فرصت امروز: تصادف مدل S تسلا در سال گذشته , بحثی در مورد سیستم رانندگی خودکار این شرکت به راه انداخت .
NT SB در روز دوشنبه صدها صفحه گزارش فنی در مورد حادثه 7 مه 2016 منتشر کرد و هنوز عامل اصلی تصادف را مشخص نکرده است. جزئیات گزارشات از حادثه خشونت آمیزی خبر می دهند. اما هنوز این مسئله روشن نیست که چرا راننده سعی در غیر فعال کردن سیستم خودکار اتومبیل نکرده است.
یک سخنگوی تسلا به سوالاتی در مورد اظهارات قبلی شرکت در مور تصادف اشاره کرده و افزود این شرکت در ژوئن سال 2016 اعلام کرد که در زمان تصادف اتوپیلوت آن فعال گشته و حادثه بلافاصله به NHTSA اطلاع داده شده است. این شرکت اظهار کرد: اتو پیلوت تا حد زیادی پیشرفته ترین سیستم رانندگی در جاده است. اما تسلا را به یک وسیله نقلیه مستقل تبدیل نمی کند و به راننده اجازه نمی دهد که مسئولیت خود را رد کند.
NTSB هر ساله در با برسی تصادفات بزرگراها در حال جستجویی راهی امن برای کاهش حوادث بزرگراه است. و برخلاف NHTSA, می تواند توصیه هایی نیز ارائه دهد. تصادف خودرو تسلا با کامیونی که از بزرگراه ویلیستون , فلوریدا عبور می کرد باعث کشته جاشو براون , راننده تسلا شد. براوان, ماشین را در سرعت 75 مایل در ساعت در یک منطقه محدود به 65 مایل در ساعت تنظیم کرده بود. باتوجه به تحلیل داده های الکتریکی خودرو, استفاده از ترمز توسط راننده یا سیستم ترمز اتوماتیک قبل از تصادف به کار رفته است .
برسی تلفن های همراه و سایر دستگاه های الکترونیکی پیدا شده در ماشین هیچ مدرکی مبنی بر استفاده آن ها در زمان تصادف را نشالن نمی دهد. برخی از گزارشات اولیه خبر می دهند که براون هم زمان با رانندگی در حال تماشای فیلم بوده است.
براساس گزارش ات اوهایو که توسط NTSB نقل شده است , براون در سالهای 2010 تا 2015 هشت بار برای سرعت زیاد جریمه شده است و همچنین جریمه ای برای عدم رعایت سیگنال ترافیک دریافت کرده است.
طبق گزارشات راننده کامیون نیز در زمان تصادف از تلفن همراه استفاده نکرده و تنها چندین تماس قبل از شروع کارش داشته است و او گفتگو با محققان NTSB را رد کرد و وکیلش این ادعا ها را با مدارکی ارائه داد.
گام بعدی هیئت مدیره این است که گزارشی در مورد حادثه و هرگونه توصیه ای برای جلوگیری از وقوع آن منتشر کنند.