سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

آینده قیمت سیمان از دید alomaterial

متأسفانه در سال های اخیر شاهد وضعیت خوبی در حوزه تولید و فروش سیمان نبوده ایم. این موضوع آینده تولید کنندگان این ماده را کمی نگران کننده کرده است. اگرچه با اقدامات خاص دولت، بسیاری از کسب و کارها به آینده این محصول امیدوار هستند، اما به طور دقیق مشخص نیست که این آینده چه زمانی خواهد رسید و چطور قرار است تعرفه رو به صعود، تنظیم شود. اگر شما هم نگران آینده این ماده ساختمانی هستید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. درضمن برای خرید سیمان باکیفیت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهای این محصول، کافی است به وبسایت الومتریال سر بزنید.

آینده قیمت سیمان از دید  alomaterial

تعریف آینده قیمت سیمان

سیمان یکی از پرفروش ترین مصالح ساختمانی است که برای ساختمان ها و کسب و کارهای مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب نوع باکیفیت، در گذشته که تعرفه مناسب و منطقی بود، دغدغه بسیاری از مردم بود، اما در سال های اخیر به دلیل بالا رفتن هزینه، کسب و کارها و مهندسین ساختمان سازی بیشتر از اینکه به فکر خرید نوع باکیفیت باشند، به دنبال خرید محصول ارزان تر هستند.

قیمت روز سیمان در کشور ایران به دلیل بالا رفتن تعرفه این ماده و همچنین صعودی بودن قیمت آن نگران کننده است. تحلیل گران بازار می گویند اگر همین روند در زمینه فروش ادامه پیدا کند و تولید کنندگان هم برای کاهش هزینه های خودشان، مجبور به تولید کمتر این ماده شوند، تعرفه سیمان در سال های آینده بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. این موضوع می تواند فشار زیادی را به مصرف کنندگان این ماده و افراد فعال در حوزه ساختمان سازی وارد کند.

آینده قیمت این ماده به دلیل عواملی که می توانند روی تعرفه اش تأثیر بگذارند، بسیار مورد ابهام است. به طور کلی، دولت برای کنترل کردن وضعیت خرید این ماده ساختمانی که از اصلی ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود، اقدام به ارائه آن در بورس کالا کرده است. این موضوع باعث شد تا هزینه اش بسیار افزایش پیدا کند. به طوری که به طور ناگهانی، شاهد افزایش قیمت سیمان سفید بودیم و این موضوع فشار زیادی را به افرادی که در حوزه ساختمان سازی بودند، وارد کرد.

از طرفی بالا رفتن تعرفه مواد اولیه برای تولید این ماده، باعث شده که تولید کنندگان ترجیح دهند سطح تولیدات خودشان را پایین بیاورند. به طوری که بتوانند از ضرر و زیان جلوگیری کنند. کاهش سطح تولید به علت قطعی برق در کارخانه های تولید کننده هم عامل دیگری برای افزایش هزینه سمنت بوده که به احتمال زیاد این موضوع در آینده هم تکرار خواهد شد. به ویژه این که به دلیل کمبود برق در کشور ایران، احتمالاً در تابستان پیش رو، مجدداً شاهد قطعی های برق مکرر هستیم. این موضوعات حجم تولید سیمان را به شدت پایین می آورند.

اگر حجم تولید کاهش پیدا کند، اما تقاضای کسب و کارها برای خرید همان قدر باشد یا حتی افزایش پیدا کند، بازار سیمان نمی تواند پاسخگوی نیازهای خریداران باشد. این موضوع به طور طبیعی باعث ایجاد سیر صعودی در تعرفه خواهد شد.

قیمت روز سیمان

نظر ما در الومتریال در مورد آینده قیمت سیمان

در سال های اخیر به دلیل بالا رفتن تعرفه سیمان، شاهد فشار زیادی روی مهندسین ساختمان سازی و افرادی که قصد ساخت ساختمان با یک بودجه مشخص داشته اند، بوده ایم. مجموعه الومتریال همواره تلاش کرده که هزینه محصولات خود را پایین بیاورد تا برای خرید، فشار زیادی به مردم وارد نشود، اما به هر حال نوسانات تعرفه در بازار، روی قیمت محصولات بی تأثیر نبودند.

نظر متخصصان الو متریال این است که این آینده بسیار مورد ابهام است. متأسفانه هیچ ثبات خاصی را در کشور در مورد تعرفه دلار و ارز، شاهد نیستیم. از آن جایی که هزینه دلار و ارز روی تعرفه مصالح ساختمانی تاثیر می گذارد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در آینده هیچ روند صعودی ای را در قیمت این محصول مشاهده نکنیم. اگر روند دولت برای ساماندهی به بازار سیمان بهبود پیدا کند و تعرفه دلار به ثبات برسد، می توانیم شاهد ثبات قیمت باشیم. به خصوص که تولید کنندگان می توانند برای کسب درآمد هم که شده، اقدام به تولید مقدار سیمان بیشتری کنند و درآمد خود را افزایش دهند. بنابراین، امید است که دولت جدید به همراه تولید کنندگان، میزان تقاضا و تولید را ساماندهی کند. فقط در چنین شرایطی است که شاهد ثبات تعرفه در سیمان خواهیم بود.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، کافی است به وبسایت الومتریال سر بزنید. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I8aVUtWp
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه