سکانس بیرونی: پنجشنبه 22 تیر ماه 1396
ساعت 7 عصر، تالار همایش پژوهشکده نفت
مهمانان: خانواده برندهای بازار مبل کاسپین، خلیج فارس و پاسارگاد و 50خانواده برگزیده از میان حدود 70 هزار مشتری خریدار مبلمان
ساعت 7 عصر اندک اندک جمعیت در حال پارک کردن اتومبیل هستند. جلوی در ورودی چند تن از نیروهای تشریفات به مردم خیرمقدم می گویند. از پله ها که بالا می رویم صدای صوت قرآن بلند است و این یعنی مراسم آغاز شده است. به محض ورود و نشستن به احترام سرود مقدس جمهوری اسلامی از جا بر می خیزیم و می ایستیم.
سالن بزرگ و پر شکوه است. هنوز همه صندلی ها پر نشده است و مردم در حال آمدن هستند. با روشن شدن چراغ های سن و آمدن امیر رضایی، مجری و تهیه کننده تلویزیون مراسم اختتامیه بزرگ ترین جشنواره فروش بازارهای مبل کاسپین، خلیج فارس و پاسارگاد شروع می شود.
مجری ضمن خیرمقدم، از اهدای شش دستگاه اتومبیل برلیانس و یک واحد ویلای ساحلی می گوید و مردم را با جیغ و سوت و هورا به وجد می آورد. امشب قرار است به هفت نفر از خریداران سه بازار مبل با قرعه کشی جایزه بدهند. هنوز دقایقی نگذشته که امیر رضایی، مجری دیگر برنامه را به سن دعوت می کند؛ حسین رفیعی بازیگر و مجری نام آشنا با لبخند وارد می شود و مردم یک صدا برایش هورا می کشند.
در همان ابتدا پس از چند شوخی که میان دو مجری رد و بدل می شود گزارش ویدئویی کوتاهی از یافت آباد از زمان ناصرالدین شاه پخش می شود. بعد از آن مهندس علی نقی زاده، مدیر بازار مبل خلیج فارس به نمایندگی از مجموعه بازار مبل و مدیران این مجموعه آقایان مصطفی قاسمی و محمد ایمانی فر و به دعوت مجریان پشت تریبون می رود و کوتاه و مفید گزارشی از چگونگی شکل گیری کمپین بلند پروازی کن از آغاز تا زمان اختتامیه ارائه می دهد.
او شکل گیری این کمپین را بر پایه یک استراتژی می داند که بر پایه گزارش های مختلف از خرید مردم و با توجه به تقسیمات سن و جغرافیا و هدف و قیمت و. . . شکل گرفته است.
او همچنین از تأثیر رسانه بر فروش و بازاریابی می گوید و اینکه برای بازار مبل کاسپین 320 بار، بازار مبل خلیج فارس 250 بار و برای بازار مبل پاسارگاد 170 بار تیزر تلویزیونی و بین 50 تا 120 بار تیزر رادیویی پخش شده است.
وی همچنین می گوید: حدود 50 رسانه کاغذی از ما حمایت کردند و تصویر یکی از گزارش های منتشر شده روزنامه «فرصت امروز» روی صفحه نمایش سالن دیده می شود.
در شب باشکوه اختتامیه بزرگ ترین جشنواره بازار مبل خلیج فارس، کاسپین و پاسارگاد حسین رفیعی با آوردن نام (جمعی از مدیران این مجموعه ها) از آنها دعوت می کند بالای سن بروند تا مراسم تقدیر از برندهای برتر صنعت مبلمان با حضور آنها و با اهدای لوح و جوایز برگزار شود. در بخش تقدیر از برندهای برتر صنعت مبلمان بسیاری از صاحبان برند برای محصول برتر داخلی، مشتری مداری، دکوراسیون برتر و. . . جایزه هایی دریافت کردند.
پس از اهدای جوایز به برگزیدگان برندهای برتر بازار مبل، پشت صحنه ساخت تیزر تلویزیونی به نمایش درمی آید و پس از آن مجریان با ایجاد فضایی شاد و نشاط انگیز مردم را به کف و سوت و هورا وا می دارند تا مراسم تقدیر از پرسنل برتر این سه بازار برگزار شود. با اعلام اسامی برگزیدگان نفراتی از این بازارهای مبل برای دریافت لوح و تابلو قالیچه به بالای سن می روند و از سوی مردم تشویق می شوند.
مجریان در فواصل برنامه با یاد کردن از شش اتومبیل برلیانس و ویلای ساحلی سعی می کردند شور و شوق بیشتری به مراسم بدهند.
یکی ازشورانگیزترین بخش های اختتامیه جشنواره اجرای کنسرت موسیقی توسط گروه سون بود که حال و هوای سالن را تغییر داد. تقریبا طولانی ترین آیتم جشنواره مربوط به گروه سون بود که با اجراهای مختلف تماشاگران را به وجد آوردند. مخصوصا وقتی آهنگ دوستت دارم با همخوانی مردم همراه شد سالن یک باره به وجد آمد.
در اختتامیه جشنواره بازار مبل لحظاتی امیر عباس کرکزی و ساسان کریمی با تقلید صدا از خوانندگان ایرانی خستگی چندین ساعت نشستن روی صندلی را از تن به در کردند و تقلیدهای گوناگون از خوانندگان حال دیگری به جشنواره داد.
اما مهم ترین و هیجان انگیز ترین بخش جشنواره اجرای مراسم قرعه کشی یک واحد ویلای ساحلی و شش دستگاه اتومبیل برلیانس بود. 50 خانواده ای که با قرعه کشی در روزهای قبل از میان حدود 70هزار خرید انتخاب شده بودند آرام و قرار نداشتند. گرچه این مراسم تا حوالی ساعت 12 شب به طول انجامید اما شوق اهدای جوایز باعث شد کمتر کسی احساس خستگی کند.
مراسم برگزاری قرعه کشی با حضور نمایندگان رسمی و مدیران بازار مبل خلیج فارس، کاسپین و پاسارگاد برگزار شد. در ابتدا از میان 50 توپ قرعه پنج نفر برگزیده شدند و از میان این پنج نفر دوباره قرعه کشی شد تا یک نفر به عنوان برنده نهایی ویلای ساحلی معرفی شود.
هانیه عبدی خانم، جوانی که تازه دو ماه از ازدواج او می گذشت، برنده نهایی یک دستگاه ویلا به مبلغ یک میلیارد ریال از طرف هر سه مجموعه ویلای ساحلی جشنواره بلندپروازی کن شد و تشویق بی اندازه حضار را به همراه داشت. پس از آن طی سه نوبت برای سه بازار قرعه کشی های جداگانه ای برگزار شد. اسامی برندگان عبارتند از:
منصور مقدمی برنده یک خودروی برلیانس H320 به رنگ آبی از بازار مبل کاسپین
علیرضا مهین پناه برنده یک خودروی برلیانس H320 به رنگ مشکی از بازار مبل کاسپین
بهمن صالحی برنده یک خودروی برلیانس H220 به رنگ سفید بازار مبل کاسپین
محمد جلالیان برنده یک خودروی برلیانس H320 به رنگ قهوه ای از بازار مبل خلیج فارس
فاطمه نوروزی برنده یک خودروی برلیانس H220 به رنگ سفید از بازار مبل خلیج فارس
علی میرجان برنده یک خودروی برلیانس H220 به رنگ سفید به شماره 5 از بازار مبل پاسارگاد
مراسم قرعه کشی با اجرای خوب مجریان بسیار هیجان انگیز برگزار شد و گرچه چند تن از برندگان برلیانس، خودروهای مدل بالای خارجی داشتند اما چند نفر نیز با این قرعه کشی صاحب اتومبیل شخصی برلیانس شدند.
ساعت از 11 شب گذشته است. نم نم باران شبانگاهی زیبایی و طراوت دیگری به شب تابستانی جشنواره بخشیده است. مهمانان آرام آرام از سالن همایش خارج می شوند و زیر باران به سمت سالن پذیرایی می روند.
مراسم اختتامیه بزرگ ترین جشنواره فروش بازارهای مبل خلیج فارس، پاسارگاد و کاسپین با صرف شام به پایان رسید.