یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل علی بابا، آقای جک ما این هفته در دیترویت بود تا در بزرگترین رویداد خارجی از کشور کمپانی اش یعنی Gateway 17 شرکت کند و در مورد فرصت های کسب و کارهای کوچک آمریکایی در بازار چین، از طریق مشارکت با علی بابا گفتگو کند.کریس تانگ، مدیر ارشد خلاقیت های این شرکت همزمان در فرانسه مشغول معرفی خدمات برند علی بابا به حاضرین در مراسم Cannes Lions Festival of Creativity بود.

به گزارش دیجیاتو،طی 12 ماه گذشته، علی بابا با بازاریاب های جهانی نظیر P&G و Unilever کار کرده تا سیستمی تحت عنوان Uni Marketing ایجاد کند، یک موتور تبلیغاتی داده محور. تانگ می گوید: «ما مجموعه اطلاعاتی از بیش از 500 میلیون خریدار فعال روی پلتفرم خود در چندین بعد مختلف داریم. علی بابای امروز یک اکوسیستم است، فقط یک بازار نیست. حالا سایت های ویدیویی هستند، رسانه های اجتماعی مثل ورژن چینی توییتر با نام Weibo هستند، سرویس هایی مشابه گوگل مپز هست، ما تقریبا همه چیز داریم. بنابراین از نقطه نظر داده، این فوق العاده است.»

گاهی اوقات، به خصوص در رسانه های غربی، علی بابا تحت عنوان «آمازون چینی» خطاب می شود اما با وجود بازارهایی مثل Taobao، یا T-Mall و خود سایت علی بابا که رابطه میان کاربر و کاربر، کاربر و شرکت ها و شرکت ها و شرکت ها را برقرار کرده، به انضمام شبکه های اجتماعی، سرویس نقشه، پیامرسان Laiwang، سرویس های رایانش ابری و دیگر موارد، علی بابا فراتر از آمازون چینی است.

تانگ می گوید: «علی بابا با مدل آمازون بسیار تفاوت دارد. ما از برند ها محصولی نمی خریم، ما خرید و فروش نمی کنیم تا به عنوان واسطه سودی برداریم. ما مثل یک بازار سرویس ارائه می دهیم، به وسیله داده ها، پلی میان خریدار و فروشنده برقرار می کنیم. تبادلات بسیاری روی پلتفرم ما انجام می شود، سالانه 550 میلیارد دلار آمریکا. ما بزرگترین پلتفرم تجارت در جهان هستیم، بزرگ تر از والمارت، بسیار بزرگ تر از آمازون.»

اگر می خواهید مشابهی پیدا کنید، تانگ پیشنهاد می کند که گوگل، فیسبوک و آمازون را ترکیب کنید تا علی بابا به دست آید. برندها، تجارت الکترونیک خودشان را روی پلتفرم علی بابا شروع می کنند و به فعالیت ادامه می دهند. برندهای بزرگی مثل نایکی، اپل، کوکا، زارا و... تا به حال این کار را کرده اند.

تانگ ادامه می دهد: «ما فقط تجارت الکترونیک غالب در چین نیستم. ما همچنین شماره 1 در کشور روسیه و کشورهای جنوب شرق آسیا هستیم. ما در بازارهای نو ظهور قدرتمند هستیم که رشد را برای برندها به همراه می آورد. بنابراین همکاری ما با برندهای جهانی در زمینه رشد آن ها برای امروز و فردا بسیار استراتژیک است.»

این شرکت اخیرا خبر داد که انتظار دارد درآمد سال آینده اش 49 درصد افزایش پیدا کند که رقم قابل توجهی است. چنین انتظاری را در کنار ملاقات جک ما با دونالد ترامپ بگذارید که طی آن به رئیس جمهور آمریکا وعده ایجاد یک میلیون شغل در این کشور داده شد. به نظر می رسد که علی بابا آماده است تا بازار آمازون، فیسبوک، توییتر و دیگر شرکت های آمریکایی را از آن خود کند. تانگ می گوید علی بابا آمریکا را بیشتر یک بازار B2B می داند و می خواهد محصولات با کیفیت میان دو کشور تبادل شود.

او در ادامه به نسل هفتم آیفون اشاره می کند و می گوید ما موفق شدیم که از میان 1.3 میلیارد مردم چین، 3 میلیون مخاطب برای اپل جذب کنیم که کار بسیار دشواری است اما آن ها آیفون نسل هفتم را خریدند.

برچسب ها : فرصت کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9Px1sQXf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه