آشنایی با پنج سوال اصلی در هر زمینه ای شانس موفقیت افراد را افزایش میدهد. درواقع این موارد را باید قبل از شروع اقدامات خود مطرح نمایید و پس از پیدا کردن پاسخ مناسب تمامی آن ها با اطمینان از رسیدن به موفقیت، اقدام نمایید. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.
1-چه کسی؟
مهم ترین سوالی که باید از خود بپرسید این است که محتوا را برای چه افرادی می خواهید ایجاد نمایید. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که بدون توجه به جامعه هدف، اقدامی را شروع کرده و این امر باعث می شود تا در اغلب موارد، با شکست مواجه شوند. درواقع با تحلیل درست جامعه، شما قدرت انتخاب مناسب ترین استراتژی ها را پیدا خواهید کرد. با توجه به این امر که محتوا برای جلب نظر مخاطب تهیه می شود، ضروری است تا به آن ها بیش ترین توجه را داشته باشید. همچنین این پرسش را باید از نگاهی دیگری نیز مطرح نمود. درواقع شما باید بدانید که چه کسی قرار است که بازاریابی شما را انجام دهد. آیا برای آن یک تیم حرفه ای را مشخص کرده اید؟ درواقع صرفا آگاهی از اقداماتی که باید انجام شود مهم نبوده و لازم است تا قدرت به اجرا درآوردن آنها نیز وجود داشته باشد.
2-چه چیزی؟
چه عاملی باعث می شود که افراد شما را انتخاب کنند؟ آیا مزیت های رقابتی قابل توجهی را دارید؟ درواقع حتی بهترین استراتژِی ها و بازاریاب ها قادر نخواهند بود تا محصول و برندی ضعیف و بدون ارزش مناسب را به موفقیت برسانند. به همین خاطر ضروری است تا در این مرحله به دلایل تفاوت خود پرداخته و از نگاه یک مشتری، خودتان را مشاهده نمایید. پس از پیدا کردن پاسخ شما میتوانید اطمینان داشته باشید که شانس موفقیت برای شما وجود دارد.
مطلب مرتبط: حقایق بازاریابی برای نسل جوان
3-چه زمانی؟
این امر که بدانید هر استراتژی و اقدام باید در چه زمانی انجام شود، امری بسیار مهم خواهد بود. این امر تنها به ترتیببندی کارها اختصاص نداشته و شامل همه چیز خواهد شد. برای مثال ممکن است تصمیم بگیرید که در زمینه تولید محتوا، پادکست ها مهم ترین اقدام محسوب می شوند و پس از آن ویدئو ها و مقالات قرار دارند. از این بخش به عنوان ترتیببندی یاد می شود. با این حال سوال مهم تر این است که چه زمانی باید چنین اقدامی را انجام دهید. برای مثال ممکن است شانس دیده شدن شما در ساعت های ابتدایی صبح بیشتر باشد. این مسئله کاملا به شرایط بازار و ویژگی های مخاطب شما بستگی خواهد داشت. در این رابطه توجه به تجربه سایر برندهای رقیب نیز یک اقدام کاملا سودمند خواهد بود.
4-کجا؟
در این مرحله شما باید به مکان انجام انواع استراتژی های خود فکر کنید. برای مثال در زمینه ایجاد نمایندگی جدید، بدون شک تمامی شهرها از یک موقعیت و برتری یکسان برخوردار نبوده و شما باید به خوبی بدانید که بهترین فضا برای به اجرا درآوردن هر اقدامی کجا است. در زمینه تولید محتوا نیز مسئله به همین شکل بوده و ممکن است تصمیم نهایی این باشد که اینستاگرام بهترین بستر موجود محسوب می-شود.
5-چرا؟
پس از پاسخ دادن به تمامی 4 سوال قبل، لازم است تا با این پرسش خود را به اطمینان نهایی برسانید. درواقع شما باید برای اقدام خود، حداقل 3 دلیل درست داشته باشید. در غیر این صورت شروع اقدام شما با ریسک بالایی همراه بوده و بهتر است تا آن را به زمانی دیگر اختصاص دهید. درواقع تا زمانی که دلیل انجام کاری را ندانید، هیچ قدمی نباید برداشته شود.