چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز جهانی گل و گیاه

1 سال پیش ( 1402/3/25 )
 

همه‌ی ما این حس رو تجربه کرده ایم که در بدترین شرایط زندگی، تنها یک شاخه گل هم می تواند روحیه‌ی شما رو 180 درجه تغییر دهد. گل و گیاه در زندگی ما نقش ویژه دارند. در فرهنگ کهن ما که هنوز زندگی مدرن و آپارتمانی مد نشده بود، بزرگان ما در خانه های حیاط داری زندگی می کردند که مملو از گل و گیاه و درخت بود. این روزها بیشتر ما در آپارتمان سکونت داریم. درست است که دیگر از گیاهان داخل حیات سر سبز خبری نیست، اما با شرایط خود را تطبیق داده ایم و گیاهان آپارتمانی را وارد زندگی خود کرده ایم. به بهانه‌ی روز جهانی گل و گیاه، قصد داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتون بذاریم. لطفا با ما همراه باشید.

نام گذاری روز جهانی گل و گیاه

25 خرداد و یا 5 ژوئن در تقویم ملی و جهانی روز گل و گیاه نامگذاری شده است و هر ساله تمامی نقاط جهان این روز را جشن می گیرند. در ایران هم به بهانه بزرگداشت این روز، نمایشگاه های گل و گیاه در پارک ها به ویژه پارک گفتگو برگزار می شود. از آنجایی که ما ایرانی ها عاشق گل و گیاه هستیم؛ هر ساله تعداد زیادی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. بنابراین بسیاری از فروشندگان راه های زیادی را جهت جذب مخاطب برای خرید گل امتحان می کنند.

روز جهانی گل و گیاه

نقش گل در تاریخ و تمدن ایران

به جرات می توان گفت که غنچه های دست داریوش، قدیمی ترین سند پیشینه دسته گل در ایران است. کتیبه هایی که بیش از دو هزارو پانصد سال قدمت دارند و نشان از تمدن ما هستند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی رسم گل به عنوان هدیه دادن در اروپا هم از ایران تقلید شده است. پس از اسلام هم گل و دسته گل حرمت و زیبایی خاص خود را داشته است و چه در مهمانی ها و مراسم شاد و چه در مراسم عزا و یادبود همیشه گل هدیه ای ارزشمند محسوب شده است.

گل های ملی ایران کدامند؟

در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله کانادا، ایران، لبنان، آلمان و ... دارای گل های ملی هستند و هر کدام یک درخت هم به عنوان نماد گیاه در کشور خود معرفی کرده اند.

  • گل رز بالاترین رتبه را در گل های جهانی دارد و جزو پرفروش ترین به شمار می رود که در آلمان و کانادا به عنوان نماد ملی تعیین شده است.
  • گل ارکیده دومین رتبه را در جهان دارد که بیشتر معرف آمریکال لاتین است.
  • گل های یاس و لاله در رتبه های بعدی قرار دارند و چهار گل نیلوفر آبی، گل محمدی، سروناز و لاله در دسته‌ی گل های ملی ایران ثبت شده اند.

گران ترین گل های جهان کدامند؟

  • گل بی قیمت
  • رز ژولیت
  • زعفران
  • شنژن نونککه ارکید
  • ارکیده کینا بالو طلایی
  • فیکوس 100 ساله

جذب مخاطب برای خرید گل

25 خرداد، فرصتی ویژه برای خرید گل

گل خریدن همیشه قشنگ است اما اگر در روز جهانی گل این اتفاق رخ دهد، قشنگ تر هم می شود. شاید این سوال مشترک بین تمامی گل فروشی ها باشد که افزایش فروش با اس ام اس ممکن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که صد در صد بله. در ادامه پیرامون این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 این روزها تبلیغات در هر کسب و کاری حرف اول را می زند؛ چرا که سبب بالا رفتن میزان فروش و شناخت برند می گردد. اما بسیار مهم است که با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجه‌ی خود روش صحیحی را برای تبلیغات انتخاب کنید.

پیامک تبلیغاتی و افزایش فروش، موضوعی است که در تمامی مجموعه های بزرگ و کوچک حائز اهمیت است. در واقع ارسال پیام انبوه یک راه تبلیغاتی مقرون به صرفه و کار آمد است که در ادامه‌ی این مقاله مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.

مزایای بازاریابی پیامکی برای گل فروشی ها

بازاریابی پیامکی برای گل فروشی ها مزایای بسیار زیادی دارد که در این قسمت به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

ارسال فوری

اگر قصد تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام را دارید، باید تیزر و یا بنری جذاب طراحی و تهیه نمایید که هم زمان بر است و هم هزینه‌ی زیادی را باید صرف آن کنید.

در صورتی که برای ارسال پیامک کافیست، یک متن خوب و جذاب داشته باشید. ظرف چند دقیقه می توانید صدها پیامک برای مخاطبان خود ارسال کنید.

دریافت بانک تماس از سامانه پیامکی

بعضی از مجموعه ها و شرکت ها دارای بانک اطلاعاتی تماس مشتریان خود هستند. اما برخی دیگر این امکان را ندارند. نگران نباشید کافیست با یک شرکت سامانه‌ی پیامکی قرار داد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از این خدمات بانک اطلاعاتی تماس است که سامانه در اختیار شما قرار می دهد. شما به عنوان صاحب یک سوپر مارکت باید تبلیغات منطقه ای و محلی داشته باشید. تمامی سامانه های پیامکی معتبر فیلتری با نام کد پستی یا منطقه ای دارند که شما با انتخاب آن می توانید به مخاطبان آن منطقه پیامک ارسال کنید. همچنین می توانید از روش پیامپ هم استفاده کنید، بدین ترتیب که با انتخاب افراد در محدوده‌ی جغرافیایی محل سوپر مارکت خود؛ از روی نقشه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

روشی کم هزینه و مقرون به صرفه

همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله هم گفتیم، این روش تبلیغ بسیار کم هزینه خواهد بود. تنها کافیست که سامانه ای را انتخاب کنید که بهترین تعرفه ارسال پیامک را داشته باشد. روش تبلیغات پیامکی تنها روشی است که شما با هر بودجه ای قادر خواهید بود که از آن بهره مند شوید. پس نگران نباشید چرا که نیازی به هزینه خیلی بالا برای این نوع تبلیغات ندارید.

ارسال پیامک کد تخفیف ویژه گل فروشی ها

بسیاری از مردم علاقه‌ی زیادی به تخفیف گرفتن دارند. این که محصولی کمی پایین تر از قیمت اصلی خریداری شود، نا خداگاه نقطه‌ی مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد می کند.درواقع تخفیف گذاشتن و یا ارسال پیامک تخفیفی، نوعی بازاریابی محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد.

هر مجموعه ای دو هدف، از ارسال پیامک کد تخفیف دارد که در این قسمت به آن می پردازیم.

کد تخفیف برای مشتریان خرید اولی

سوپرمارکت ها می توانند با ارسال کد تخفیف 10 تا 50 درصدی، تخفیف برای خرید اول در نظر بگیرید.حتی قادر خواهند بود کد تخفیف برای معرف هم تعریف کنند. در این صورت هر کدام از مشتریان قدیمی، مشتری جدیدی به مجموعه شما معرفی کنند، و هر دو کد تخفیف خواهند داشت.

کد تخفیف برای مشتریان بالقوه

 برای مشتریان قدیمی خود در مناسبت های مختلف، کد تخفیف در نظر بگیرید تا شما را فراموش نکنند. در واقع شما با ارسال کد تخفیف برای مشتریان قدیمی باعث می شوید که ارتباط فی مابین کماکان حفظ شود.

انواع تخفیف ویژه سوپر گل فروشی ها

انواع تخفیف ویژه سوپر گل فروشی ها

سوپر مارکت ها می توانند تخفیفات خود را با روش های زیر ارائه دهند:

ارسال رایگان

 برخی از افراد هستند که علاقه زیادی به خرید اینترنتی دارند و معمولاً در طول ماه، خرید گل زیاد خواهند داشت. برای این دسته از افراد سخت است که هر بار بخواهند بابت ارسال کالا هزینه پرداخت کنند. گل فروشی های معتبر معمولاً ارسال خود را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می دهند.

تخفیف درصدی

 در این نوع تخفیف شما به سه روش می توانید تخفیف خود را تعریف کنید.

  • درصد تخفیف روی محصولات
  • درصد تخفیف روی کل مبلغ خریداری شده
  • درصد تخفیف تا سقف تعیین شده.

تخفیف نقدی

 بسیاری از فروشندگان هستند که تخفیف نقدی را به جای تخفیف درصدی ترجیح می دهند. به مشتری اعلام می کنند که با خرید این محصول مثلاً 10 هزار تومان تخفیف بگیرید. این نوع تبلیغ برای گل فروشی ها بسیار کاربردی است.

سخن آخر

گل خریدن و هدیه دادن یک حرکت بسیار دوستانه است که جزو رسم و رسومات ما ایرانی هاست. روز جهانی گل و گیاه هم جزو مناسبت های زیبای تقویم به شمار می رود. همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم در این روز بسیاری از پارک ها نمایشگاه گل و گیاه به پا می شود. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، برای آرامش خاطر و روان خود، سری به این نمایشگاه ها بزنید و لحظات زیبایی را سپری کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0GelwVJl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه