معاون سازمان توسعه تجارت برندسازی را یکی از ضرورت های بخش تولید دانست و گفت که با تکیه بر برندسازی می توان در بازار رقابت بین المللی رشد و پیشرفت قابل توجهی به دست آورد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا مودودی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر بخش صادرات در استان قزوین به صورت جدی در حال انجام است که برای ارتقای آن باید تلاش کرد.
وی افزود: برای پیشبرد بخش صادرات باید به دنبال ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی باشیم، چراکه امروز زمان کلی گویی نیست و ما برای غلبه بر مشکلات نیازمند راهکارهای عملیاتی هستیم تا دستورالعمل لازم را برای رفع آن تهیه کنیم.
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات توسعه تجارت ایران تاکید کرد: ایران دارای ظرفیت ها و استعداد لازم است که از آن غفلت شده است.
این مسئول با تاکید بر اینکه ما امروز در نبرد اقتصادی هستیم، گفت: این نبرد بیش از آنکه جنگ پول ها باشد جنگ مغزهاست، چراکه با تفکر و برنامه ریزی می توان در بازار رقابت اقتصادی موفق عمل کرد.
وی با بیان اینکه رقابت های شدیدی در عرصه اقتصادی در جهان در حال انجام است، ادامه داد: متاسفانه ما از این بازار جهانی عقب هستیم و باید برای رفع این عقب ماندگی ظرفیت سازی با توجه به تعریف جهانی آن داشته باشیم.
مودودی اضافه کرد: در چهار دهه اخیر بیشتر واحدهای صنعتی کشور در عرصه محلی، استانی و ملی قدم برداشتند این در حالی است که باید نگاه مدیران تولیدی به سمت بازار بین المللی باشد تا با وصل به زنجیره اقتصادی جهان بسیاری از مشکلات موجود در کشور حل شود.
وی بیان کرد: نبود تفکر و نگاه به صادرات بین المللی یک خطای استراتژیکی است که آسیب های زیادی را به همراه خواهد داشت.
مودودی در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین به عنوان یکی از استان های صنعتی مهم در کشور محسوب می شود که تلاش خواهیم کرد یک پایانه صادراتی در آن شکل بگیرد.
به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از بیش از ۳۵ صادرکننده برتر استان در سال ۹۶ با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.