چهارشنبه, ۱۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 1 Jan(1) 2025 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: قاچاق توان تولید قطعه سازان داخلی را به شماره انداخته است و واحدهای قطعه سازی خودرو روز به روز بی رمق تر از گذشته می شوند.

آرش محبی نژاد در برنامه از حرف تا عمل رادیو اقتصاد از وجود یک هزار و ۲۰۰ قطعه ساز رسمی در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۰۰ واحد قطعه سازی در مملکت فعال است.

وی همچنین به وجود ۸۰۰۰ قطعه ساز زیر پله ای هم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تولید زیرزمینی افزون بر اینکه از پرداخت مالیات شانه خالی می کند برای اشتغال و اقتصاد رسمی، آفت بزرگی محسوب می شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: خدمات و محصولات بدون شناسنامه مشکلات جدی برای بخش تولید و بخش خدمات شناسنامه دار ایجاد می کند.

وی در ادامه واردات سالانه قطعه خودرو به صورت رسمی و قاچاق را به ترتیب یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: جمع واردات قطعه خودرو به صورت قاچاق و رسمی ۵۰ تا ۶۰ درصد مجموع تولید ارزشی قطعه داخلی را تشکیل می دهد.

محبی نژاد با بیان اینکه قطعه ساز داخلی در رقابت با قطعه ساز خارجی دست کم ۴۵۵ درصد ضربه پذیری رقابتی دارد، اظهار داشت: واردات قاچاق مشمول مالیات بر ارزش افزوده، بهره بالای بانکی، عوارض گمرکی و امثال آنها نبوده و نفس تولید داخلی را به شماره انداخته است.

وی با اعلام اینکه بازار یدک از جمله شیرین ترین بخش های صنعت قطعه سازی خودرو است، گفت: قطعه ساز فقط به امید فروش قطعه به خودرو ساز دست به تولید نمی زند بلکه بیشتر به دنبال تامین درازمدت قطعات در بازار یدک است. 

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به سه نظام برای مقایسه رقابت پذیری صنایع داخلی با صنایع خارجی در هر کشوری اشاره کرد و افزود: این سه نظام شامل نرخ تبدیل دلار به پول رایج کشور از دو بعد «واقعی بودن نرخ ارز» و «افزایش یا کاهش متناسب با تورم داخلی»، نرخ تامین سرمایه و تورم داخلی است.

وی اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا برای متعادل کردن و ایجاد فضای رقابتی تولیدات داخلی با تولیدات خارجی از اهرمی به نام «تعرفه واردات» استفاده می کنند.

محبی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر سه نظام نرخ ارز، تورم و بهره بانکی در داخل کشور هیچ تناسبی با یکدیگر نداشته، به علاوه تعرفه واردات تمامی کالاهای وارداتی در سال ۱۳۹۱ به دلیل وجود ارز مرجع در کنار ارز مبادله ای با این توجیه که محاسبه تعرفه واردات از ارز مرجع به مبادله ای تبدیل می شود همه تعرفه ها در داخل کشور به نصف تقلیل پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: بعد از اینکه ارز مرجع حذف و فقط مبادله ای شد، هرگز تعرفه ها به سر جای اول خود باز نگشت و صنعت خودرو اعم از قطعات خودرو و خود خودروی ساخته شده هم از این قا عده مستثنی نبود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور کاهش توان خرید مردم را پاشنه آشیل صنایع تولید کالاهای بادوام داخلی دانست و یادآور شد: پایین بودن توان خرید موجب می شود مردم نتوانند کالای با کیفیت داخلی خرید کنند، بنابراین بازار کالاهای قاچاق و بی کیفیت از رونق دوچندان برخوردار و همین طور جولانگاه خیلی خوبی برای تولیدات زیر پله ای در کشور می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pTKycjhs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5مبلمان اداری
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه