سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

فروش لباس کار سختی نیست ولی وقتی پای اینترنت و فروش اینترنتی به میان می آید اتفاقا خیلی سخت می شود. از قدیم تا بوده، در فروشگاه های بزرگ و حتی مغازه های کوچک لباس، اتاقی مخصوص پرو لباس تعبیه شده است. ولی حالا بخواهی بدون پرو، لباس را بفروشی خوب معلوم است که سخت و البته کمی هم پیچیده است. با این اوصاف جا افتادن فرهنگ فروش اینترنتی را هم نباید نادیده گرفت. به لطف و محبت کرونا، خیلی از کسب و کارهای اینترنتی جای خود را بین مردم باز کرده اند و پای مردم را از بازارگردی کوتاه.

پس اگر شما هم در فروش اینترنتی لباس قدم گذاشته اید و یا این که دوست دارید وارد این شغل پر ریسک شوید حتما ادامه داستان را از زبان ما بشنوید. داستان از این قرار است که گفتگوها و دیدارهایی با فروشندگان برتر باسلام در حوزه‌ی پوشاک داشته ایم. در این گپ و گفت ها، قلق ها و فوت و فن هایی به ما گفته اند که سرعت شما را در مسیر فروش لباس چند برابر می کند. البته به شرطی که موبه مو اجرا کنید. 

 

فروش لباس

 

برند را خوب انتخاب کن

روزی که قصد دارید فروش اینترنتی را شروع کنید، شاید نتوانید خودتان را در جایی تصور کنید که اسم تان بر سر زبان ها افتاده است و مشتری ها خودشان شما را به هم معرفی می کنند. ولی پیشنهاد ما این است که اگر کاری را شروع می کنید حتما پیشرفت خودتان را هم تصور کنید تا گام های محکم تری بردارید. پس در گام اول حتما برندی برای غرفه و فروشگاهتان انتخاب کنید که فردا روزی که بین این و آن چرخید، حسابی و لاکچری باشد.

صبوری کن

با شروع کار توقع فروش چند صدتایی نداشته باش. خیلی از پرفروش های هم صنف تان یکی دو ماه اول اصلا فروشی نداشتند. نمونه اش هم غرفه‌ی پوشاک امیر محمد در باسلام که بعد از فعال کردن غرفه، تا دو ماه هیچ سفارشی نداشتند ولی حالا بعد از 3 سال 20 هزار فروش را تجربه می کنند. 

در گفتگویی که با آقای امیرمحمد صاحب غرفه داشتیم، این طور گفتند که: با شروع کرونا، فروش حضوری مغازه به صفر رسیده بود و تمام چک هایمان در حال برگشت بودند. تصمیم گرفتیم که قید کار و کاسبی را بزنیم. با باسلام آشنا شده بودیم و غرفه را هم فعال کردیم ولی تا دو ماه خبری از سفارش نبود. باید تصمیمان را می گرفتیم. به تغییر مسیر شغلی فکر می کردیم ولی کلی جنس روی دست مان بود و تا به فروش نمی رفت کاری نمی شد کرد. اولین سفارش در باسلام ثبت شد و دریچه‌ی امیدی به روی ما باز شد. روزهای بعد تعداد سفارش ها همین طور بالا می رفت و ما توانستیم تمام بدهی هایمان را پرداخت کنیم. 

 

قیمت را رقابتی کن

سود کم، فروش بیشتر یک شعار نیست. در خریدهای اینترنتی مشتری ها امکان مقایسه‌ی قیمت ها را دارند. برای همین تا زمانی که مشتریان ثابتی برای خودتان دست و پا نکرده اید قیمت را رقابتی تعیین کنید. ولی مواظب باشید که کیفیت را فدای رقابت نکنید. شما می توانید روش تهیه‌ی محصول تان را عوض کنید. سعی کنید با تولیدی ها ارتباط بگیرید و مستقیم خرید کنید. با حذف واسطه ها می توانید مانور بیشتری روی قیمت بدهید. آقای رسول توانا از غرفه پوشاک توانا توصیه جدی در مورد قیمت های رقابتی و حاشیه سود پایین به غرفه های این صنف می کند. 

 

فروش لباس در بازار اینترنتی باسلام

 

عکس خوب و فیلم باکیفیت حق مشتری است

این که توقع داشته باشیم مشتری تنها با یک عکس از ما خرید کند کمی نابه جاست. خرید لباس در صورتی برای مشتری عاقلانه است که اطلاعات کاملی از آن داشته باشد. دوخت لباس، سر آستین ها، یقه و حتی تن خور لباس باید به مشتری نشان داده شود. در یکی از اسلایدهای عکس حتما جدول سایز را هم قرار دهید که مشتری در انتخاب سایز به مشکل برنخورد. 

اگر بتوانید در کنار عکس خوب، فیلم هم تهیه کنید. آقای خداوردی مدیر غرفه‌ی شلوار شیفلای یکی از غرفه های برتر پوشاک در باسلام می گوید: فیلم گذاشتن روی محصول حس خوبی به مشتری می دهد. فیلمی که با گوشی از محصول می گیریم، تاثیر زیادی دارد. این کار حس اعتماد و خودمانی بودن به مشتری می دهد و خرید برایش راحت تر است.

 

توضیح محصول را دست کم نگیر

مشتری با دیدن یک عکس قطعا خرید نمی کند. لازم است درباره‌ی جنس محصول ، نحوه‌ی شستشو، رنگ پس دادن، چروک شدن یا نشدن، کش آمدن پارچه بداند. اگر شما توضیحات را به طور کامل برای مشتری نوشتید، که قلاب را همین جا گیر انداخته اید. اگر نه که یا مشتری دست خالی از غرفه شما می رود و یا در خوش بینانه ترین حالت، در قسمت چت از شما سوال می کند. پس تمام سوال هایی که در ذهن مشتری می گذرد را یکبار برای همیشه در قسمت توضیحات بنویسید.

 

مشتری مداری کن ولی معذبش نکن

مشتری مداری داستان مفصلی است که هر فروشنده روش های خاص خودش را برای این کار دارد. آقای امیرمحمد در این مورد می گوید: مشتری مداری باید الویت شما باشد و همیشه حق را به مشتری بدهید حتی با اینکه بدانید حق با خودتان است. یک نظر منفی روی یک محصول می تواند فروش تان را نابود کند. از طرفی پیگیری از مشتری هم خیلی آزار دهنده است. اشتیاق به فروشت را نباید مشتری متوجه شود. 

 

آنلاین باش تا مشتری را روی هوا بزنی

برای خرید لباس مشتریان نیاز دارند که اطلاعات دقیقی از سایز بدانند. برای همین پیش از خرید حتما باید با فروشنده در این مورد به نتیجه دقیقی برسند. از طرفی مشتری های خرید اینترنتی نسبت به مشتریان حضوری صبر کمتری دارند. ترجیح شان این است که بلافاصله جواب سوال شان را بگیرند وگرنه فروشگاه دیگری برای خرید انتخاب می کنند. پس سعی کنید به تمام سوالات او با صبر و حوصله پاسخ دهید. قبل از ارسال و بعد از ارسال او را در جریان وضعیت سفارشش قرار دهید. رعایت تمام این نکات ریز و جزیی به این که شما در ذهن مخاطب ثبت شوید، کمک زیادی می کند.

 

غرفه‌ی پوشاک باسلام

 

روی بسته بندی و زمان ارسالت دقت کن

مشتری بلافاصله بعد از خرید انتظار رسیدن محصولش را می کشد. پس بهتر است او را زیاد منتظر نگذارید. ارسال فوری و زمان آماده سازی کم در ترغیب مشتری به خرید اینترنتی کمک زیادی می کند. با این که بعد از وارد کردن کد رهگیری پست، مشتری از ارسال بسته اش مطلع می شود خوب است که شما خودتان هم او را در جریان بگذارید. در بسته بندی محصول هم سعی کنید سلیقه به خرج دهید. یک هدیه کوچک، بسته بندی شکیل، دستنوشته و کارهای کوچکی مثل این ها، آنباکسینگ را برای خریدار لذت بخش تر می کند.

 

تبلیغات یادت نره

تمام روش های تبلیغی را به کار بگیرید. معرفی غرفه در تمام فضاهای موجود و کانال های مختلف در پیام رسان های دیگر را جدی بگیرید. روی بسته هایی که برای مشتریان تان ارسال می کنید تیکت مخصوص به غرفه و برندتان را بزنید. حتی پاکت مخصوص با تبلیغ برندتان هزینه‌ی زیادی از شما نمی گیرد. پخش تراکت و حتی پیامک های تبلیغاتی نیز راه های دیگری برای معرفی برند و غرفه شما هستند. هزینه های تبلیغات قطعا به زودی به شما برمی گردند.

 

خلاق باش

با خلاقیت از رقیب هایتان دو قدم جلوتر باشید. خلاقیت در مدل عکس برداری، نوع محتوا، بسته بندی، گفتگو و تعامل با مشتری و نوع تبلیغات کمک می کند تا خریدار جور دیگری شما را ببیند و در ذهن او ثبت شوید. با خلاقیت و ایده های نو می توانید فروش خود را به چند برابر برسانید و مشتری ها را به سمت غرفه خود سرازیر کنید. پس ذهن خود را متمرکز کنید و با توجه به توانایی تان دنبال مسیرهای جدید و نرفته باشید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XSOu5cp0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه