چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

 کابینت مدرن

کابینت مدرن یکی از اصلی ترین و پر طرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه است که معمولا در همه‌ی پلان ها، چه بزرگ و چه کوچک، قابل اجرا است. طراحی این مدل کابینت به نحوی است که سادگی حرف اول را در دیزاین آن می زند و به همین دلیل، جزئیات در ساده ترین حالت ممکن به کار می روند. کابینت مدرن در عین حالی که بسیار ساده است، طرح ها و مدل های مختلفی دارد و از نظر تنوع رنگ و متریال نیز نسبت به سایر کابینت ها، متنوع تر است.

تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

کابینت مدرن و کابینت کلاسیک دو روی یک سکه اند. در اولی سادگی و پرهیز از جزئیات در دستور کار است و در دومی، تجملات به اوج خود می رسد. هر دوی این مدل ها بسیار زیبا هستند و چنانچه در فضای مناسب خود به کار روند و با سبک اصلی چیدمان منزل هم خوانی داشته باشند، بر زیبایی خانه و آشپزخانه می افزایند.

 با توجه به این که سادگی این روزها بیشتر مورد توجه است، اغلب طراحان نسبت به کابینت مدرن، خصوصا در پلان های کوچک، رغبت بیشتری نشان می دهند. یکی دیگر از مزایای استفاده از کابینت مدرن، قیمت اقتصادی تر آن نسبت به کابینت کلاسیک است که این آیتم نیز برگ برنده ای برای سبک مدرن محسوب می شود. در ادامه جدیدترین و زیباترین مدل ها و رنگ های کابینت مدرن را معرفی می کنیم.

کابینت مدرن سفید

پر استفاده ترین رنگی که در انواع کابینت مدرن به کار می رود، رنگ سفید است. سفید پاکی و طراوت را به فضا منتقل می کند و به دلیل انعکاس نور بیشتر، باعث می شود آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. این مزیت به حدی کاربردی است که در برخی پلان های کوچک، تنها می توان با استفاده از کابینت مدرن سفید رنگ، فضای آشپزخانه را بزرگتر و دلبازتر نشان داد.

کابینت مدرن سفید در سبک مینیمال نیز به کار می رود که باعث می شود در فضای آشپزخانه سادگی و آرامش بیشتری در جریان باشد. معمولا در سبک مینیمال، از کابینت سفید به تنهایی یا در کنار رنگ های خنثی، مانند خاکستری روشن، طوسی یا بژ استفاده می شود.

کابینت مدرن سفید و چوب

ترکیب چوب و کابینت های سفیدرنگ یکی از بهترین ایده هایی است که در طراحی کابینت مدرن می توان به کار گرفت. چوب طبیعی با بافت زیبا و گره های چوبی، گرمی و صمیمیت فضا را دو چندان می سازد و رنگ سفید، پاکی و روشنی به فضا می بخشد و باعث می شود آشپزخانه بزرگتر و پرنورتر به نظر برسد.

کابینت مدرن سفید و چوب، از نظر رنگ نیز با همدیگر کنتراست دارند و از سادگی و یکنواختی فضای آشپزخانه می کاهند. یکی از بهترین ایده ها برای این ترکیب، استفاده از کابینت های سفیدرنگ و صفحه روکابینتی چوبی یا طرح چوب است. همچنین شما می توانید بخشی از کابینت ها یا شلف های درون آشپزخانه را نیز با چوب طبیعی سفارش دهید.

کابینت مدرن با جزیره

جزیره نوعی کانتر مستقل و به شدت کاربردی است که باعث می شود فضا لوکس تر و زیباتر به نظر برسد. جزیره کاربردهای مختلفی دارد؛ به عنوان مثال، می تواند محل قرارگیری سینک ظرف شویی، اجاق گاز، کانتر عصرانه خوری یا حتی به تنهایی یک کانتر ساده باشد. جزیره کاربری آشپزخانه را افزایش می دهد و حضور آن در آشپزخانه های سبک مدرن، زیبایی بیشتری در فضا ایجاد می کند.

اگر پلان آشپزخانه تان به حد کافی فضا دارد، پیشنهاد می دهیم حتما از یک جزیره‌ی زیبا برای آن تعبیه کنید.

طراحی و تولید کابینت آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

این روزها و با گرایش عمومی به سمت سادگی بیشتر، کابینت های بدون دستگیره بسیار ترند شده اند. کابینت های بدون دستگیره انواع مختلفی دارند:

  • کابینت دستگیره نواری
  •  کابینت مگنت دار یا آهن ربایی
  • مدل کابینت دستگیره مخفی.

در مدل کابینت مگنت دار، درب کابینت ها و کشوها به وسیله‌ی فشار آهن ربا باز یا بسته می شوند. در مدل کابینت دستگیره مخفی، شکاف باریکی به صورت پنهان در بالای درب های کابینت ها و کشوها تعبیه می شود که روند باز و بسته کردن درب ها را ممکن می سازد.

در مدل کابینت دستگیره نواری، از یک پروفیل آلومینیومی در پشت درب کابینت استفاده می شود و فضای کافی را برای قرار گرفتن انگشتان دست ایجاد می کند. این مدل نسبت به سایر کابینت های بدون دستگیره جدیدتر است و به دلیل ایجاد خطوط افقی که بر روی نمای کابینت ها ایجاد می کند، باعث می شود فضای عمومی آشپزخانه کشیده تر به نظر برسد.

مدل کابینت پلکانی

یکی دیگر از طراحی های بسیار زیبا در سبک کابینت مدرن، مدل کابینت پلکانی است. در این مدل، حد فاصل کابینت های دیواری و زمینی، ردیف کابینت دیگری به صورت بسیار کم عمق و غیر هم سطح (معمولا با رنگ دیگر، مثل رنگ چوب) تعبیه می شود تا این فضا را پوشش دهد. عمق این کابینت زیاد نیست اما هم باعث زیباتر شدن فضای آشپزخانه می شود و هم بستر مناسبی را برای سازماندهی لوازم کوچک و کاربردی مثل بانکه ها و ظروف ادویه و لیوان ها ایجاد می کند. کابینت پلکانی، خصوصا در سبک کابینت مدرن و مینیمال، این روزها بسیار مورد توجه طراحان و کابینت سازان قرار دارد.

جدیدترین مدل کابینت 1402

معمولا هر ساله مدل های مختلفی از کابینت آشپزخانه به بازار عرضه می شوند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در سال های اخیر، استفاده از رنگ های روشن، مانند سفید، رنگ های خنثی، مانند خاکستری و استفاده از ترکیبات چوبی و شبه چوب بیشتر ترند شده اند.

همچنین تاکید بیشتری بر سادگی و خلوت بودن فضای عمومی آشپزخانه می شود که این مساله نیز باید در چیدمان آشپزخانه لحاظ شود. یکنواخت بودن وسایل از نظر سبک و مدل، یکی دیگر از المان هایی است که در سال 1402 بیشتر مورد تاکید است. همچنین پیشنهاد می شود فضایی به عنوان میزچای خوری یا عصرانه خوری، هر چند کوچک، در آشپزخانه تعبیه شود.

درباه‌ی آکس چوب

شرکت آکس چوب با بیش از 300 نفر پرسنل حرفه ای و متخصص، چندین سال است که به طور مستمر و تخصصی به طراحی و تولید کابینت آشپزخانه می پردازد. هر نوع کابینت با هر متریالی که مد نظر شما باشد، توسط تیم مجرب آکس چوب ساخته و روانه‌ی آشپزخانه‌ی دلبند شما خواهد شد. آشپزخانه، قلب خانه‌ی شما است و تلاش ما در راستای هرچه زیباتر شدن آن است.

از شما دعوت می کنیم با ما تماس بگیرید. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d94BeGc7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
زهرا :
1 سال پیش
مدل هاش طرح هاشون همه عالیه تشکر از دیزاینر و طراحان ماهرتون 🙏
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه