چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: قاچاق توان تولید قطعه سازان داخلی را به شماره انداخته است و واحدهای قطعه سازی خودرو روز به روز بی رمق تر از گذشته می شوند.

آرش محبی نژاد در برنامه از حرف تا عمل رادیو اقتصاد از وجود یک هزار و ۲۰۰ قطعه ساز رسمی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ واحد قطعه سازی در مملکت فعال است.

وی همچنین به وجود ۸۰۰۰ قطعه ساز زیر پله ای هم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تولید زیرزمینی افزون بر اینکه از پرداخت مالیات شانه خالی می کند برای اشتغال و اقتصاد رسمی، آفت بزرگی محسوب می شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: خدمات و محصولات بدون شناسنامه مشکلات جدی برای بخش تولید و بخش خدمات شناسنامه دار ایجاد می کند.

وی در ادامه واردات سالانه قطعه خودرو به صورت رسمی و قاچاق را به ترتیب یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: جمع واردات قطعه خودرو به صورت قاچاق و رسمی ۵۰ تا ۶۰ درصد مجموع تولید ارزشی قطعه داخلی را تشکیل می دهد.

محبی نژاد با بیان اینکه قطعه ساز داخلی در رقابت با قطعه ساز خارجی دست کم ۴۵۵ درصد ضربه پذیری رقابتی دارد، اظهار داشت: واردات قاچاق مشمول مالیات بر ارزش افزوده، بهره بالای بانکی، عوارض گمرکی و امثال آنها نبوده و نفس تولید داخلی را به شماره انداخته است.

وی با اعلام اینکه بازار یدک از جمله شیرین ترین بخش های صنعت قطعه سازی خودرو است، گفت: قطعه ساز فقط به امید فروش قطعه به خودرو ساز دست به تولید نمی زند بلکه بیشتر به دنبال تامین درازمدت قطعات در بازار یدک است. 

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به سه نظام برای مقایسه رقابت پذیری صنایع داخلی با صنایع خارجی در هر کشوری اشاره کرد و افزود: این سه نظام شامل نرخ تبدیل دلار به پول رایج کشور از دو بعد «واقعی بودن نرخ ارز» و «افزایش یا کاهش متناسب با تورم داخلی»، نرخ تامین سرمایه و تورم داخلی است.

وی اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا برای متعادل کردن و ایجاد فضای رقابتی تولیدات داخلی با تولیدات خارجی از اهرمی به نام «تعرفه واردات» استفاده می کنند.

محبی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر سه نظام نرخ ارز، تورم و بهره بانکی در داخل کشور هیچ تناسبی با یکدیگر نداشته، به علاوه تعرفه واردات تمامی کالاهای وارداتی در سال ۱۳۹۱ به دلیل وجود ارز مرجع در کنار ارز مبادله ای با این توجیه که محاسبه تعرفه واردات از ارز مرجع به مبادله ای تبدیل می شود همه تعرفه ها در داخل کشور به نصف تقلیل پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه ارز مرجع حذف و فقط مبادله ای شد، هرگز تعرفه ها به سر جای اول خود باز نگشت و صنعت خودرو اعم از قطعات خودرو و خود خودروی ساخته شده هم از این قا عده مستثنی نبود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور کاهش توان خرید مردم را پاشنه آشیل صنایع تولید کالاهای بادوام داخلی دانست و یادآور شد: پایین بودن توان خرید موجب می شود مردم نتوانند کالای با کیفیت داخلی خرید کنند، بنابراین بازار کالاهای قاچاق و بی کیفیت از رونق دوچندان برخوردار و همین طور جولانگاه خیلی خوبی برای تولیدات زیر پله ای در کشور می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pTKycjhs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه