به تازگی «لی جون»، مدیرعامل و هم موسس شیائومی نامه ای برای کارمندان این شرکت ارسال کرده و در آن خبر داده است که شرکت چینی موفق به فروش ۲۳.۱۶ میلیون دستگاه موبایل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ شده؛ آماری که حکایت از رشد ۷۰درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ دارد.
به گزارش دیجیاتو، یکی از دلایل رشد عجیب فروش موبایل های شیائومی در این بازه زمانی، تاسیس فروشگاه های جدید شیائومی در سراسر چین است که در کنار خرید آنلاین، به مشتریان امکان خرید حضوری و فیزیکی را هم داده است.
شیائومی تاکنون ۱۲۳ «هوم استور» در سراسر چین تاسیس کرده که تا چند روز آینده، ۱۴ عدد دیگر نیز به آنها اضافه خواهد شد. در بحث فروش آنلاین هم، این برند در فروشگاه مجازی شماره یک چین یعنی «JD. Com» و چند فروشگاه دیگر در رتبه نخست فروش موبایل قرار دارد.
اما خود «جون»، تلاش بی وقفه و همچنین نوآوری های تکنولوژیک جدید در کنار سرمایه گذاری های بزرگ در بخش تحقیق و توسعه را یکی از عوامل اصلی موفقیت کنونی می داند. براساس نامه مدیرعامل به کارمندانش، شیائومی تاکنون درخواست ثبت ۷۰۷۱ پتنت یا «ثبت اختراع» را به شکل جهانی داشته که فعلا موفق شده است حق مالکیت ۲۸۹۵ عدد از این پتنت ها را به نام خود دریافت کند.
«لی جون» به این آمارها راضی نیست و می خواهد درآمد شیائومی را به ۱۰۰ میلیارد یوان (حدود ۱۴.۵ میلیارد دلار) در سال برساند. به همین منظور، او رویای تازه خود را با کارمندانش به اشتراک گذاشته؛ رویایی که حکایت از فروش ۱۰۰میلیون دستگاه موبایل در سال ۲۰۱۸ دارد.
جالب است بدانید شیائومی آمارها و گزارش مالی خود را منتشر نمی کند و ملزم به این کار نیست. علت این مسئله، عمومی نبودن سهام شرکت و عدم حضور آن در بازار بورس است. در نتیجه تنها به این شکل و با توجه به نظرات مدیران ارشد آن، می توان عملکرد مالی این کمپانی چینی را تحلیل کرد.