اولین مشتریان شما، مهم ترین آنها هستند. آنها می توانند به مشتریان وفادار شما تبدیل شوند و عامل توسعه کسب وکار شما باشند.
استارت آپ ها برای به دست آوردن محصول اولیه خود بسیار تلاش می کنند تا این محصول ارزشی خلق کند که مشتری بابت آن پول پرداخت کند. در واقع آنها حداقل محصول قابل پذیرش خود را خلق کرده اند.
شاید اولین مشتریان شما مهم ترین آنها باشند. آنها هستند که اولین سرمایه را برای کسب وکار شما فراهم و مشخص می کنند شما در راه کسب وکارتان موفق می شوید یا نه. در این نوشتار نکات مهمی پیرامون همین مشتریان را بیان می کنیم.
به گزارش نوپانا، مشتریان اولیه بهترین بازخورد ها از محصول را به شما می دهند و قطعا با دیگر مشتریان شما فرق دارند.
سعی کنید محصول خود را با قیمت کمتری به آنها بفروشید، زیرا ممکن است محصول اولیه شما با مشکلاتی همراه شود. به همین دلیل هم که شده سعی کنید تخفیف معقولی به آنها بدهید.
ارتباط خود با مشتریان اولیه را حفظ کنید. به بهانه های مختلف با آنها تماس بگیرید و تلاش کنید باز خورد از محصول دریافت کنید. این باز خورد ها توسعه دهنده کسب وکار شما می شوند. بعد از مدتی سعی کنید دوباره به مشتریان اولیه خود محصول بفروشید. اگر آنها از اولین خرید خود راضی باشند و شما پیشنهاد خوبی برای آنها داشته باشید باز هم از شما خرید می کنند.
توجه داشته باشید که در زمان آغاز کسب وکار مشتریان شما اندک هستند، سعی کنید در همین زمان مسائل مربوط به مدیریت ارتباط با مشتریان را جدی بگیرید و پیرامون آن تمریناتی را داشته باشید.
به مشتریان اولیه خود خدمات پس از فروش عالی بدهید. این کار واحد خدمات پس از فروش شما را تقویت می کند. همچنین در شروع کار محصول شما قطعا دچار مشکلاتی خواهد شد که رفع کردن آنها وظیفه اصلی شما است. در این باره واحد ارتباط با مشتریان خود را جهت عذرخواهی هوشیار نگه دارید.
خلاصه اینکه، مشتریان اولیه شما فرشتگان نجات کسب وکار شما هستند. از آنها به خوبی پذیرایی کنید و بهترین ها را به آنها ارائه دهید. آنها مبلغ کسب وکار شما در بازار خواهند بود و قطعا برای شما مشتریان جدید فراهم می کنند و چه چیزی از این بهتر؟