چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین مشاور کسب و کار در ایران

بهترین مشاور کسب و کار در ایران

 

برای راه اندازی یک کسب و کار شما با چالش های بسیار زیادی روبه رو خواهید بود، گذر از این چالش ها به تنهایی به خصوص اگر تجربه کافی در بازار نداشته باشید، غیر ممکن است. از استخدام نیرو گرفته تا پشتیبانی و خدمات پس از فروش وظایفی هستند که بر روی دوش بنیان گذاران یک کسب و کار سنگینی می کنند. اما به لطف وجود مشاوره کسب و کار شما مجبور نیستید تمامی این کارها را به تنهایی انجام دهید.

مهم نیست که چقدر سواد آکادمیک در خصوص بازار دارید، بدون داشتن تجربه کافی شما به هیچ عنوان موفق نخواهید شد. حتما شما هم شنیده اید که تجربه پدر علم است! آیا باید همه چیز را تجربه کرد؟ آیا برای موفقیت باید بارها و بارها شکست بخورید تا راه را از بی راه تشخیص دهید؟ این احتمال وجود دارد که با شکست های پیاپی و درس گرفتن از آن ها بتوانید راه موفقیت را در پیش بگیرید اما یک مسیر سریع تر، ساده تر و کم هزینه تر برای کسب تجربه وجود دارد و آن هم استفاده از تجربیات دیگران است. مشاور کسب و کار به شما به کمک می کند تا سرمایه و زمان خود را حفظ کنید،

اما مشاور کسب و کار چه کارهایی انجام می دهد، چه وظایف و مهارت هایی دارد و بهترین مشاور کسب و کار در ایران کیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار به طور دقیق کسب و کارهای را تجزیه و تحلیل می کنند و با ارائه راه حل های مختلف به صاحبین کسب و کارها آن ها را به سمت موفقیت سوق می دهد. مشاورین کسب و کار نه تنها در ابتدای کار بلکه در تمام طول حیات یک تجارت باید در کنار آن ها باشند تا بتوانند بحران های پیشرو را تشخیص دهند و برای گذر از آن ها راه حل ارائه دهند.

آمار و اطلاعات نشان می دهد که کسب و کارهایی که مشاور مناسب دارند، شانس بیشتری برای موفقیت و ماندن در بازار دارند. بر اساس آمار 70 درصد از کسب و کارهایی که از دانش مشاور کسب و کار استفاده کرده اند، بیش از پنج سال در بازار دوام آورده اند و توانسته اند با رقبا رقابت کنند.

علاوه بر این وجود مشاور کسب و کار ماهر در کنار هر کسب و کاری می توانند از انجام اشتباهات زمان بر و هزینه بر جلوگیری کند (مطالعات نشان داده است که 84 درصد از مدیران به این نکته اشاره کرده اند).

 

بهترین مشاورین کسب و کار در ایران

 

چرا برای موفقیت نیاز به مشاور کسب و کار دارید؟

بسیاری از افراد وجود دارند که برای درآمد و موفقیت مالی کسب و کاری را شروع می کنند، بدون وجود مشاور کسب و کار راهی بجز سعی و خطا پیش روی آن ها وجود ندارد. ممکن است، صاحبین این کسب و کارها چندین ماه بر روی یک استراتژی فروش و بازاریابی تمرکز کنند و بعد از صرف هزینه های سنگین مشخص شود که استراتژی اتخاذ شده کاملا اشتباه بوده است. پس در هنگام برداشتن اولین قدم ها در هر کسب و کاری نیاز به مشاور کسب و کار دارید تا شما و رفتارهایتان را آنلایز کند تا مطمئن شوید در مسیر موفقیت در حال قدم زدن هستید.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که نشان می دهد مشاور کسب و کار تا چه اندازه در موفقیت کسب و کارها مهم است. در ادامه به برخی از مهمترین این دلایل اشاره می کنیم.

  • مشاورین کسب و کار از آخرین و موثرترین روش های فروش و بازاریابی اطلاع دارند و می توانند این متد را به شما معرفی کنند و میزان فروش شما را افزایش دهند.
  • اگر یک محصول یا خدمت ارائه می کنید، برای شکست تنها کافی است تا یک رقیب آگاه تر از شما وجود دارد. مشاور کسب و کار رفتار و استراتژی های رقبای شما را آنالیز می کند و به شما می گوید که کمک گرفتن از چه استراتژی ها و روش های می توانید از رقبای خود در بازار پیشی بگیرید.
  • در گذشته موفقیت در بازار به دشواری امروز نبود، امروزه دسترسی مردم به اطلاعات بسیار گسترده است و سطح آگاهی مردم نیز به شدت بالا رفته است. کار کردن و موفقیت در چنین شرایطی نیاز به عملکرد بدون نقص دارد و یک عملکرد بدون نقص از جانب شما تنها با مشاوره تخصصی امکان پذیر خواهد بود.
  • با کمک گرفتن از یک مشاور کسب و کار خبره و ماهر می توانید فروش و در نتیجه سود شرکت خود را به طرز سرسام آوری افزایش دهید.
  • همان طور که گفته شد، تنها راه موفقیت در بازار کسب تجربه از آن است. این تجربه یا با شکست های مختلف به دست خواهد آمد یا استفاده از تجربیات دیگران! قطعا بهره گرفتن از تجربیات دیگران روشی کم هزینه تر و سریع تر است.

در نهایت می توان گفت که با داشتن مشاورهای ماهر و با دانش شما می توانید راه صد ساله را در سریع ترین زمان بروید و مسیر موفقیت خود را کوتاه تر کنید.

بهترین مشاورین کسب و کار در ایران باید چه معیارهایی داشته باشد؟

در سال های اخیر و با گسترش شبکه های مجازی، بازار مشاورین کسب و کار داغ شده است و بسیاری از افراد ادعا دارند که می توانند در عرض چند سال سرمایه شما را بیش از صد برابر کنند. اما این ها بیشتر ادعا هستند و تقریبا می توان گفت بیش از 90 درصد از آن ها کلاهبردار هستند. یک مشاور کسب و کار باید ویژگی های زیادی داشته باشد، در ادامه به برخی از ویژگی های مهمی که یک مشاور کسب و کار باید داشته باشد، اشاره شده است.

  1. یک مشاور کسب و کار خوب باید به طور کامل به بازار ایران و شرایط منحصر به فرد آن تسلط داشته باشد.
  2. یکی از مهمترین نکاتی که باید در رزومه مشاور به آن توجه کنید، داشتن تجربه است. شما قبل از انتخاب مشاور کسب و کار باید به سراغ رزومه او بروید و ببینید که این شرکت یا شخص چه اقداماتی انجام داده است و به چه موفقیت هایی دست پیدا کرده است.
  3. یک مشاور باید در زمینه کاری خود متخصص و استاد باشد، آیا کسی یا شرکتی که خود را به عنوان یک مشاور کسب و کار معرفی می کند تا به حال توانسته است یک سمینار یا کارگاه در این زمینه برگزار کند؟ آیا تا به حال مقاله یا کتابی در این مورد نوشته است؟
  4. مشاور کسب و کار خوب تنها در حیطه کاری مشخصی فعالیت های خود را انجام می دهد، مگر می شود که یک نفر در دهه ها زمینه استاد بلامنازع باشد و بتواند در خصوص هر موضوعی صاحب نظر باشد و به دیگران مشاوره بدهد؟
  5. مشاور کسب و کار خوب باید در هر تمامی مراحل کنار شما و در دسترس باشد.

چه زمانی باید از مشاور کسب و کار کمک بگیریم؟

از لحظه ای که یک کسب و کار شروع به فعالیت می کند به مشاور کسب و کار در کنار خود نیاز دارد! اما ما می گوییم حتی اگر به فکر شروع یک کسب و کار هستید به مشاوره برای آن کسب و کار نیاز خواهید داشت.

اما بعضا دیده شده است که کسب و کاری بدون داشتن یک مشاور کار خود را شروع کرده و بعد از مدتی به مشکلاتی برخورده است. در ادامه لیستی از وضعیت ها و مشکلات مختلف که ممکن است برای هر کسب و کاری به وجود آید، جمع آوری شده است. در صورتی که شما هم در وضعیت های مشابه قرار دارید به یک مشاور دلسوز و کاربلد نیاز خواهید داشت.

  1. زمانی که یک محصول با کیفیت و کاربردی در اختیار دارید، اما در امر بازاریابی و فروش موفق نیستید.
  2. زمانی که شما یک کسب و کار را شروع کرده اید و علی رغم زحمت و تلاش زیاد بعد از گذشت چند وقت در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته اید.
  3. در خصوص استراتژی که در خصوص فروش و بازاریابی محصول در نظر گرفته اید، اطمینان خاطر ندارید و نمی دانید که آیا این روش به موفقیت ختم می شود یا خیر.
  4. مهم نیست چه محصولی در دست دارید، حتما رقبای دیگری هم وجود دارد که محصولات یا خدماتی مشابه شما ارائه دهند. برای موفقیت در بازار شما باید دید خوبی نسبت به رقبا داشته باشید، اگر از رقبای خود بی اطلاع هستید با مشاور کسب و کار صحبت کنید.
  5. هزینه های شما مازاد بر درآمدتان است و این احتمال وجود دارد که شما ورشکست شوید.
  6. زمانی که به فکر توسعه دادن به کسب و کار خود هستید. اگر می خواهید بازار خود را گسترش دهید و در یک بازار بزرگتر فعالیت خود را ادامه دهید به مشاور کسب و کار نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

تا اینجا شما گفتیم که مشاور کسب و کار چه شخصی است و چرا باید از آن برای موفقیت کمک گرفت.

یکی از مجموعه هایی که به شدت در حوزه مشاوره کسب و کار فعال است، مجموعه آکادمی بازار از بهترین مشاورین کسب و کار در ایران است. از جمله خدمات مشاوره کسب و کار این آکادمی می توان به توسعه کسب و کار (Business Development)، برنامه ریزی بازاریابی (Marketing Plan)، فروش (Selling)، برندسازی (Branding)، بازاریابی اینترنتی (Digital marketing)، پرورش و توسعه تیم فروش (Training Sales Team) و .. اشاره کرد.

 

دکتر احمد محمدی مشاور کسب و کار و یکی از مدرسین برتر کشور

 

دکتر احمد محمدی مشاور کسب و کار و یکی از مدرسین برتر کشور، موسس این مجموعه است. سوابق درخشان کاری ایشان نشان دهنده توانایی این استاد در امر تدریس و مشاوره کسب و کار است. اگر می خواهید که یک فرد ماهر و باتجربه در تمامی مراحل کسب و کار در کنار شما باشد به شما توصیه می کنیم که به آدرس bazaracademy.ir مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2zh0Cedr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه