فرصت امروز: گوگل قصد دارد فعالیت های قدیمی خود را در زمینه اسکن ایمیل کاربر در سرویس gmail برای تبلیغات هدفمند رها کند.گوگل اعلام کرد ایمیل خدمات پرداختی مشتریان شرکت G Suite را اسکن نمی کند اما سیاست هایش را در رابطه با آن تغییر خواهد داد.
همچنین در روز جمعه در یکی از پست های وبلاگی اش اعلام کرد در نسخه رایگان خود سردرگمی را از بین خواهد برد و در پی ایجاد سیاستی واحد در زمینه ایمیل است. گوگل از کسب و کار google cloud برای فروش زیرساخت های اینترنت و خدمات به مشتریان شرکت های بزرگ استفاده می کند. گوگل اعلام کرد قصد دارد تغییرات در سیاست Gmail را بعد از امسال انجام دهد.
این سیستم همچنان اسکن کردن Gmail را برای نمایش هرزنامه و حملات فیشینگ امکان پذیر می کند و همچنین پیشنهاداتی برای ارائه پاسخ خودکار به ایمیل می دهد. اما شرکت گوگل همچنان تبلیغات در gmail را ارائه می دهد و gmail بیش از 1.2 میلیارد کاربر دارد و این تبلیغات را براساس اطلاعاتی که از سایر سرویس های گوگل مانند جست وجو، یوتیوب به جای محتوای ایمیل به دست می آورد، انجام می دهد.
گوگل در سال 2004 میلادی gmail را معرفی کرد که این برنامه به سرعت محبوبیت کسب کرد زیرا گزینه های جست وجوی پیشرفته و ذخیره سازی بیشتر را ارائه می داد و دارای فضای ذخیره سازی بیشتر بود که نگرانی حذف ایمیل ها برای محدود بودن ظرفیت را از بین برد.
gmail در حال حاضر بیشترین استفاده را از سرویس وب دارد، اما این سرویس توسط طرفداران حفظ حریم خصوصی و به منظور ایجاد آگهی آگاهانه متمرکز با توجه به اسکن ایمیل های خود مورد استفاده قرار گرفته است.
تبلیغات ایمیل، کاربران را بیش از سایر تبلیغات های هدفمند که سراسر وب یافت می شود، آزار می دهد زیرا کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی مانند تاریخچه مرور بسیار حساسند.
ست شوشان، یکی از کارشناسان ارشد کارخانه بنیاد الکترونیک مرزی از گروه های حقوقی دیجیتال گفت: این اقدام به دلیل نگرانی های کابران تجاری انجام شد. برخی از افرادی که که به طور منظم از سرویس های گوگل استفاده می کنند، از اینکه محتوای ایمیل آنها به منظور تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد ناراضی هستند.
تصمیم بر متوقف کردن تبلیغات ایمیل در gmail نشانه جدی بودن گوگل برای پیروز شدن در مقابل مشتریان شرکت های بزرگ برای استفاده از زیرساخت های اینترنت و خدمات آن است. تبلیغات بخش مهمی از درآمد گوگل را به خود اختصاص می دهد اما این شرکت GOOGLE COULD را نیز به عنوان عاملی برای رشد تعبیر می کند.
گوگل اعلام کرده بود هدف از قرار دادن تبلیغات در GMAIL براساس اطلاعات شخصی مانند نژاد، مذهب، بهداشت و اطلاعات مالی نیست بلکه اطلاعاتی که از ایمیل استخراج می شود فقط برای تبلیغات در GMAIL استفاده می شود. اکنون کاربران ممکن است از دریافت تبلیغات شخصی در GMAIL خودداری کنند اما در اسکن ایمیل ها اختیاری ندارند.
منبع: