بسیاری از برندها سود اصلی خود را در جمعه سیاه به دست می آورند. این امر در حالی است که در ظاهر، این امر صرفا به نفع مشتری و در راستای ایجاد شرایط خرید همه افراد قبل از رفتن به تعطیلات سال نو است، با این حال آمارها در این رابطه حاکی از کسب سودهایی است که رقم آنها فراتر از حد تصور خواهد بود. با این حال آیا تمامی برندها از این استراتژی بهترین نتایج را به دست می آورند؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و همین امر باعث شده است تا در ادامه مواردی را بررسی کنیم که شانس کسب نتایج بهتر از جمعه سیاه را به همراه خواهد داشت.
1-تبلیغات گسترده و ایجاد اپلیکیشن
این دو بخش می تواند تا 40 درصد شانس فروش شما را بیشتر نماید. درواقع نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از افراد جامعه هدف، ممکن است از تخفیف ها و برنامه های شما آگاهی پیدا نکنند. به همین خاطر لازم است که از مدتی قبل، آنها را نسبت به تخفیف های خود آگاه سازید. این امر کمک خواهد کرد تا فرصت برای بودجه بندی وجود داشته باشد. در این راستا کمک گرفتن از اینفلوئنسرها نیز یک راهکار بسیار خوب خواهد بود. با این حال نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بنا بر آمارها، بیشتر افراد تمایل دارند که از اپلیکیشن استفاده کنند. درواقع با توجه به این امر که گوشی تلفن همراه به وسیله جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده، کمتر کسی تمایل به استفاده از سایت را دارد. به همین خاطر یک اپلیکیشن شما را در موقعیت بسیار خوبی قرار خواهد داد.
مطلب مرتبط: چالش کرونا و اجرای سیاست جمعه سیاه
2-تحقیقات لازم را داشته باشید
شما باید چندین موضوع را مورد تحقیق قرار دهید. وضعیت بازار، مشتریان، اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها و تجربیات موفق سال های قبل، همگی از جمله مواردی محسوب می شود که باعث خواهد شد تا شانس موفقیت شما افزایش پیدا کند. برای مثال ممکن است در هنگام تحقیق نسبت به شرایط مشتریان و جامعه هدف، به این مسئله پی ببرید که آنها سال سختی را پشت سر گذاشته و احتمالا با مشکلات مالی مواجه هستند. تحت این شرایط حتی ممکن است به اجرای طرح پرداخت اقساطی نیاز داشته باشید. درواقع در حال حاضر با توجه به این امر که جهان درگیر ویروس کرونا است، بدون شک بسیاری از افراد با مشکلات مالی مواجه هستند. این مسئله خود می تواند مانعی برای خرید باشد.
3-قیمت ها را مقایسه نمایید
اگر قیمت گذاری مناسبی نداشته باشید، شانس موفقیت شما بسیار پایین خواهد بود. در این راستا توصیه می شود که از سایت هایی نظیر PriceGrabber.com استفاده نمایید. این امر کمک خواهد کرد تا آخرین قیمت برندهای رقیب و نمونه های مشابه را پیدا کرده و براساس آن، تخفیف های بهتری را اعمال نمایید. همچنین فراموش نکنید که استراتژی هایی برای کاهش قیمت وجود دارد که کمتر برندی به آن توجه دارد. برای مثال حذف یکسری لوازم، اقدامی بسیار رایج است که باعث امکان کاهش بیشتر قیمت خواهد شد.
4-ساعت های اولیه را جدی بگیرید
درواقع شما باید به نحوی رفتار کنید که در ساعت های اولیه، بیشترین حجم فروش را داشته باشید. در این راستا می توانید بالاترین حد تخفیف ها را تنها در ساعت های اول شروع جمعه سیاه قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا افراد برای نهایی کردن سفارش خود، تردید کمتری را داشته باشند. در این راستا همواره در سایت و اپلیکیشن خود، یک تایمر را قرار دهید که زمان به اتمام رسیدن جمعه سیاه مشخص باشد. این مسئله تاثیر روانی زیادی را خواهد داشت.
مطلب مرتبط: 5 درس بازاریابی از ترند «جمعه سیاه»
5-از چهره های شناخته شده استفاده نمایید
برای این امر که افراد تمایل بیشتری برای حضور در فروشگاه های شما داشته باشند، استفاده از افراد مطرح به عنوان خریدار، خود بهانه ای برای حضور حداکثری خواهد بود. در این راستا توصیه می شود که افراد را براساس سلیقه مشتریان انتخاب نمایید. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت دارید، بدون شک بهترین گزینه ستاره های این حوزه خواهند بود.