سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

این روزها بحث ثبت نام در مدارس بسیار داغ است و اولیا و دانش آموزان دغدغه ثبت نام در مدارس در مقطع جدید را دارند؛ در این بین برخی از اولیا و دانش آموزان تمامی توان خود را می گذارند تا در مدارس برتر ثبت نام کنند و بهضی از والدین نیز هیچ اهمیتی به این موضوع نمی دهند! امروز در این مطلب قصد داریم تاثیر تحصیل در مدارس برتر، راهکارهای قبولی در این مدارس و آموزش تیزهوشان پنجم، ششم و نهم را با هم بررسی کنیم؛ در پایان نیز بهترین کلاس برای آموزش مباحث تیزهوشان برای قبولی در آزمون استعدادهای درخشان یا همان سمپاد را به شما معرفی خواهیم نمود؛ تا انتها همراه ما باشید.

بهترین کلاس برای آموزش مباحث تیزهوشان!

تاثیر تحصیل در مدارس برتر از جمله تیزهوشان!

در دهه های اخیر، زمانی که نام مدارس استعدادهای درخشان یا همان تیزهوشان به میان می آمد، اکثرا به یاد سختگیری های زیاد و فشار زیادی که به دانش آموزان تحمیل می شد، می افتادند! اما در سال های اخیر شاهد تغییر رویکرد مدارس تیزهوشان بوده ایم و بسیاری از دانش آموزان و اولیا برای تحصیل در این مدارس حاضرند دست به هر کاری بزنند!

اهمیت تحصیل در مدارس برتر زمانی بیشتر مشخص می شود که شما مدارس رتبه های برتر سال های گذشته در آزمون سراسری کنکور را بررسی نمایید؛ طبق آمار رسمی منتشر شده از سوی سازمان سنجش و سمپاد، هر سال بیش از 70% نفرات برتر در مدارس تیزهوشان در مدارس تیزهوشان تحصیل داشته اند؛ در رتبه دوم مدارس غیرانتفاعی برتر هستند که تقریبا همگی آن ها نیز دارای آزمون ورودی و شرط معدل هستند. این مدارس نیز بیش از 20% از نفرات برتر آزمون سراسری کنکور را به خود اختصاص داده اند.

این آمار عجیب به خوبی نشان دهنده تاثیر تحصیل در مدارس برتر و تیزهوشان است و شما اگر بتوانید به این مدارس ورود کنید، شانس قبولی بیشتری در دانشگاه ها و رشته های برتر خواهید داشت.

چگونه به مدارس برتر راه پیدا کنیم؟

همانطور که اشاره شد، تقریبا اکثر مدارس برتر از جمله تیزهوشان، دارای آزمون ورودی و شرط معدل هستند؛ بنابراین اگر قصد تحصیل در این مدارس را دارید، در وهله اول باید معدل لازم برای حضور در آزمون را داشته باشید. این معدل برای دانش آموزان ششم به هفتم که نمراتشان به صورت توصیفی است باید به گونه ای باشد که شما حداکثر یک نمره خوب در ترم دوم پایه پنجم و ترم اول پایه ششم داشته باشید. دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز باید دارای حداقل معدل 19 در ترم دوم پایه هشتم و ترم اول پایه نهم باشند. البته این شرایط برای مدارس تیزهوشان است و ممکن است که در مدارس غیرانتفاعی دیگر شرایط ساده تری وجود داشته باشد که می توانید آن را در پایگاه اطلاع رسانی مدارس مشاهده نمایید.

بهترین راهکارهای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر!

بهترین راهکارهای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر

مهم ترین نکته ای که تمامی دانش آموزان و مشاورین برای قبولی در آزمون ورودی به آن اذعان دارند، تلاش، پشتکار و زحمتی است که دانش آموزان از خود نشان می دهند. در کنار این موضوع اما نکات و مواردی وجود دارد که می توانید با دانستن آن ها مسیر ساده تری برای قبولی در آزمون ورودی مدارس برتر از جمله تیزهوشان داشته باشید.

1) برنامه ریزی

تنظیم برنامه مطالعه منظم بر اساس زمان موجود برای آزمون ورودی بسیار مهم است. دانش آموزان باید زمان مشخصی را برای مرور مطالب و حل تمرین ها در نظر بگیرند. این زمان باید جدای زمانی باشد که دانش آموزان برای دروس مدرسه در نظر می گیرند. این برنامه باید به گونه ای باشد که توانایی های دانش آموز در آن در نظر گرفته شود و تا حد زیادی شخصی سازی شده باشد.

2) تمرین و تکرار

تمرین و تکرار مسائل مختلف و مرور آن ها برای قبولی در آزمون بسیار مؤثر است. دانش آموزان باید تمرین های زیادی را در خانه و در زمان های تعیین کرده برایخود انجام دهند تا علاوه بر آشنایی با ساختار سوالات با نحوه پاسخ دهی به آن ها نیز آشنا شوید.

3) استفاده از منابع آموزشی مناسب

انتخاب منابع آموزشی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دانش آموزان باید از کتاب ها و منابعی استفاده کنند که به صورت جامع و ساختارمند مطالب را ارائه کرده و بهترین راهنما برای آزمون ورودی باشند. کتب مختلفی در بازار موجود است که می توانید برای آموزش تیزهوشان ششم به هفتم و یا نهم به دهم از آن استفاده کنید.

4) حل تست های گذشته و آزمون های شبیه سازی شده

حل تست های سال های گذشته و آزمون های شبیه سازی شده از دیگر راهکارهایی است که به دانش آموزان در آشنایی با ساختار و نحوه طرح سوالات آزمون کمک می کند. این روش می تواند بهبود قابل توجهی در عملکرد دانش آموزان داشته باشد.

5) حفظ آرامش و کنترل اضطراب

دانش آموزان اکثرا در مواجهه با آزمون دچار استرس می شوند و این موضوع تاثیر به سزایی در عملکرد آن ها دارد. در این مورد خانواده ها و یا مشاورین می توانند بسیار کمک کننده باشند.

6) افزایش مهارت مدیریت زمان و تست زنی

به دلیل اینکه دانش آموزان اکثرا تجربه آزمون های تستی را کمتر داشته اند، مهارت تست زنی و مدیرت زمان را ندارند به همین دلیل اگر می خواهید عملکرد خوبی در آزمون داشته باشید، باید این مهارت ها را تقویت کنید. برای تقویت این مهارت ها نیز توصیه های مشاورین و حل تست و تمرین های زیاد برای شما گره گشا خواهد بود.

7) شرکت در کلاس های آمادگی آزمون ورودی

یکی بهترین راهکارها برای کسب آمادگی کامل برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان و سایر مدارس برتر، ثبت نام در کلاس های آمادگی آزمون ورودی است. در این کلاس ها، آموزش تیزهوشان نهم به دهم و یا ششم به هفتم به طور جامع انجام می شود. همچنین خدمات دیگری همچون مشاور و پشتیبان تحصیلی، آزمون شبیه ساز و ... به شما ارائه می شود تا در نهایت دانش آموزان بتوانند بهترین نتیجه را در آزمون ورودی کسب نمایند.

بهترین کلاس برای آموزش مباحث تیزهوشان را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین کلاس برای آموزش مباحث تیزهوشان را چگونه انتخاب کنیم؟

اگر نگاهی به تعداد موسسات، آموزشگاه ها و مراکز علمی که در زمینه تیزهوشان فعالیت دارند، بیاندازید، با نام های مختلفی مواجه می شوید؛ برخی از این نام ها بسیار مشهور و معروف هستند و بارها نامشان را در تلویزیون و تبلیغات دیده اید، در مقابل موسساتی نیز وجود دارند که شاید چندان نام آشنا نباشند و حتی برای اولین بار نامشان را بشنوید. آیا موسسه ای که معروف است، لزوما بهتر است یا موسسات دیگر به دلیل اینکه می خواهند نامی برای خود دست و پنجه کنند، کیفیت بهتری را با قیمت مناسب تر به شما ارائه می دهند؟

برای پاسخ به این سوال باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت؛ برای مثال احتمالا بارها شنیده اید که یک مجموعه پس از مشهور و برند شدن، کیفیت قبلی خود را از دست می دهند و دیگر کیفیت مطلوب را ندارند! این موضوع متاسفانه در مورد مجموعه های مشهور در زمینه آموزشی نیز صدق می کند و بسیاری از اسم هایی که روزانه می شنوید، دیگر کیفیت گذشته را ندارند و تنها پول برند خود را از شما می گیرند!

در مقابل اما موسساتی هستند که ممکن است کمتر نامشان را شنیده باشید اما کیفیت بالاتری و حتی هزینه مناسب تری برای شما داشته باشند. بنابراین هنگام انتخاب کلاس نباید تنها به نام ها توجه کنید و حتما امکانات و خدمات را در مقایسه با هزینه در نظر بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. این کار ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد و در پایان نیز به نتیجه ای نرسید، به همین دلیل ما کار را برای شما آسان کرده ایم و این موضوع را بررسی کرده ایم.

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت، بهترین موسسه تیزهوشان در ایران!

با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که موسسه موفقیت به دلایلی که در ادامه گفته شده است، بهترین موسسه در زمینه کلاس آمادگی آزمون تیزهوشان و سایر مدارس برتر است. این موسسه چند سالی است که تمرکز خود را بر روی آزمون ورودی مدارس برتر گذاشته است و در حال حاضر بهترین اساتید و مدرسین را دارد که همگی سابقه تدریس در مدارس برتر و حتی طرح سوالات آزمون ورودی را داشته اند و به خوبی به مباحث آزمون آشنایی دارند.

علاوه بر این موارد، دانش آموزان با ثبت نام در کلاس های موسسه موفقیت از امکانات دیگری همچون مشاور و پشتیبان تحصیلی، آزمون شبیه ساز و تحلیل، کلاس رفع اشکال و ... بهره مند خواهند شد. جالب است بدانید که آمار قبولی های موسسه موفقیت برای قبولی در تیزهوشان ششم و نهم بالای 80% بوده است که در بین تمامی موسسات رتبه اول را دارد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس ها، نحوه ثبت نام، هزینه ها و ... با شماره تلفن موسسه موفقیت (22891840-021) تماس حاصل فرمایید و یا به وب سایت رسمی موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید.

سخن پایانی

در این مطلب ابتدا به تاثیر تحصیل در مدارس برتر پرداختیم و سپس چگونگی قبولی در این مدارس را بررسی نمودیم؛ در ادامه بهترین راهکارهای قبولی در آزمون مدارس برتر از جمله تیزهوشان را به شما آموزش دادیم؛ در پایان نیز بهترین کلاس برای آموزش مباحث تیزهوشان را به شما معرفی کردیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و اطلاعات خوبی را آموخته باشید. اگر سوال و یا ابهامی دارید و یا می خواهید تجربه و نظر خود را با ما در میان بگذارید، در بخش نظرات ما با در ارتباط باشید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gkMjSC7U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه