دوشنبه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کش بک؛ تکنیک مهم افزایش فروش

11 ماه پیش ( 1402/5/15 )
 

کش بک، تکنیک مهم افزایش فروش

استفاده از سیستم کش بک یکی از استراتژی های نه چندانی قدیمی بازاریابی است که به کسب وکارها کمک می کند فروش خود را افزایش دهند. این کار از طریق بازگشت درصدی از مبلغ خرید به حساب مشتری انجام می گیرد. اما کش بک چیست و چطور موجب افزایش فروش شرکت ها و فروشگاه ها می شود؟ با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

کش بک چیست؟

وقتی مشتری از فروشگاه فیزیکی یا آنلاین کالایی را خریداری می کند، فروشنده می تواند بخشی یا درصدی از مبلغ خرید را به صورت اعتباری یا حتی نقدی به او بازگرداند. این سیستم با عنوان کش بک شناخته می شود و احتمالا شما هم به عنوان مشتری سابقۀ استفاده از آن را دارید. برخی کسب وکارها تنها برای خریدهایی که توسط کارت های اعتباری مخصوص خودشان انجام می گیرد، کش بک در نظر می گیرند؛ اما برخی دیگر بدون توجه به نوع پرداخت، درصدی از هزینه را به حساب مشتری بازمی گردانند. معمولا کش بک در خریدهای بعدی مورد استفادۀ مشتری قرار می گیرد؛ اما ممکن است کسب وکاری اجازۀ برداشت از کیف پول را هم به مشتریان خود بدهد.

اگر برایتان جالب شده که بدانید چه کسی کش بک را برای اولین بار طراحی و اجرا کرده، باید بگوییم این سیستم در طول سالیان شکل گرفته و رشد کرده است و حالا به سختی می توان ابداع آن را به شخص یا کسب وکار خاصی نسبت داد. 

مدت زمان استفاده از کش بک چقدر است؟

مدت زمان استفاده از کش بک چقدر است؟

مدت زمانی که مشتری می تواند از وجه بازگشته به حساب خود استفاده کند، توسط کسب وکار مشخص می شود. شرکت ها یا فروشگاه ها با توجه به برنامه ها و راهبردهای خود، برای کش بک تاریخ انقضا تعیین می کنند تا آن ها را به استفاده از مبلغ اعتبار ترغیب کنند. با این حال، برخی شرکت ها ترجیح می دهند امکان جمع آوری اعتبار را در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا آن ها هر وقت که تمایل داشتند برای خرید اقدام کنند. در هر صورت نمی توان مدت زمان ثابتی را برای استفاده از کش بک در نظر گرفت. اما اگر قرار بر تعیین تاریخ انقضا برای بهره گیری از این مبلغ باشد، بهتر است شرایط از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بگیرند. مثلا اگر شما فروشندۀ لوازم خانگی هستید، منطقی نیست که مدت زمان استفاده از کش بک شما با تاریخ انقضای وجه بازگشتی سوپرمارکت یکی باشد. برای تعیین مهلت استفاده، حتما به میانگین فواصل خرید مشتریان توجه کنید.

کش بک چگونه به افزایش فروش کمک می کند؟

کش بک چگونه به افزایش فروش کمک می کند؟

حالا که با کش بک آشنا شدید و ساز و کار آن را شناخته اید، راحت تر می توانید تاثیر آن را بر افزایش فروش خود بررسی کنید. این سیستم از راه های مختلفی به کسب وکار شما خدمت می کند که با هم آن ها را مرور می کنیم.

1. هیجان

وقتی کاربران وب سایت یا مراجعه کنندگان فروشگاه شما با گزینۀ کش بک روبه رو شوند، هیجانی مثبت در آن ها ایجاد می شود که نتیجه اش جذاب تر شدن خرید محصولات شما است. گاهی کافی است خود را جای مشتری بگذارید و مانند او فکر کنید. احتمال بازگشت درصدی از مبلغ خرید، مشتریان را وادار می کند کسب وکار شما را در اولویت قرار دهند.

2. خرید بیشتر

کسب وکارهایی که سیستم کش بک را پیاده می کنند، هرروز با مشتریانی مواجه می شوند که بیشتر از آن چه در ابتدا قصدش را داشتند از آن ها خرید می کنند. آگاهی از این نکته که درصدی از مبلغ هزینه شده به حساب شخص بازمی گردد، او را تشویق می کند که بیشتر خرید کند. مشتری می خواهد حداکثر سود را از خرید خود به دست آورد و برای رسیدن به این هدف، از شما بیشتر خرید می کند. این یک بازی برد - برد است.

3. تکرار خرید از سوی مشتری

کش بک مشتریان را نسبت به کسب وکار شما وفادار می کند. تصور کنید مشتری شما هر ماه برای خرید شوینده به شما سر می زند و با رضایت فروشگاهتان را ترک می کند. تجربۀ مثبتی که هربار با ارائۀ خدمات بازگشت وجه در او ایجاد می کنید، او را به بازگشت به فروشگاه شما تشویق می کند. فراموش نکنید که حفظ مشتری فعلی از جذب مشتری جدید کم هزینه تر است و با این کار، به هدف دیگر کسب وکار خود نیز می رسید.

4. بازاریابی دهان به دهان

آدم ها نه تنها تجربیات منفی، بلکه تجربیات مثبت خود را هم با دیگران در میان می گذارند. مشتریانی که از کش بک سود می برند، رضایت خود را به خانواده و دوستان منتقل می کنند. این اتفاق که نوعی بازاریابی دهان به دهان محسوب می شود، کسب وکار شما را به واسطۀ جذب مشتریان جدید و افزایش فروش گسترش می دهد. در واقع بازگشت وجه به کاهش هزینه های بازاریابی شما نیز کمک می کند.

5. ایجاد تمایز

کسب وکاری که بخشی از مبلغ خرید را به مشتری بازمی گرداند، در حوزۀ کاری خود شناخته می شود و رقیبان را کنار می زند. فراموش نکنید که مشتریان همیشه به دنبال راهی هستند که پولی را که خرج کرده اند دوباره به دست آورند. بازگشت وجه این فرصت را به مشتری می دهد تا او هم در کنار شما از تفاوت خود با دیگرانی که از کسب وکارهای دیگر خرید می کنند، لذت ببرد.

راهکارهای بهبود اثربخشی سیستم بازگشت وجه

راهکارهای بهبود اثربخشی سیستم بازگشت وجه

کش بک هم مانند هر سیستم دیگری، نیاز به ابزارها و برنامه هایی دارد تا بتواند بیشترین بازدهی را داشته باشد. اگر می خواهید برای مشتریان کسب وکار خود امکان بازگشت وجه را در نظر بگیرید، حتما به این نکات توجه داشته باشید.

1. توضیح و ارتباط شفاف

در وب سایت، رسانه های اجتماعی یا ایمیل هایی که برای مشتریان خود ارسال می کنید، به طور دقیق و شفاف در مورد کش بک و شرایطی که برای استفاده از آن در نظر گرفته اید، اطلاع رسانی کنید. توضیحات شما باید ساده و قابل فهم باشند و هیچ گونه شبهه ای برای مشتری باقی نگذارند. به عنوان مثال اگر برای استفاده از کش بک تاریخ انقضا تعیین کرده اید، حتما این موضوع را به اطلاع مشتریان خود برسانید.

2. زمان بندی راهبردی

 اگر بتوانید تبلیغات مربوط به بازگشت وجه نقد خود را با دوره های اوج خرید یا مناسبت های خاص مانند سال نو هماهنگ کنید، هم فوریت و هیجان را افزایش می دهید و هم تعامل مشتری با کسب وکار شما افزایش پیدا می کند. خرید خوب در زمانی ایده آل، هرگز از یاد مشتری نمی رود.

3. بازاریابی هدفمند

اگر شما یک نرم افزار باشگاه مشتریان داشته باشید، به راحتی می توانید گروه های خاصی از مشتریان را که احتمالا از کش بک استقبال می کنند شناسایی و این خدمات را به آنها ارائه کنید. تبلیغات هدفمند و پیام های شخصی سازی شده کمک می کنند این دسته از مشتریان را به خرید بیشتر یا تکرار خرید ترغیب کنید.

4. ساده سازی فرآیند دریافت وجه

مشتریان باید بدانند چگونه می توانند وجه نقدی را که در حساب خود می بینند، دریافت کنند. فرقی نمی کند فروش شما حضوری باشد یا آنلاین، در هر صورت فرآیند دریافت پول باید ساده، شفاف و رضایت آمیز باشد و اعتبار کسب وکار شما را افزایش دهد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم به پرسش کش بک چیست، پاسخی کوتاه و ساده بدهیم تا ساز و کار آن را بهتر بشناسید. کسب وکارهای مختلف از کوچک تا بزرگ می توانند با به کارگیری این سیستم فروش محصولات خود را افزایش دهند. البته برای اجرای سیستم بازگشت وجه نقد باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و ظرفیت های فروشگاه یا سازمان خود را در نظر بگیرید. دنبال کردن راهبردی منطقی و خلاقانه و استفاده از روش های جذاب بازاریابی کمک می کند بیشترین بهره را از کش بک ببرید و سودآوری کسب وکار خود را افزایش دهید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oB3oLSjn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه