چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سایت ساز چیست

بازار طراحی وب سایت از سال ها پیش در اختیار طراحان وب سایت بود که با نوشتن کدهای اختصاصی، یک سایت را از صفر می ساختند. شاید اولین تحول در این بازار به لطف ورود سامانه های مدیریت محتوا یا همان CMS بود. مشهورترین و پرکاربردترین این سامانه ها، وردپرس است که بسیاری از سایت ها با محوریت آن مشغول به کار هستند.

مسأله ی اصلی که طراحی سایت یا کار با وردپرس دارد، پیچیده بودن کار با وب سایت و دشوار بودن تغییرات در آن است. البته سایت های وردپرسی تا حد زیادی توانستند مشکل پیچیدگی گذاشتن محتوا در وب سایت را ساده کنند ولی باز هم بسیاری از افراد بدون دانش فنی نمی توانند سراغ ساختن سایت با وردپرس بروند.

تحول بعدی در دنیای طراحی وب سایت هم به همین علت صورت گرفت؛ برای اینکه افراد عادی و بدون دانش فنی هم بتوانند برای خود وب سایت بسازند و درگیر معضلات دیگر نباشند. برای اینکه این تحول را بهتر بفهمیم باید بدانیم که سایت ساز چیست و چرا تا این اندازه محبوب است؟ در ادامه به بررسی این مورد می پردازیم.

سایت ساز یعنی چه؟

علت اصلی و اولیه برای ایجاد سایت سازها این بود که هر فردی بتواند بدون نیاز به دانش فنی برای خود یک وب سایت بسازد. بنابراین سایت سازها چندین قالب آماده ی وب سایت هستند که می توان با استفاده از آنها یک بستر برای فروش یا نمایش محصولات و خدمات ایجاد کرد. سایت ساز ها می توانند دقیقا همان قسمت های مهم را در یک وب سایت ایجاد کنند.

وب سایت هایی که می توان با استفاده از سایت سازها ساخت، می توانند فروشگاهی، خدماتی، محتوایی، نوبت دهی و … باشند. اینکه از کدام نوع سایت استفاده شود به کسب وکار و هدف آن از ساختن سایت بستگی پیدا می کند. یکی از پرکاربردترین انواع سایت ها، سایت فروشگاهی است. مثلا فروشگاه ساز اینترنتی دیجی فای یکی از بسترهایی است که می توان با استفاده از آن یک وب سایت فروشگاهی ساخت. منظور از وب سایت فروشگاهی هم سایتی است که محصولات و ویژگی های آن را بتوان در سایت قرار داد و امکان خرید و انتخاب روش ارسال هم موجود باشد. این نوع از وب سایت ها معمولا مورد توجه کسب وکارهایی قرار می گیرد که در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و دنبال یک روش خرید امن و سالم برای مشتریان خود می گردند.

نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که در تمام انواع وب سایت بعضی از قسمت ها بسیار مهم هستند و باید حتما در وب سایت آورده شوند. مثلا فوتر سایت یکی از همین قسمت هاست. بسیاری از افراد نمی دانند که فوتر سایت چیست و چرا تا این حد مهم است. فوتر سایت به پایین ترین قسمت سایت گفته می شود که تمام اطلاعات یک کسب وکار در آن قرار می گیرد. آدرس، شماره تماس، اطلاعات شبکه های اجتماعی و توضیح مختصری از کسب وکار در قسمت فوتر قرار دارد و برای جلب اعتماد مخاطب بسیار مهم است. 

فوتر سایت چیست

به غیر از قسمت فوتر، بنرهای سایت و نوار اعلانات هم قسمت های مهمی هستند که می تواند حرفه ای بودن یک کسب وکار را به مخاطب اعلام کند. اگر بتوان با استفاده از یک سایت ساز این قسمت ها را به آسانی ویرایش کرد، به مناسبت های مختلف بنرهای مختلف قرار داده می شود که مخاطبان را از تخفیف ها و مناسب ها آگاه کند.

مزایا و معایب سایت سازها

سایت سازها به نسب طراحان وب سایت قیمت پایین تری دارند. یعنی اگر قرار باشد یک سایت اختصاصی طراحی شود و همان امکانات یک سایت که با وب سایت ساز ایجاد شده است را داشته باشد، قیمت آن حداقل ۱۰برابر ساخت سایت با سایت ساز خواهد بود. 

استفاده از سایت سازها آسان است و معمولا پشتیبانی فنی خوبی دارند که در صورت بروز هر مشکلی پاسخگو خواهد بود. این مور از این جهت حائز اهمیت است که در می توان در هر زمانی انتظار پاسخگویی داشت ولی اگر با یک طراح سایت درگیر باشیم، ممکن است همیشه در دسترس نباشد و برای برطرف کردن مشکلات روزها زمان لازم باشد.

فروشگاه ساز اینترنتی دیجی فای

یکی دیگر از خوبی های یک وب سایت ساز این است که امکان تغییر بنرها و نوارهای اعلانات در آن وجود دارد ولی اگر قرار باشد از یک طراح سایت کمک بخواهیم، تغییرات بسیار زمان بر و نیازمند صرف هزینه ی جداست.

اما مهم ترین عیب یک سایت ساز، محدودیت های قالب های آن است. برای مثال نمی توان تمام قسمت ها را طبق سلیقه تغییر داد یا چیدمان محتواها را تغییر داد. اما برای سایت های فروشگاهی این مورد خیلی مهم نیست چون معمولا قالب هایی که طراحی شده اند، از قبل امتحان خود را پس داده اند و می ةوان از عملکرد خوب آنها مطمئن بود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HXmIhISH
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
سحر :
1 سال پیش
مقاله‌ی مفیدی بود. من خودمم اخیرا با یکی از فروشگاه سازها(دیجی‌فای) فروشگاهمو ساختم و خیلی امیدوارم بتونه به افزایش فروشم کمک کنه
سبا :
11 ماه پیش
به نظرم سایت های کمی در ایران وجود داره که ما بتونیم باهاش راحت و بی دردسر سایت بسازیم من خودم با سرویس ***** سایت ساختم و واقعا راضی بودم
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه