یکی از روش های پربازده در زمینه بازاریابی، استفاده از ایمیل است، با این حال بسیاری از افراد از این بخش به اشتباه استفاده کرده و این امر باعث می شود تا تصور کنند که بهتر است تا موارد دیگر را جایگزین نمایند. این امر در حالی است که شما با آگاهی از اشتباهات و اعمال تغییرات لازم می توانید نتایج کاملا متفاوتی را به دست آورید. در این راستا به بررسی چهار اشتباهی خواهیم پرداخت که برطرف نمودن آنها، منجر به افزایش 60 درصدی نتایج شما خواهد شد.
1-عدم شخصی سازی متن پیام
آیا شما هم از جمله افرادی هستید که یکسری پیام کلی را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می کنند، بدون شک شما از چنین اقدامی، نتیجه خوبی را به دست نخواهید آورد. درواقع فراموش نکنید که برای به دست آوردن نتایج ارزشمند، نیاز است تا تلاش خوبی صورت گیرد. در این رابطه توصیه می شود که تمامی پیام ها با ذکر نام افراد باشد. این امر باعث خواهد شد تا با مخاطب قرار دادن فرد، تاثیرگذاری بالاتری را داشته باشید. آمارها نیز حاکی از آن است که بیش از 70 درصد افراد، نسبت به چنین پیام هایی واکنش نشان می دهند. اگرچه ممکن است تصور کنید که چنین اقدامی، بیش از حد زمانبر خواهد بود، با این حال نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که کار را بسیار ساده کرده است. به همین خاطر هیچ بهانه ای نباید باعث شود تا از این بخش بسیار مهم غافل شوید.
2-عدم احراز هویت
شما باید با رعایت قوانین از وارد شدن پیام خود به هرزنامه جلوگیری نمایید. برای آگاهی از شرایط لازم است تا قوانین گوگل را مطالعه کنید. همچنین ضروری است که در متن پیام خود، مدارک لازم را ارائه دهید تا افراد از بابت امنیت خود، اطمینان داشته باشند. درواقع یکی از اتفاقات بسیار منفی در فضای اینترنت در چند سال اخیر، افزایش چشمگیر تعداد هکرها و کلاهبردارها است که باعث ایجاد نوعی بی اعتمادی شده است.
مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ را چگونه شروع کنیم؟
3-عدم دسته بندی
بدون شک هر برندی از مجموعه از مخاطبین برخوردار است که می توان آنها را براساس معیارهای نظیر جنس و سن، دسته بندی کرد. این امر کمک می کند تا برای هر گروه، بهترین برنامه ریزی ممکن را داشته باشید. برای مثال نوع پیام که برای مشتریان نوجوان خود می فرستید، بدون شک با بزرگسال ها تفاوت هایی را باید داشته باشد. عدم توجه به این مسئله حتی می تواند شما را درگیر مشکلات حقوقی نیز نماید. بدون شک با برنامه ریزی بهتر، نتایج بالاتری را نیز به دست می آورید.
4-ارسال ایمیل در زمان اشتباه
آخرین اشتباه رایجی که افراد انجام می دهند این است که برنامه زمانی نداشته و این امر باعث می شود که در زمان های نامناسب، یک ایمیل را ارسال نمایند. درواقع اهمیت این موضوع به حدی زیاد است که می تواند مرز میان موفقیت و یا شکست شما را تعیین نماید. در رابطه با زمان توجه به فواصل نیز بسیار مهم است. برای مثال برای برخی از مخاطبین، ارسال هر روز یک یا چند ایمیل، کاملا مناسب خواهد بود، با این حال برای برخی دیگر ممکن است حتی هفته ای یکبار نیز زیاد باشد. به همین خاطر برای سنجش این امر لازم است که به مخاطب خود توجه داشته باشید، با این حال به صورت یک قاعده کلی، برای مخاطبین کارمند، ساعت ابتدایی صبح و قبل از تاریک شدن هوا، بهترین زمان محسوب می شود.
در نهایت پس از رفع این مشکلات اساسی و کسب نتایج بهتر، شما انگیزه لازم را برای توجه به اقدامات بیشتر، به دست آورده و در نهایت بهترین سطح ممکن را به دست خواهید آورد.