سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ساختار درب ضد سرقت

1 سال پیش ( 1402/4/18 )
 

ساختار درب ضد سرقت

درب ضد سرقت دارای اجزای مختلفی می باشد که کیفیت و استاندارد بودن آن ها در کارایی درب بسیار مهم هستند ما در این مقاله به طور جامع تمامی اجزا را بررسی می کنیم تا شناخت بهتری نسبت به درب استاندارد داشته باشید.

روکش یا رویه درب ضد سرقت

اولین جزئی از درب ها و درب ضد سرقت ک می توان دید همین رویه ها یا روکش ها هستند رویه های درب ضد سرقت در بازار دارای تنوع بسیار زیادی می باشند از نوع گران و لوکس آن می توان به روکش بلوط و گردو اشاره کرد همچنین روکش راش از پر تقاضا ترین متریال بازار بوده و قیمت مناسب تری هم دارند.

روکش های فلزی و شیشه ای (شیشه سکوریت یا نشکن) ام دی اف ملامینه هم در بازار موجود هستند که باتوجه به سلیقه خریدار و مالک می توان شخصی سازی کرد همچنین رنگ بندی آنها هم با توجه به فضا می توان انتخاب کرد سوالی که برای بسیاری از کاربران وجود دارد این هست که نوع روکش در استحکام و امنیت درب تاثیری دارد؟

درواقع باتوجه به ضخامت کم، این روکش ها تاثیر زیادی در امنیت درب ندارند و تفاوت روکش ها در ظاهر ان ها میباشد روکش هایی مانند روکش بلوط حس لوکس بودن را منتقل می کنند.

درب ضد سرقت

قفل ها

نوع قفل استفاده شده در درب های ضد سرقت بسیار مهم میباشد اگر که تمام استاندارد ها در ساخت درب ضد سرقت به درستی رعایت شده باشد اما از قفل نامرغوبی استفاده کنیم عملا سطح امنیت بسیار کاهش میابد. تاجایی که حتی می توان گفت تفاوتی با درب های معمولی ندارند .

تنوع قفل ها هم در بازار زیاد هست و همین هم موجب سردرگمی خریداران میشود ب طور کلی پیشنهاد می شود از قفل های برند استفاده شود تا از بابت استاندارد بودن آنها مطمئن باشیم اگر که بخواهیم به چند مورد از آنها اشاره کنیم قفل های کاله و بلگا از بهترین ها هستند .

از انواع قفل ها هم می توان به قفل های گاو صندوقی اسمارت لاک ها قفل های آژیردار اشاره کرد قفل های گاوصندوقی بدون توپی و سیلندر هستند و امنیت آنها بسیار بالا هست با استفاده از این قفل ها احتمال سرقت بسیار کاهش پیدا می کند.

درواقع سارق با برداشتن روزت و دسترسی به سیلندر می تواند آن را بشکند و مال خود را جایگزین کند و اینطور درب را باز می کنند قفل های گاوصندوقی امکان باز کردن درب از این روش رو از بین می برند .

استراکچر

استراکچر یا شاسی ساختار فلزی درب هست که سایر ورق ها یراق آلات و اجزای درب بر روی این قرار می گیرد مهم ترین جزدرب که در تماس با استراکچر هست ورق های فلزی هستند که در ادامه به این مورد می پردازیم .

ورق و ساختار فلزی میانی

لایه میانی درب ضد سرقت را ورقی مستحکم و مقاوم تشکیل می دهد که معمولا جنس آن فولاد هست این ورقه اصلی ترین مانع برای سارقین بوده و امنیت درب را بسیار بالا می برد درواقع استحکام بالای این ورق های فلزی امکان شکستن درب را از بین می برند .

البته باید توجه داشت که شکستن درب غیر ممکن نیست اما به قدری کار مشکل و زمان بری هست که برای سارق ارزش ریسک نداشته باشد. جدا از ان زمان و سرو صدای ایجاد شده اجازه کار مخفیانه را نمی دهد.

این ورق ها سرتاسری بوده و می توان گفت حفره امنیتی ندارند که معمولا هم در مشخصات درب به ورق سرتاسری داخلی اشاره می شود نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد ورق های سرتاسری مانند عایق صدا و دما هم عمل می کنند .

لولا

لولا ها در دسته یراق آلات دسته بندی می شود .

در درب های ضد سرقت مهم هست که لولا پنهان باشد چون یکی از حفره های امنیتی درب محسوب می شوند همچنین مقاومت و استاندارد بودن آنها بسیار مهم هست چرا که باید دربی با وزن بالا را به خوبی تحمل کند این لولا ها هم دارای تنوع می باشند برای مثال لولا های تخت یا قابلمه ای که باتوجه به نوع درب، درب داخلی یا درب ورودی میتوان انتخاب کرد.

لولا

چهارچوب

درب ها از نظر چهارچوب به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم بندی میشوند که هرکدام دارای ویژگی های مربوط به خود می باشند برای درب های ضد سرقت از نظر امنیت چهارچوب فلزی مناسب تر هست اما از نظر زیبایی و بحث های دکوراسیون نوع چوبی آن جذابیت بیشتری دارد. مخصوصا که در تولید چهارچوب بیشتر از چوب های درخت گردو و بلوط استفاده می شود.

تمام این موارد با توجه به سلیقه و نیاز کابران قابلیت شخصی سازی دارند درکل چهارچوب ها هم در امنیت درب ها تاثیر گذار هستند و چهارچوب استاندارد مانع اهرم کردن درب می شنود.

دستگیره

دستگیره ها دارای تنوع بسیار گسترده هستند که نوع هوشمند آنها در امنیت درب بسیار تاثیر گذار هستند. معمولا بیشتر تفاوت دستگیره ها در ظاهر انها هست دستگیره های کلاسیک چوبی مدرن و ... اما مدل های هوشمند به طور کلی مکانیزم متفاوتی دارند که امنیت درب را بسیار افزایش می دهند.

معمولا در مدل های پایه ای از رمز چند رقمی برای احراز هویت استفاده می شود تا مدل های پرچمدار که از احراز هویت بیومتریک استفاده می کنند این نوع دستگیره های هوشمند معمولا با موبایل ها هم همگام می شوند و از طریق پلتفرم شرکت تولید کننده درب باز و بسته می شود توجه داشته باشید قیمت این نوع دستگیره ها بسیار بالاتر از سایر دستگیره های معمولی می باشند .

دستگیره

چشمی

چشمی ها دارای مدل های معمولی و دیجیتالی می باشند چشمی های معمولی همان مدل هایی هستند که بر روی اکثر درب های ورودی ساختمان نصب هستن و همه ما با آن مواجه شده ایم این مدل ها معمولا قیمت چندانی ندارن و استفاده از آنها پیچیدگی خاصی ندارد.

چشمی های دیجیتالی دارای لنز کوچکی هستند که مثل آیفون عمل می کند میتوانید فرض کنید که دوربینی در پشت درب نصب کرده اید. این چمشی ها دارای میکروفون بوده و صدا را ضبط می کنند همچنین می توانند تصاویر را روی نمایشگر نشان دهند تنوع این چمشی ها از نظر آپشن و قابلیت هاشون متفاوت بوده و بازه قیمتی آنها هم متفاوت هست.

درب ضد سرقت هم به عنوان کالایی صنعتی و ساختمانی دارای پیچیدگی هایی در تولید میباشد که در این مقاله به تعدادی از آن ها پرداختیم. استاندارد بودن تمامی این قطعات و متریال ها مهم هستند و با خرید از تولید کنندگان به نام و بزرگ مانند افرا درب میتوانید مطمئن باشید که درب مدنظرتون کاملا استاندارد میباشد جهت مشاهده تمامی مدل ها به سایت افرا درب مراجعه نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8jq3yY3I
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه