همهی ما این حس رو تجربه کرده ایم که در بدترین شرایط زندگی، تنها یک شاخه گل هم می تواند روحیهی شما رو 180 درجه تغییر دهد. گل و گیاه در زندگی ما نقش ویژه دارند. در فرهنگ کهن ما که هنوز زندگی مدرن و آپارتمانی مد نشده بود، بزرگان ما در خانه های حیاط داری زندگی می کردند که مملو از گل و گیاه و درخت بود. این روزها بیشتر ما در آپارتمان سکونت داریم. درست است که دیگر از گیاهان داخل حیات سر سبز خبری نیست، اما با شرایط خود را تطبیق داده ایم و گیاهان آپارتمانی را وارد زندگی خود کرده ایم. به بهانهی روز جهانی گل و گیاه، قصد داریم در این مقاله اطلاعات مفیدی در اختیارتون بذاریم. لطفا با ما همراه باشید.
25 خرداد و یا 5 ژوئن در تقویم ملی و جهانی روز گل و گیاه نامگذاری شده است و هر ساله تمامی نقاط جهان این روز را جشن می گیرند. در ایران هم به بهانه بزرگداشت این روز، نمایشگاه های گل و گیاه در پارک ها به ویژه پارک گفتگو برگزار می شود. از آنجایی که ما ایرانی ها عاشق گل و گیاه هستیم؛ هر ساله تعداد زیادی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند. بنابراین بسیاری از فروشندگان راه های زیادی را جهت جذب مخاطب برای خرید گل امتحان می کنند.
به جرات می توان گفت که غنچه های دست داریوش، قدیمی ترین سند پیشینه دسته گل در ایران است. کتیبه هایی که بیش از دو هزارو پانصد سال قدمت دارند و نشان از تمدن ما هستند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی رسم گل به عنوان هدیه دادن در اروپا هم از ایران تقلید شده است. پس از اسلام هم گل و دسته گل حرمت و زیبایی خاص خود را داشته است و چه در مهمانی ها و مراسم شاد و چه در مراسم عزا و یادبود همیشه گل هدیه ای ارزشمند محسوب شده است.
در حال حاضر بیش از 100 کشور جهان، از جمله کانادا، ایران، لبنان، آلمان و ... دارای گل های ملی هستند و هر کدام یک درخت هم به عنوان نماد گیاه در کشور خود معرفی کرده اند.
گل خریدن همیشه قشنگ است اما اگر در روز جهانی گل این اتفاق رخ دهد، قشنگ تر هم می شود. شاید این سوال مشترک بین تمامی گل فروشی ها باشد که افزایش فروش با اس ام اس ممکن است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که صد در صد بله. در ادامه پیرامون این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.
این روزها تبلیغات در هر کسب و کاری حرف اول را می زند؛ چرا که سبب بالا رفتن میزان فروش و شناخت برند می گردد. اما بسیار مهم است که با توجه به نوع فعالیت و میزان بودجهی خود روش صحیحی را برای تبلیغات انتخاب کنید.
پیامک تبلیغاتی و افزایش فروش، موضوعی است که در تمامی مجموعه های بزرگ و کوچک حائز اهمیت است. در واقع ارسال پیام انبوه یک راه تبلیغاتی مقرون به صرفه و کار آمد است که در ادامهی این مقاله مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.
بازاریابی پیامکی برای گل فروشی ها مزایای بسیار زیادی دارد که در این قسمت به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.
اگر قصد تبلیغات در شبکه های مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام را دارید، باید تیزر و یا بنری جذاب طراحی و تهیه نمایید که هم زمان بر است و هم هزینهی زیادی را باید صرف آن کنید.
در صورتی که برای ارسال پیامک کافیست، یک متن خوب و جذاب داشته باشید. ظرف چند دقیقه می توانید صدها پیامک برای مخاطبان خود ارسال کنید.
بعضی از مجموعه ها و شرکت ها دارای بانک اطلاعاتی تماس مشتریان خود هستند. اما برخی دیگر این امکان را ندارند. نگران نباشید کافیست با یک شرکت سامانهی پیامکی قرار داد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید. یکی از این خدمات بانک اطلاعاتی تماس است که سامانه در اختیار شما قرار می دهد. شما به عنوان صاحب یک سوپر مارکت باید تبلیغات منطقه ای و محلی داشته باشید. تمامی سامانه های پیامکی معتبر فیلتری با نام کد پستی یا منطقه ای دارند که شما با انتخاب آن می توانید به مخاطبان آن منطقه پیامک ارسال کنید. همچنین می توانید از روش پیامپ هم استفاده کنید، بدین ترتیب که با انتخاب افراد در محدودهی جغرافیایی محل سوپر مارکت خود؛ از روی نقشه پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.
همان طور که در قسمت ابتدایی مقاله هم گفتیم، این روش تبلیغ بسیار کم هزینه خواهد بود. تنها کافیست که سامانه ای را انتخاب کنید که بهترین تعرفه ارسال پیامک را داشته باشد. روش تبلیغات پیامکی تنها روشی است که شما با هر بودجه ای قادر خواهید بود که از آن بهره مند شوید. پس نگران نباشید چرا که نیازی به هزینه خیلی بالا برای این نوع تبلیغات ندارید.
بسیاری از مردم علاقهی زیادی به تخفیف گرفتن دارند. این که محصولی کمی پایین تر از قیمت اصلی خریداری شود، نا خداگاه نقطهی مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد می کند.درواقع تخفیف گذاشتن و یا ارسال پیامک تخفیفی، نوعی بازاریابی محسوب می شود که طرفداران خاص خود را دارد.
هر مجموعه ای دو هدف، از ارسال پیامک کد تخفیف دارد که در این قسمت به آن می پردازیم.
سوپرمارکت ها می توانند با ارسال کد تخفیف 10 تا 50 درصدی، تخفیف برای خرید اول در نظر بگیرید.حتی قادر خواهند بود کد تخفیف برای معرف هم تعریف کنند. در این صورت هر کدام از مشتریان قدیمی، مشتری جدیدی به مجموعه شما معرفی کنند، و هر دو کد تخفیف خواهند داشت.
برای مشتریان قدیمی خود در مناسبت های مختلف، کد تخفیف در نظر بگیرید تا شما را فراموش نکنند. در واقع شما با ارسال کد تخفیف برای مشتریان قدیمی باعث می شوید که ارتباط فی مابین کماکان حفظ شود.
سوپر مارکت ها می توانند تخفیفات خود را با روش های زیر ارائه دهند:
برخی از افراد هستند که علاقه زیادی به خرید اینترنتی دارند و معمولاً در طول ماه، خرید گل زیاد خواهند داشت. برای این دسته از افراد سخت است که هر بار بخواهند بابت ارسال کالا هزینه پرداخت کنند. گل فروشی های معتبر معمولاً ارسال خود را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار می دهند.
در این نوع تخفیف شما به سه روش می توانید تخفیف خود را تعریف کنید.
بسیاری از فروشندگان هستند که تخفیف نقدی را به جای تخفیف درصدی ترجیح می دهند. به مشتری اعلام می کنند که با خرید این محصول مثلاً 10 هزار تومان تخفیف بگیرید. این نوع تبلیغ برای گل فروشی ها بسیار کاربردی است.
گل خریدن و هدیه دادن یک حرکت بسیار دوستانه است که جزو رسم و رسومات ما ایرانی هاست. روز جهانی گل و گیاه هم جزو مناسبت های زیبای تقویم به شمار می رود. همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم در این روز بسیاری از پارک ها نمایشگاه گل و گیاه به پا می شود. حتی اگر قصد خرید هم ندارید، برای آرامش خاطر و روان خود، سری به این نمایشگاه ها بزنید و لحظات زیبایی را سپری کنید.