در میان رقابت های مالی در بازار مواد غذایی، این یک حرکت استراتژیک برای هر دو شرکت است. در اینجا دلایلی را ذکر می کنیم که نشان می دهد این معامله کاملاً درست است.
1- فضای خرده فروشی بیشتر برای آمازون
آمازون با خرید وب سایت خود در سال 1995 تغییرات زیادی در خرید آنلاین به وجود آورد، اما در سال های اخیر علاقه خود در تجارب خرده فروشی فیزیکی را نشان داده است.
سال گذشته، Amazon Go یک فروشگاه مواد غذایی آزمایشی را بدون هیچ حساب کاربری ای در سیاتل راه اندازی کرد، بنابراین آمازون نخستین فروشگاه خود را در سیاتل در سال 2015 افتتاح کرد و سپس آن را به شهرهای نیویورک، شیکاگو و لس آنجلس گسترش داد. طبق گفته نیویورک تایمز، آمازون در این معامله 431 فروشگاه فیزیکی کامل مواد غذایی را به طور بالقوه به دست آورده است.
2- مراکز تحویل بیشتر برای آمازون به معنی تحویل سریع تر است
سرویس جدید آمازون در حال حاضر خدمات و محصولات خاصی را در یک ساعت یا کمتر تحویل خواهد داد. آمازون در حال حاضر می تواند غذا، اقلام نانوایی، گل و لوازم حیوانی را به فروش برساند و این فرصتی برای گسترش محصولاتی است که می تواند تحت عنوان Prime Now عرضه کند. با توجه به اینکه گزینه های غذایی در Prime Now محدود به بازار های پرطرفدار مثل D'Agostino و شیرینی بیلی در منهتن است این امر برای آمازون بسیار مفید است.
3- فواید صرفه جویی برای هول فود
زنجیره مواد غذایی در ماه های اخیر به شدت درگیر بوده است. پس از هفت فصل متوالی از کاهش فروش، این شرکت در ماه مه یک اصلاحیه را به هیأت مدیره خود اعلام کرد. بلومبرگ گزارش داد که این صرفه جویی به طور خاص شرکای Jana را که اوایل سال جاری سهام بیش از 8 درصد در کل مواد غذایی به دست آوردند، تحت فشار قرار داده است.
4- یک مزیت رقابتی برای آمازون
آمازون از شرکت دیجیتال تنها برای نشان دادن علاقه به فضای مواد غذایی با سرویس AmazonFresh استفاده می کند که هر ماه برای اعضای اولیه اش به قیمت 14.99 دلار در دسترس است. تمام اقلام هول فود به خدمات آن اضافه می شود که می تواند غول خرده فروشی آنلاین آمازون را برای گوگل که در حال حاضر به 90درصد از ایالات متحده خدمات ارائه می دهد به رقیبی جدی تبدیل کند.
خبرنگار فناوری مجله تایم