آمازون اعلام کرد که برای این معامله مبلغ 13.7دلار پرداخت کرده است. دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد این یک ایده عالی است.
1- آمازون یک شبه به یک رقیب مواد غذایی ملی تبدیل شد
ساخت زنجیره های خرده فروشی زمانبر است و این عرصه به شدت با رقابت همراه است. آمازون ده ها سال تلاش کرده تا زنجیره خود را بسازد و در حال حاضر به رقیبان خود اجازه کشف استراتژی های جدید برای عرضه به بازار را نخواهد داد.
2- در حال حاضر آمازون می تواند «معامله دلار» لازم برای رقابت در مواد غذایی را دریافت کند
اغلب مردم متوجه نمی شوند که شرکت های مواد غذایی، تنها در حال فروش مواد غذایی نیستند زیرا درآمد های حاصل از فروش به تنهایی هزینه های موجود برای ساخت فروشگاه ها و کار را پوشش نمی دهد و اگر فقط به این کار بپردازند ضرر خواهند کرد. فروشگاه ها با معامله دلار هزینه های خود را تأمین می کنند. شرکت هایی نظیرP & G، Nabisco و... می توانند با پرداخت مبلغی به فروشگاه های بزرگ، فضای قفسه ای در آن فروشگاه ها را به دست بیاورند و حق بیمه قفسه ها و اینکه تا چه اندازه در معرض دید عموم باشند پرداخت کنند، همچنین آنها باید هزینه های محصول جدید را پرداخت کنند تا فروشگاه ها آن محصولات را خریداری کرده و هزینه تبلیغ محصولات خود را به فروشگاه پرداخت کنند. این کار «معامله دلار» نام دارد که زیان های عملیات فروشگاه را پوشش می دهد و برای سرمایه گذاران سود ایجاد می کند.
3- آمازون سیستم توزیع مواد غذایی را به دست آورده است
توزیع مواد غذایی، منحصر به فرد است. برای چندین دهه، فروشگاه های مواد غذایی با تولیدکنندگان، تعاونی ها و سایر تأمین کنندگان کار کرده اند تا کوتاه ترین و کارآمد ترین توزیع غذا با کمترین موجودی را ایجاد کنند. آمازون با خرید هول فود این امتیاز را بدون نیاز به ایجاد زیرساخت ها و فروشگاه ها به دست آورده است.
4- آمازون فروشگاهایی در محل های عالی را به دست آورده است
هول فود دارای 460 فروشگاه است و تقریبا همه آنها در مکان های عالی قرار دارند. هول فود اغلب بر مناطق پرطرفدار، در حال رشد و اغلب در مناطق شهری یا حومه متمرکز است که برای سیستم توزیع غذایی آمازون نیز مفید هستند. از این فروشگاه ها می توان برای فروش محصولات دیگر مانند موارد دیگر مواد غذایی یا برخی از محصولات آمازون استفاده کرد، همچنین می تواند سیستم توزیع آمازون برای تحویل محلی را تقویت کند.
5- آمازون می تواند خرید مواد غذایی را به صورت شخصی انجام دهد
اگر از آمازون خرید کرده باشید می دانید که واقعاً نیازهای شما را تشخیص می دهد و به شما در پیدا کردن آنچه می خواهید، کمک می کند. آمازون جست وجو و خرید شما را پیگیری می کند و پیشنهاد هایی می دهد که اغلب به خرید کمک می کنند. در حال حاضر تمام مواد غذایی قادر به استفاده از مهارت های فناوری باور نکردنی آمازون، از جمله استخراج داده های بزرگ و هوش مصنوعی هستند که در واقع به ما کمک می کنند در زمان کمتری تجربه بهتر خرید مواد غذایی را به دست بیاوریم و به احتمال زیاد ارزان تر می توانیم آنها را خریداری کنیم.