دربیاوریم. از نظر ساختار ذهن انسان، هرچه یک خبر زودتر به دست فرد برسد، ماندگاری اش در حافظه بیشتر خواهد بود. مثلا اگر شما قبل از رقبا درباره کمپین تان برای جمعه سیاه به مشتریان اطلاع رسانی کنید، ماندگاری این خبر در ذهن آنها چند برابر خواهد شد. حالا اگر از شانس بدتان نفر آخر شوید، احتمالا هیچ کس تخفیف های برند شما را یادش نخواهد ماند. آن وقت شما می مانید و کلی مشتری که تمام خریدشان را از رقبای شما کرده اند. 

یک هدیه کوچک در کنار خرید مشتریان قبل از بلک فرایدی کمک موثری برای جلب توجه آنها خواهد بود. اینطوری شما همیشه قبل از شروع این مناسبت مهم مشتریان را در جریان برنامه تان قرار خواهید داد. بد نیست در کنار این هدیه کوچک کمی درباره برنامه های برندتان هم حرف بزنید. اینطوری مشتریان با ذهنیت کاملا آماده به استقبال کسب و کارتان خواهند آمد. 

گیفت کارت در ازای هر خرید: پیشنهادی وسوسه برانگیز!

گیفت کارت در ازای هر خرید

این روزها بازار گیفت کارت ها حسابی روی بورس است. بسیاری از مردم به جای اینکه به دوستان یا آشناها هدیه فیزیکی دهند، خیال خودشان را با یک کارت هدیه راحت می کنند. گاهی اوقات هم خودشان به عنوان پاداش یا مزایا از سر کار چنین کارت هایی دریافت می کنند. پس لازم نیست حتما دنبال خرید یا دریافت هدیه ای فیزیکی باشیم. 

مطلب مرتبط: راز کسب نتایج بهتر از جمعه سیاه

گیفت کارت در طول سال های اخیر با افزایش روند دیجیتالی شدن زندگی مدرن محبوبیت بیشتری هم پیدا کرده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز صدور و اعطای چنین کارت هایی از سوی برندها را ایده ای بی نهایت جذاب می دانیم. احتمالا شما هم در طول زندگی‎تان هدیه هایی مثل گیفت کارت آمازون به دست تان رسیده است. خب این بار نوبت شماست تا چنین کارت هایی را بین مشتریان توزیع کنید. البته نه همینطور الکی، بلکه در ازای هر خرید. 

فرض کنید یکی از مشتریان 2 میلیون تومان از شما خرید می کند. در این صورت بد نیست یک گیفت کارت 250 هزار تومانی به عنوان هدیه به او دهید. این طوری در طول بلک فرایدی نیاز نیست خیلی قیمت ها را دستکاری کرده و از طرف دیگر گیفت کارت تان ضامن خرید دوباره مشتریان خواهد بود. 

اگر ایده این بخش را به خوبی اجرا کنید، مشتریان تخفیف اصلی را در خرید بعدی شان دریافت خواهند کرد. این یعنی شما عملا مشتریانی که شاید فقط یکبار از برندتان خرید می کردند را دوباره پای صندوق خرید کشانده اید. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

یادتان باشد، ایده این بخش نه تنها در طول بلک فرایدی، بلکه هفته های قبل از آن هم قابل اجراست. اینطوری شما می توانید خیلی راحت روی مشتریان تان اثر گذاشته و از آنها بخواهید تا خریدهای پردامنه ای از شما داشته باشند. 

طراحی زنجیره ای محصولات: خرید دسته جمعی و لذت های آن

طراحی زنجیره ای محصولات

خرید یک محصول تک و تنها همیشه توجه آدم را به میزان تخفیفش جلب می کند. مثلا اگر یک ادکلن با 20 درصد تخفیف در بلک فرایدی عرضه شود، کسی بدان توجه زیادی نخواهد کرد. با این حال اگر مجموعه 4 عددی از عطرهای مختلف در قالب یک پیشنهاد ویژه همراه با 15 درصد تخفیف عرضه شود، خیلی ها را به خودش جذب می کند. 

باور کنید یا نه، آدم ها خرید دسته جمعی را بیشتر دوست دارند. بنابراین هرچه زنجیره محصولات شما تنوع بیشتری داشته باشد، نظر آنها را بهتر جلب می کنید. البته در این میان باید ارتباطی هرچند کوچک میان محصولات موجود در زنجیره شما باشد. وگرنه مشتریان با آن ارتباط خوبی برقرار نخواهند کرد.

یکی از مثال های جذاب در رابطه با موضوع این بخش مربوط به برند ژیلت است. این برند در جمعه سیاه معمولا محصولاتش را در قالب پک های کاربردی با تخفیف زیاد به دست مشتریان می رساند. اینطوری هم از شر محصولات باقی مانده در انبار خلاص می شود هم دیگر لازم نیست برای تک تک محصولاتش بازاریابی جداگانه داشته باشد. ماجرا حسابی جالب شد، نه؟

گاهی اوقات ترکیب محصولات در قالب یک پک خیلی از کارها را ساده تر خواهد کرد. اینطوری شما می توانید بدون هیچ مشکلی مشتریان را کنار خودتان نگه داشته و به این مسئله افتخار کنید. هرچه باشد، در طول جمعه سیاه هر برندی باید تخفیف های جذابی برای مشتریان آماده کند. پس بهتر است شما هم این کار را به خوبی دنبال کنید. وگرنه خیلی از مشتریان دیگر اسم تان را هم به زبان نخواهند آورد. این دقیقا همان مشکلی است که خیلی از بازاریاب ها هنگام کار با مشتریان و تعامل با آنها دارند. پس بهتر است قبل از اینکه صدای مشتریان به آسمان بلند شود، تکلیف تان را روشن کنید. 

ترکیب تخفیف با سرگرمی: ایده ای که همیشه جواب می دهد

ترکیب تخفیف با سرگرمی

سرگرمی برای همه مردم دنیا بی نهایت جذاب است. اصلا خیلی از مردم حاضرند برای سرگرمی با دوستان شان پول هم پرداخت کنند. خب اگر اینطور نبود خرید بلیت استادیوم های ورزشی اصلا معنایی نداشت!

اگر شما بتوانید تخفیف تان در جمعه سیاه را با کمی سرگرمی ترکیب کنید، اوضاع تان حسابی بهتر خواهد شد. این امر به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی مشتریان را دور برندتان جمع کرده و آنها را ترغیب کنید تا ساعت های متمادی درباره کمپین تان با دوستان شان حرف بزنند. 

خیلی از برندها مثل نایک یا آدیداس برای اینکه مشتریان را با تخفیف های بیشتر رو به رو کنند، نوعی بازی برای آنها طراحی می کنند. مثلا اینکه تصاویری با محصولاتی که قبلا از برندشان خریده اند، در شبکه های اجتماعی بارگذاری کنند. اینطوری اوضاع برای آنها خیلی جذاب تر جلو می رود؛ چراکه نوعی توفان در شبکه های اجتماعی به راه می‎افتد که اتفاقا حول برند آنها جریان دارد؛ همین قدر جذاب و هیجان انگیز.

این روزها کلی ایده برای سرگرم کردن مشتریان دم دست بازاریاب ها قرار دارد. بد نیست به غیر از کپی برداری از روی کار دیگران، نیم نگاهی هم به اوضاع خودتان داشته باشید. بی شک کمی خلاقیت در بازار اصلا راه دوری نخواهد رفت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و تا دیر نشده کمپین امسال تان را همراه با بازی و سرگرمی روانه خانه مشتریان کنید!

مطلب مرتبط: چالش کرونا و اجرای سیاست جمعه سیاه

پخش کردن تخفیف ها: یک هفته جشن واقعی!

پخش کردن تخفیف ها

گاهی اوقات برندها پیشنهادات بزرگ شان را فقط برای روز آخر نگه می دارند. اینطوری مشتریان در روزهای دیگر عملا هیچ پیشنهاد یا نکته مهمی برای تعامل با مشتریان نخواهند داشت. شاید این ایده کمی جذاب به نظر برسد، اما اصلا به شما راهبردی برای جلب نظر مشتریان نخواهد داد. شما به عنوان یک بازاریاب باید در طول یک هفته تا ده روز که به عنوان جمعه سیاه شناخته می شود، دائما با دست پر کنار مشتریان تان باشید. اینطوری خیلی خوب می توانید از خجالت آنها درآمده و به آنها نشان دهید برای هر روزشان برنامه دارید. 

کمپین هایی که در طول یک هفته تا 10 روز جریان دارند، همیشه ماندگاری بیشتری در ذهن مشتریان خواهند داشت. بنابراین بهتر است شما هم چنین رویکردی در قبال مشتریان داشته باشید. اینطوری بدون اینکه کارتان به جاهای باریک بکشد، همیشه مشتریان را کنار خودتان خواهید داشت.

اشتباه هولناک برخی از بازاریاب ها حساب کردن روی وفاداری مشتریان تا ابد است. خب مشتریان هم مثل هر آدم دیگری اگر پیشنهاد بهتری دریافت کنند، بدون معطلی آن را قبول خواهند کرد. پس اگر فکر کرده اید مشتریان تحت هر شرایطی کنار برندتان خواهند بود، سخت 
دراشتباهید. 

نکته کلیدی دیگری که باید نیم نگاهی به آن داشته باشید، مسئله خرید زودهنگام برخی از مشتریان است. مثلا کسی را در نظر بگیرید که کلا 3 میلیون تومان برای خرید دم دست دارد و وقتی جمعه سیاه از راه می رسد، به اولین پیشنهاد خرید جواب مثبت می دهد. اینجا پیش دستی بازاریاب هاست که حرف اول و آخر را می زند. حالا اگر شما پیشنهادات تان را برای دقیقه 90 نگه دارید، سرتان بی کلاه خواهد ماند. 

ایده ما در این بخش مثل روز روشن است. شما باید قبل از اینکه کاری را با عجله شروع کنید، به فکر برنامه ای 10 روزه باشید. اینطوری به مرور زمان دیگر مشکلی برای تان پیش نخواهد آمد. به زبان خودمانی، در طول یک هفته هر روز مقداری خرید برای تان ثبت می شود و همه جور مشتری دم دست تان خواهد بود. خب آدم عاقل که تمام تخم مرغ هایش را در یک سبد نمی گذارد، مگر نه؟

همکاری با اینفلوئنسرها: به وقت گرد و خاک

همکاری با اینفلوئنسرها

همکاری با اینفلوئنسرها یکی از استراتژی های بازاریابی است که ردخور ندارد. خیلی وقت ها همکاری با کسانی که دور از بازار کسب و کار هستند، حسابی اعصاب خُردکن می شود. مثلا سلبریتی های دنیای هنر را در نظر بگیرید، این مسئله تا جایی بحرانی می شود که گاهی اوقات برندها همکاری شان با چنین افرادی را نصفه و نیمه رها می کنند. بنابراین شما باید با دقت دست به انتخاب بزنید. وگرنه ماشین برندتان وسط راه خراب خواهد شد. 

همکاری با اینفلوئنسرها یکی از ایده های جذاب برای هر کارآفرینی است. این روزها دور دورِ اینفلوئنسرهاست. بنابراین بد نیست شما هم خودتان را با این موج همراه کرده و خیال تان را راحت کنید. اینطوری هم هزینه کمتری برای تبلیغات از جیب تان می رود، هم تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. خب مگر کارآفرینان به غیر از این نکات دیگر چه چیزی از دنیا می خواهند؟

یادتان باشد، شما قرار نیست به اولین اینفلوئنسری که دیدید، روی خوش نشان دهید. در عوض بد نیست کمی اوضاع را پیچیده سازید. مثلا با چند نفر مذاکرات را پیگیری کنید و در نهایت فقط با یک گزینه همکاری نهایی را دنبال سازید. اینطوری کارتان خیلی بهتر جلو می رود. 

یکی از اشتباهات همیشگی بازاریاب ها تلاش برای همکاری با اینفلوئنسرهای صرفا مشهور است. کاری که شما باید انجام دهید، توجه به حوزه مهارت هر فرد است. اینطوری با بهترین گزینه ممکن همکاری خواهید کرد. به علاوه، شما تعهد کتبی به یک اینفلوئنسر ندارید. پس اگر هر جای کارتان به مشکل خورد، می توانید روی افراد دیگری هم حساب کنید؛ به همین راحتی.

مطلب مرتبط: 5 درس بازاریابی از ترند «جمعه سیاه»

کمک به خیریه: نکته ای تأمل برانگیز

کمک به خیریه

برخی از برندها برای اینکه فروش شان را افزایش دهند، در ازای هر خرید کمکی هرچند کوچک به خیریه ها می کنند. این امر نه تنها احساسات مشتریان را به خوبی درگیر می کند، بلکه یک برند را به مثابه کسب و کاری به فکر معرفی خواهد کرد. خب چند تا برند سراغ دارید که حامی پر و پاقرص خیریه ها باشند؟ 

اگر خودتان را جای مشتریان بگذارید، به جذابیت برندهای حامی حقوق حیوانات یا محیط زیست پی خواهید برد. البته شما نباید خودتان را به این دو نکته محدود کنید. در عوض بد نیست سراغ خیریه ها یا اقدامات بشردوستانه دیگر هم بروید. اینطوری مشتریان دیگر برای خرید از شما تردید به خودشان راه نمی دهند. 

این روزها خیلی از موسسات خیریه دنبال یک اسپانسر جدی هستند. نکته جالب اینکه همکاری با این موسسات معمولا هزینه زیادی هم روی دست برندها نمی گذارد. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و کمی اوضاع برندتان را تغییر دهید. قول می دهم این همکاری با خیریه ها در بلک فرایدی حسابی برای تان سر و صدا خواهد کرد. 

ایمیل مارکتینگ: به وقت اطلاع رسانی تخفیف های مهم

ایمیل مارکتینگ

تخفیف های مهم و اساسی هر برند بالاخره از راه می رسد. بلک فرایدی معمولا در روزهای پایانی هیجان زیادی بین مشتریان ایجاد می کند. بنابراین بد نیست چند روز مانده به این دوره هیجان انگیز، در قالب ایمیل اطلاعات کافی را تحویل مشتریان دهید. اینطوری کارتان خیلی خوب و بدون دردسر جلو خواهد رفت. 

یکی از مشکلات اساسی که همه برندها با آن درگیر هستند، مسئله ارسال دیرهنگام پیشنهادات شان برای مشتریان است. اینطوری در شلوغی وحشتناک روزهای آخر دیگر ایمیل شان از سوی کاربران باز نمی شود. اگر شما هم دوست دارید در بازار شلوغ و پرهیاهوی بلک فرایدی سهمی برای خودتان داشته باشید، بد نیست کمی به فکر اطلاع رسانی زودهنگام باشید. به زبان ساده، همه کارها را برای دقیقه 90 نگذارید؛ چراکه اینطوری سرتان حسابی بی کلاه می ماند. 

ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا سر بزنگاه کنار مشتریان حاضر شده و به آنها توصیه های لازم را ارائه کنید. در اینطور مواقع سرعت عمل حرف اول و آخر را می زند. پس بهتر است قبل از اینکه خیلی دیر شود، کنار مشتریان تان حاضر شوید.

معمایی که در این میان برای بازاریاب ها مطرح است، بحث حضور در کنار مشتریان بدون مزاحمت فراوان است. خیلی وقت ها مشتریان فکر می کنند برندها با کمپین های مختلف و رنگارنگ عملا مزاحم شان هستند. درست به همین خاطر استفاده از ایمیل مارکتینگ به شما کمک می کند تا این مشکل را به طور کلی حل و فصل کنید. 

یادتان باشد، شما نهایتا دو سه تا ایمیل برای بلک فرایدی باید ارسال کنید. پس با ایمیل های پرتعداد الکی سر مخاطب را درد نیاورید. در عوض هرچه حرف تان را خلاصه تر بزنید، خیال خودتان هم راحت تر خواهد بود.

سخن پایانی

ایده های تازه و خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی

بلک فرایدی حتی در کشورهایی که با این فرهنگ آشنایی زیادی ندارند هم حسابی جذاب است. بسیاری از مردم خریدشان را برای این بازه زمانی نگه می دارند. برندها هم فرصت خوبی برای خلاص شدن از شر محصولات باقی مانده در ته انبار را دارند. در این میان شما باید حساب ویژه ای روی کمپین بازاریابی تان کنید. البته اگر این کمپین به طور درست و اصولی طراحی شده باشد. 

مطلب مرتبط: فروش سریع از طریق تکنیک های مختلف جمعه سیاه

شما در این مقاله با برخی از ایده های تازه و خلاقانه برای بازاریابی در بلک فرایدی آشنا شدید. ایده های مورد بحث در این مقاله به شما کمک می کند تا کارتان را بدون سختی و زحمت طاقت فرسا جلو ببرید. خب چه کسی گفته شما همیشه باید کلی دردسر و سختی برای اثرگذاری بر روی مخاطب تحمل کنید. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله کمکی هرچند کوچک به شما برای بازاریابی بهتر در بلک فرایدی کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات مقاله دارید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند.

منابع:

https://www.shopify.com

https://printify.com

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Xng2huyr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه