فیسبوک استارتاپ اوزلو (Ozlo) را برای توسعه ی هوش مصنوعی در اپلیکیشن پیام رسان خود خریداری کرد.
به گزارش زومیت،شرکت فیسبوک روز دوشنبه، خرید استارتاپ اوزلو را که در زمینه ی هوش مصنوعی فعالیت دارد تایید کرد. هدف این شبکه ی اجتماعی از خرید استارتاپ یاد شده، ارائه قابلیت های مرتبط با هوش مصنوعی در اپلیکیشن پیام رسان این شرکت است.
یکی از سخنگویان فیسبوک در متن بیانیه ی این شبکه ی اجتماعی که برای وب سایت ZDNet ارسال شده اینگونه توضیح داده است: ما از ورود تیم اوزلو بسیار هیجان زده ایم، چراکه با همکاری این تیم قصد داریم که تجربه ای کامل را به واسطه ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در اپلیکیشن پیام رسان خود به کاربران ارائه کنیم.
اوزلو که در پالو التو کالیفرنیا مستقر شده در وب سایت خود اینگونه نوشته است: «اوزلو یک نمودار دانش ساخته که شامل بیش از دو میلیارد آیتم بوده و در نتیجه تکنولوژی هوش مصنوعی شگفت انگیزی ایجاد شده که از این داده ها برای تشخیص تفاوت های ظریف در دنیای واقعی استفاده می کند.» بنا به اعلام ری کد، منظور از تفاوت های جزئی در جمله ی بالا، فهم دقیق سوالاتی است که جواب بله یا خیر قطعی برای آن ها وجود ندارد، مثلا آیا فلان رستوران برای گروه ها مناسب است؟
در ماه آوریل، فیسبوک دستیار دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی اپلیکیشن پیام رسان خود موسوم به M را با قابلیت های محدود عرضه کرد. لورن لندوسکی و کمال المجاهد از مدیران محصول فیسبوک، در زمان معرفی اولیه ی دستیار دیجیتال ام، در پستی در وبلاگ فیسبوک نوشتند: «این تازه شروع کار ام است، و از این به بعد هر روز منتظر اضافه شدن قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتری در ام باشید؛ امکاناتی که تجربه ی کاربری شما را در هنگام استفاده از اپلیکیشن پیام رسان، بهبود می بخشند.»
پس از معرفی دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی ام، متخصصان فیسبوک اعلام کرده اند که در حال آموزش دادن مکالمه به چت بات ها هستند.