چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گردشگری در کرمانشاه را از کجا شروع کنیم؟

کرمانشاه یکی از شهرهای غربی کشورمان ایران بوده که بخش هایی از آن در دامنه رشته کوه زاگرس قرار دارد. این شهر، نهمین کلان شهر کشور بوده و طبق آخرین سرشماری در سال 1395، جمعیت آن بیش از 900 هزار نفر است. همچنین کرمانشاه، بزرگ ترین شهر کردنشین در ایران بوده و به علت موقعیت جغرافیایی اش، از اهمیت بالایی برخوردار است. کرمانشاه به دلیل همسایگی با کشور عراق و قرار داشتن آن در مسیرهای زیارتی بغداد و کربلا، منطقه ای استراتژیک محسوب می شود. در ادامه مقاله راهنمای کاملی از سفر به کرمانشاه را شرح خواهیم داد.

تاریخچه کرمانشاه را بشناسید

کرمانشاه یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی ایران بوده و قدمت آن به 3500 سال پیش از میلاد مسیح می رسد. این شهر در دوران اشکانیان رونق بسیار زیادی داشته و در دوره پادشاهان ساسانی به عنوان پایتخت دوم آن دوران شناخته می شد. در دوران سلجوقیان شهر کرمانشاه بخشی از استان کردستان بوده و اما به عنوان شهر ارشد آن شناخته می شده است.

در دوران صفویه این شهر یک حکومت مستقل و جداگانه داشت؛ خاندان کرد زنگنه حکومتی مستقل از صفویان را تشکیل دادند و این حکومت تا نیمه قرم نوزدهم همچنان پا برجا بود. سر انجام در دوران قاجار، این شهر به زیر سلطه پادشاهان قاجار رفت. کرمانشاه یکی از شهرهای بسیار فعال و شناخته شده در ادوار تاریخی مختلف همچون جنگ های جهانی اول و دوم است. این شهر در طی جنگ های جهانی اول و دوم جهانی به زیر سلطه بیگانگان رفت؛ اما بعد از پایان جنگ ها از سربازان بیگانه تخلیه شد. کرمانشاه یکی از شهرهای کلیدی در جنبش و انقلاب مشروطه بود و در جنگ تحمیلی بین ایران و عراق، خسارت ها و صدمات بسیار زیادی دید.

بهترین زمان سفر به کرمانشاه را پیدا کنید

کرمانشاه در زمره شهرهایی قرار می گیرد که آب و هوای کوهستانی دارند. در آب و هوای کوهستانی، شما به ندرت با گرمای شدید مواجه می شوید؛ در عوض زمستان شهرهای کوهستانی بسیار سرد و استخوان سوز هستند. کردستان نیز همین گونه است؛ درنتیجه بهتر است شما زمانی را برای سفر به کردستان انتخاب کنید که هوای آن معتدل تر است. می توان گفت که اواخر فصل بهار و فصل تابستان بهترین زمان های سفر به این شهر هستند؛ به طور دقیق تر، بهتر است سفر خود را در بازه زمانی اواخر خرداد تا اواسط شهریور برنامه ریزی کنید.

بلیط و اقامتگاه خود را رزرو کنید

مهم ترین و اصلی ترین کاری که باید قبل از سفر به کرمانشاه یا هر شهر دیگری انجام دهید، رزرو بلیط سفر و اقامتگاه در شهر مقصد است. اگر با ماشین شخصی خود به سفر می روید، بهتر است ابتدا ترافیک جاده های بین شهری را بررسی کنید. اگر هم قصد سفر به اشکال دیگری همچون سفر با قطار یا هواپیما را دارید، باید به خرید بلیط بپردازید؛ به طور کلی بهتر است بلیط کرمانشاه خود را حداقل 1 هفته زودتر از موعد شروع سفر رزرو کنید. بعد از رزرو بلیط، نوبت رزرو اقامتگاه می رسد؛ البته توجه داشته باشید که بلیط سفر خود را زمانی رزرو کنید که اقامتگاه مورد نظرتان در کرمانشاه، ظرفیت پذیرش مهمان داشته باشد. سفر به کرمانشاه از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس امکان پذیر است.

گردشگری در کرمانشاه را از این دو مکان شروع کنید

بعد از رسیدن به کرمانشاه بهتر است گشت و گذار و بازدید از اماکن دیدنی را از این دو جاذبه گردشگری جذاب شروع کنید. این دو جاذبه گردشگری عبارت اند از:

طاق بستان

طاق بستان

به احتمال خیلی زیاد شما نیز نام این جاذبه گردشگری را بارها و بارها شنیده اید. طاق بستان در واقع یکی از اصلی ترین شکارگاه های پادشاهان ساسانی بوده که در انتهای بلوار طاق بستان قرار دارد. جالب است بدانید که بلوار طاق بستان، طولانی ترین بلوار ایران بوده که با درختان کهن سال و تنومند در هم پیچیده مزین شده است. طاق بستان در واقع از دو طاق بزرگ حکاکی شده و چندین سنگ نوشته تشکیل شده است. از امتحان کردن دنده کباب های بسیار لذیذ کبابی های اطراف طاق بستان غافل نشوید. می توانید بعد از گشت و گذار در طاق بستان، برای میل کردن ناهار به این کبابی ها سری بزنید.

بیستون

بیستون

بیستون را می توان یک مجموعه گردشگری تاریخی دانست که بیش از 20 اثر ثبت شده ملی دارد. از مهم ترین بناهای مجموعه زیبا بیستون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاروانسرای شاه عباسی
  • محوطه فرهاد تراش ( کوه فرهاد تراش)
  • نقش برجسته و کتیبه داریوش هخامنشی (این بنا به ثبت جهانی در سازمان بین المللی یونسکو رسیده است)

در مورد محوطه فرهادتراش داستانی جالب از زبان محلی ها روایت می شود؛ گفته شده که قسمتی از کوه فرهاد تراش به دست فرهاد و به دستور خسرو پرویز برای معشوقه اش تراشیده شده است.

سوغاتی های کرمانشاه را بشناسید

بدون شک سوغاتی و یادگاری های هر سفر، یادآور خاطرات خوب و شیرین آن هستند. شهر کرمانشاه از نظر سوغاتی های خوراکی و صنایع دستی هیچ کم و کاستی ندارد و می تواند هر کسی، با هر سلیقه را از خود راضی نگه دارد. از جمله سوغاتی های خوراکی کرمانشاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روغن کرمانشاهی
  • شیرینی بسیار لذیذ کاک
  • نان خرمایی
  • نان برنجی

از جمله معروف ترین و محبوب ترین صنایع دستی کرمانشاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جاجیم و قالی
  • موج بافی
  • چپغ بافی
  • گیوه معروف کرمانشاهی

خرید بلیط سفر و رزرو اقامتگاه در کرمانشاه

کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری بسیار خوش آب و هوا در فصل های گرم سال است که سالیانه تعداد زیادی از مسافران را به سمت خود می کشاند. بهتر است بلیط کرمانشاه خود را برای فصل تابستان رزرو کنید. فلای تودی یکی از سایت های معتبر و مرجع در زمینه خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه است که با ارائه بهترین خدمات و بالاترین پشتیبانی بعد از خرید، زمینه رضایت مسافران را مهیا کرده است. از تخفیف های دوره ای وسوسه انگیز این سایت غافل نشوید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OJFzbsi5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
آسو :
1 سال پیش
زمانبدی پیشنهاد کردین،کرمانشاه تو بهار برای فروردین و به خصوص اردیبهشت عالیه ،هم چشمه ها و رودها پر آب هستن و هم سرسبزه،تو تابستان و مرداد به جز هورامان و دالاهو همه جا گرم و خشکه،
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه