چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چه عواملی موثر بر کیفیت گرانول بازیافتی می باشد؟

چه عواملی موثر بر کیفیت گرانول بازیافتی می باشد؟

 

تولید گرانول، فرایندی نسبتاً سخت و دشوار است. دلیل این امر را می توان فاکتور های موثر بر کیفیت این ماده دانست. در ادامه با کارشناسان ایپک پلیمر همراه باشید تا شما را با عوامل موثر بر کیفیت گرانول بازیافتی، آشنا کنیم.

عوامل موثر بر کیفیت گرانول های بازیافتی

پلاستیک ها از مواد اولیه مختلفی تهیه می شوند که یکی از آن ها را می توان گرانول معرفی کرد. گرانول ها در حال حاضر مرغوب ترین مواد اولیه پلاستیک هستند که نظر تولید کنندگان بزرگی را به خود جلب کرده اند. یکی از دلایل محبوبیت گرانول های بازیافتی را می توان مزایای آن ها دانست. این مواد، حمل و نقل بسیار آسانی دارند و از قیمت مناسبی برخوردار هستند. لازم است بدانید که در تولید گرانول های بازیافتی، عوامل متعددی دخیل هستند که تاثیر مستقیمی بر کیفیت این مواد می گذارند. در ادامه عوامل بر کیفیت گرانول ها را بررسی می کنیم.

کیفیت گرانول بازیافتی

 • کیفیت مواد اولیه ورودی

برای تولید گرانول ها، از مواد بازیافتی و مواد ضایعات پلاستیک استفاده می کنند. در واقع مواد بازیافتی را می توان ماده اصلی تولید گرانول دانست. از این جهت کیفیت مواد بازیافتی، یکدست بودن آن ها، انعطاف پذیری و ... در تولید گرانول ها موثر هستند. هر چه کیفیت مواد اولیه بهتر باشد، گرانول مرغوب تری حاصل می شود.

 • شستشو مواد بازیافتی

هنگامی که مواد اولیه تولید گرانول جمع آوری شدند، لازم است تا با استفاده از دستگاه های مخصوص شستشو داده شوند. توجه داشته باشید که فرایند شستشو مواد بازیافتی در دو مرحله شامل قبل آسیاب و بعد آسیاب گرانول صورت می گیرد. فرایند شستشو توسط حرارت بالا انجام می شود تا تمامی آلایندگی های روغنی از روی مواد اولیه گرانول پاک شوند. توجه داشته باشید که هر چه مواد اولیه، آلایندگی کمتری داشته باشند، کیفیت گرانول نهایی بهتر خواهد بود.

 • کیفیت دستگاه های آسیاب

مرحله آسیاب، به فرایند خرد کردن مواد بازیافتی اختصاص دارد. البته در این مرحله مواد غیر پلیمری نیز باید جداسازی شوند. دستگاه های آسیاب می توانند تاثیر چشمگیری بر کیفیت گرانول ها داشته باشند. در واقع هر چه تیغه های دستگاه های آسیاب تیز تر باشند، مواد بازیافتی تولید گرانول راحت تر خرد می شوند و کیفیت بهتری را نمایان می کنند. توجه داشته باشید که تیغه های دستگاه باید پس از چند دور آسیاب، تعویض شوند تا خللی در کیفیت گرانول

 ایجاد نکنند.

 • اهمیت پخش جمع آوری مواد بازیافتی

از مهم ترین عواملی که بر کیفیت گرانول های تولیدی تاثیر می گذارد را می توان نحوه جمع آوری مواد بازیافتی دانست. هر چه مواد بازیافتی در معرض آفتاب کمتری قرار گیرند و سالم تر باشند، پرک های آسیاب شده آن ها، کیفیت بهتری دارند. در حقیقت برای تولید گرانول های مرغوب و باکیفیت، باید ضایعات های مطلوب را جداسازی کرده و سپس از شستشو، آن ها را آسیاب کنید.

 • افزودنی های گرانول

از گرانول، به تنهایی نمی توان برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده کرد. از این جهت به منظور تغییر برخی خواص گرانول، افزودنی هایی را به آن اضافه می کنند. این افزودنی ها، ضعف های گرانول را تا حد زیادی برطرف خواهند کرد و کیفیت مواد پلاستیکی را افزایش می دهند. مواد افزودنی گرانول را می توان به سه دسته شامپو نرم کننده ها، پایدار کننده و رنگ، تقسیم کرد.

نرم کننده ها، افزودنی هایی هستند که دمای مواد بازیافتی را کاهش می دهند و به انعطاف پذیری بهتر آن ها کمک می کنند. پایدار کننده ها، وظیفه دارند تا از چسبیدن مواد بازیافتی به سطح اکسترودر جلوگیری کنند. همچنین احتمال تخریب بافت گرانول را نیز به حداقل می رسانند. رنگ ها، افزودنی های هستند که یکدستی را در گرانول ایجاد می کنند. رنگ سیاه، کاربرد بیشتری برای تولید گرانول دارد.

 • دستگاه های گرانول ساز

مارپیچ ها، قطعات مهمی در دستگاه های گرانول ساز هستند که کیفیت گرانول نهایی را تعیین می کنند. شما باید بر اساس نوع گرانول تولیدی، از مارپیچ های مخصوصی استفاده کنید. از سوی دیگر، حتما باید از فیلتر های انحصاری برای افزایش کیفیت گرانول کمک بگیرید. این فیلتر ها دارای درجه بندی ۴۰ الی ۱۲۰ هستند و ناخالصی های مواد مذاب را در دستگاه گرانول جدا می کنند. توجه داشته باشید که درجه های بالاتر فیلتر، منافذ ریزتری دارند و عملکرد بهتری را در جداسازی ناخالصی ها ایفا می کنند.

روش های مختلف بررسی کیفیت گرانول

روش های مختلف بررسی کیفیت گرانول

با بررسی چند ویژگی ظاهری ساده، می توانید از کیفیت گرانول ها مطمئن شوید. نخستین ویژگی، مات یا براق بودن گرانول ها است. گرانول ها معمولا ظاهری شفاف و براق دارند و انعطاف پذیر هستند. عدم انعطاف پذیری گرانول ها، نشان از بی کیفیتی آن ها است. رنگ شعله و بوی سوختن گرانول نیز می توانند میزان کیفیت این مواد را تعیین کنند. توصیه می شود که قسمتی از گرانول را با تیغ برش دهید. اگر در محل برش، حفره های ریز و درشت را مشاهده کردید، بدین معنی است در گرانول مقداری گاز وجود دارد. وجود گاز، کیفیت گرانول را به شدت کاهش می دهد.

نتیجه گیری

گرانول، ماده اصلی تولید بسیاری از محصولات پلاستیکی در جهان است. از این جهت کیفیت گرانول، رابطه مستقیمی با کیفیت محصولات پلاستیکی تولید شده، دارد. شرکت پلیمر پلاست زینلی با نام تجاری ایپک پلیمر، در تلاش است تا بهترین نوع گرانول را ارائه دهد. جهت مشاوره و خرید انواع مواد پلیمری، به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OBjytMXG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه