فرصت امروز: 2 میلیارد کاربر، فیس بوک را به یکی از بزرگ ترین برنامه های اجتماعی از لحاظ کاربران ورودی تبدیل می کند که این رقم بالاتر از 1.5میلیارد یوتیوب، 889 میلیون کاربر وی چت، 328 میلیون کاربر توییتر و 225 میلیون کاربر اسنپ چت تخمین زده شده است.
به جز یوتیوب فقط برنامه های دیگر فیس بوک بیش از یک میلیارد کاربر دارند که شامل واتس آپ و فیس بوک مسنجر با 1.2 میلیارد کاربر است و اینستاگرام به زودی به این مجموعه ملحق می شود زیرا اخیراً به 700 میلیون کاربر ماهانه رسیده است.
رشد فیس بوک در نیمه آخر سال گذشته توسط کشور های در حال توسعه افزایش یافته و این کمپانی برنامه های بی نظیر خود را برای تلفن های هوشمند اندرویدی و اتصالات با پهنای باند کم، بهینه سازی کرده است و همچنین اضافه کرد تعداد کل کاربران در آسیا 746 میلیون نفر است و یک میلیارد باقی مانده، باقی جهان را در بر می گیرد.
در همین حال، در ایالات متحده و کانادا 41 میلیون کاربر اضافه شده اند. فیس بوک تأثیر زیادی بر جامعه نداشته است و در حال حاضر تلاش می کند با بیان ماموریت جدید خود (دادن قدرت به مردم برای ساخت جامعه) اثر مثبتی بر جای بگذارد و جهانیان را برای داشتن روابط بهتر به یکدیگر نزدیک تر کند.
فیس بوک اعلام کرد: قطعاً حس عمیق مسئولیت در هر بخش از شرکت وجود دارد، اما اکنون در حال رسیدن به مقیاسی هستیم که بدانیم محصول مورد نظر چگونه استفاده می شود. به این دلیل در سراسر جهان در حال انجام تحقیقات روی کاربران هستیم. شاید بتوانیم به عنوان یک جامعه 2میلیارد نفری مسئولیت کافی برای اینکه تأثیر فیزیکی بر زندگی مردم باقی بگذاریم، داشته باشیم.
اگر رسیدن به یک میلیون کاربر برای ساخت یک محصول بوده، رسیدن به 2میلیارد کاربر برای ساختن پایگاه کاربری بوده است، در نتیجه اکنون مسئولیت فیس بوک، ایجاد همدلی بین کاربران است تا به 3 میلیون کاربر برسد.