چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای سفر به روسیه

1 سال پیش ( 1402/3/23 )
 

روسیه، یکی از کشورهای نزدیک به ایران، عنوان پهناورترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری و تاریخی است. واقع شده در منطقه شمالی اوراسیا، یعنی آسیای شمالی و اروپای شرقی. در بسیاری از ماه های سال، شهرهای روسیه شاهد حضور بسیاری از گردشگران هستند. گردشگران عمدتاً بلیط هواپیما را خریداری کرده و به این کشور سفر می کنند.

روسیه دارای تنوع فرهنگی فراوانی است. در واقع، با سفر به این کشور و شرکت در تور روسیه می توانید به صورت نزدیک با مجموعه ای از فرهنگ های مختلف آشنا شوید و در عین حال از جاذبه های تاریخی و گردشگری آن نیز بازدید کنید.

سفر به روسیه

 

 

سفر کردن، یکی از بهترین فرصت هاست که با آن می توانید با فرهنگ های کشورهای مختلف بیشتر آشنا شوید. قبل از سفر، داشتن اطلاعات کافی باعث می شود که با آرامش بیشتری به کشور مورد نظرتان سفر کنید. راهنمای سفر به روسیه می تواند شما را با جاذبه های گردشگری، اطلاعات کاربردی، شرایط آب و هوایی و موارد دیگری آشنا کند.

 

ویزای توریستی روسیه

 ویزای توریستی روسیه

 

 

برای دریافت ویزای توریستی روسیه نیاز به شرایط خاصی ندارد. با استفاده از آژانس های توریستی، می توانید ویزا روسیه را دریافت کنید. مدت اعتبار این ویزا معمولاً با مدت تور یکسان است. هزینه دریافت ویزا توسط شرکت توریستی دریافت می شود. ایرانیان برای دریافت ویزا نیازی به مصاحبه، ارائه مدارک مالی و اسناد دیگر ندارند. برای دریافت ویزا به پاسپورت با اعتبار، یک قطعه عکس، بلیط هواپیما، فرم تعهد بازگشت و واچر هتل نیاز دارید. به زودی، امکان سفر گروهی به روسیه بدون نیاز به ویزا و از طریق آژانس های خاص فراهم خواهد شد.

 

واحد پول روسیه

واحد پول روسیه روبل است. روبل به عنوان واحد پولی در جمهوری شوروی سابق استفاده می شد و امروزه در کشورهایی مانند بلاروس و ترانزیستوریا نیز به کار می رود. در حال حاضر، در روسیه ۶ نوع اسکناس و ۱۰ نوع سکه روبل وجود دارد. میزان اسکناس ها شامل ۵، ۱۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۵۰۰۰ روبل است.

 

زمان محلی

 روسیه یک کشور بسیار گسترده است و اختلاف زمانی شرق تا غرب آن ۹ ساعت است. در کل، روسیه دارای ۹ منطقه زمانی است. بخش اروپایی این کشور یک ساعت عقب تر از مسکو قرار دارد. در شرق روسیه، زمان ۸ ساعت جلوتر از مسکو است. اختلاف زمانی بین پایتخت روسیه و تهران ۳ ساعت و ۵۰ فاصله دارد و تنها ۳۰ دقیقه (با احتساب تابستان) اختلاف زمانی دارد.

 

زبان رسمی

 زبان اصلی و رسمی روسیه زبان روسی است. زبان روسی جزو خانواده زبان های اسلاوی شرقی قرار دارد. علاوه بر روسیه، در بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان نیز زبان روسی به رسمیت شناخته شده است. زبان روسی در منطقه اوراسیا گسترده ترین زبان است و بیش از ۲۵۸ میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

 

دین و اعتقادات مردم روسیه

در روسیه، ادیان مختلفی وجود دارد و مردم این کشور اغلب به دین مسیحی، یهودی، مسلمان و بودایی اعتقاد دارند. حدود ۵۰٪ جمعیت روسیه به دین مسیحیت متعلق هستند.

 

بهترین زمان برای سفر به روسیه

 بهترین زمان برای سفر به روسیه

 

 

روسیه کشوری با آب و هوای سرد است، اما در بهار و تابستان آب و هوای خوبی دارد. در کل، آب و هوای روسیه متغیر است، اما دوره سرما بسیار طولانی تر از سایر فصول است. برخی نقاط روسیه همچون سیبری همیشه سرد و یخبندان هستند. از لحاظ آب و هوا، تابستان بهترین زمان برای سفر به روسیه است. این کشور بهارهای زیبایی دارد که می تواند برای سفر مناسب باشد. بهار در روسیه معتدل و دلپذیر است. با این حال، بهترین زمان برای سفر به این کشور و شرکت در تور روسیه اواخر بهار تا اوایل تابستان است.

 

شهرهای مهم و گردشگری روسیه

 شهر مسکو

 

 

۱. مسکو | Moscow

مسکو، پایتخت روسیه، به عنوان مهمترین شهر کشور شناخته می شود. این شهر به دلایل مختلفی از جمله مسائل سیاسی و اقتصادی، جذابیت بسیاری دارد. به علاوه، مسکو به عنوان پایتخت هنر، فرهنگ و موسیقی کلاسیک نیز شهرت دارد. یکی از جاذبه های گردشگری برجسته تور مسکو، کاخ کرملین است. همچنین، میدان سرخ مسکو که به قرن ۱۵ بازمی گردد، جذابیت زیادی دارد. کلیسای سنت باسیل مسکو با گنبدهای رنگارنگ نیز یکی از مناظر دیدنی است که در تمامی فصول سال بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند.

سن پترزبورگ

 

 

۲. سن پترزبورگ | Saint Petersburg

سن پترزبورگ یکی دیگر از شهرهای تاریخی و دیدنی روسیه است. این شهر، اولین پایتخت تاریخی تزارها در روسیه بوده و نام خود را از بنیانگذار آن، پتر کبیر، دریافت کرده است. سن پترزبورگ در استان لنینگراد و منطقه فدرالی روسیه قرار دارد. مانند مسکو، این شهر نیز دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. از جاذبه های مشهور در این شهر می توان به موزه ارمیتاژ (هرمیتاژ)، موزه هنر، کلبه پیتر کبیر، تجربه کشتی گردانی در دریاچه بایکال، کاخ پتروف و غیره اشاره کرد. بهترین رستوران ها، فروشگاه ها و گالری ها در خیابان معروف نوفسکی پروسپکت واقع شده اند. این خیابان یکی از مقصدهای مهم گردشگران در روسیه است.

 

حمل و نقل عمومی در روسیه

 حمل و نقل عمومی در روسیه

 

 

روسیه، یک کشور پهناور است و به همین دلیل نیاز به یک سیستم حمل و نقل گسترده و کارآمد دارد. در واقع، روسیه با یکی از بهترین و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل عمومی در جهان مجهز شده است. در ادامه به بررسی حمل و نقل عمومی در روسیه می پردازیم.

۱. مترو: یکی از وسایل حمل و نقل عمومی محبوب در روسیه، به ویژه در شهر مسکو، مترو است. روزانه بیش از ۷ میلیون نفر از متروی شهر مسکو استفاده می کنند. سیستم متروی این شهر در سال ۱۹۳۵ تأسیس شده است و به عنوان یکی از زیباترین کاخ های زیرزمینی و شلوغ ترین متروهای جهان شناخته می شود.

۲. اتوبوس: تقریباً تمامی شهرهای روسیه با سیستم حمل و نقل اتوبوس مجهز شده اند. اتوبوس، یک وسیله نقلیه سریع و ارزان است که به راحتی در دسترس قرار می گیرد. برای سفر با اتوبوس، اغلب بلیت مخصوصی مورد نیاز است، اما می توان همچنین کرایه را نقدی پرداخت کرد.

۳. تاکسی: تاکسی های روسیه قیمت مناسبی دارند و در تمامی شهرها عملیات می کنند. در روسیه، دو نوع تاکسی رسمی و غیررسمی وجود دارد. تاکسی های رسمی به رنگ زرد و تاکسی های غیررسمی، که به آنها گیپسی هم می گویند، وجود دارند. تاکسی های غیررسمی هزینه کمتری دارند، در دسترس تر هستند و راحت تر استفاده می شوند، اما گردشگران بیشتر ترجیح می دهند از تاکسی های رسمی استفاده کنند تا امنیت خود را حفظ کنند. تاکسی های رسمی دارای ایستگاه های مشخصی در روسیه هستند و می توان با تلفن نیز با آنها تماس برقرار کرد.

علاوه بر این، سایر وسایل نقلیه در این کشور عبارتند از: مونوریل، اتوبوس برقی، تراموا، دوچرخه و غیره.

 

بایدها و نبایدهای فرودگاه

بایدها و نبایدهای فرودگاه روسیه

 

 

وقتی وارد فرودگاه روسیه می شوید، باید قوانین کشور روسیه را رعایت کنید تا به مشکل برنخورید. پس از خروج از هواپیما و دریافت بارهایتان، به سمت میز پلیس مهاجرت روسیه مراجعه می کنید تا ویزای روسیه خود را چک کنید. پس از بررسی پاسپورت و ویزای شما، پلیس روسیه ممکن است برگه رزرو هتل را از شما درخواست کند و دلیل سفر به روسیه را پرسیده و سوالاتی مانند برنامه سفر، نام مکان های گردشگری و تاریخ بازگشت را از شما بپرسد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، عدم داشتن شماره‌ی تلفن روسی در گوشی همراه و عدم برقراری ارتباط تلفنی با یک فرد مقیم در روسیه است. وجود شماره تلفن روسی یا ارتباط با یک فرد مقیم در روسیه، ممکن است پلیس مهاجرت روسیه را به فکر این بیندازد که شما قصد فرار از طریق روسیه یا ماندن بیش از حد مجاز ویزایتان را دارید، و این ممکن است منجر به بروز مشکلات یا پرداخت جریمه شود.

علاوه بر این، عدم داشتن نقشه روسیه (آن به صورت کاغذی یا اپلیکیشن) و همچنین داشتن قرص های مسکن حاوی کدئین، چاقو، ابزارهای تیز و مشابه آنها در فهرست اقلام ممنوعه قرار دارند. حمل این اقلام باعث بروز دردسرها خواهد شد، بنابراین قبل از سفر بهتر است این اقلام را به همراه خود نبرید.

 

غذا در روسیه

 غذاهای روسیه

 

 

هتل های روسیه به ازای هر شب اقامت، یک وعده صبحانه رایگان در قالب بوفه به مسافران ارائه می دهند. اما سایر وعده های غذایی در هتل های روسیه رایگان نیستند و در صورت استفاده، هزینه‌ی آنها جداگانه باید پرداخت شود. هزینه‌ی صرف غذا در رستوران های روسیه برای مصرف غذاهای سریع و فست فود حدوداً 15 تا 20 دلار است.

بسیاری از مسافران به منظور کاهش هزینه های سفر خود، مواد غذایی نظیر کنسرو حبوبات، تن ماهی، نان با ماندگاری بالا و موارد مشابه را به همراه خود می برند. اما باید به خاطر داشت که حمل این مواد غذایی ممکن است باعث افزایش وزن چمدان شود و در نتیجه منجر به پرداخت جریمه های سنگین بار اضافه گردد.

هزینه‌ی اضافه بار در پروازهای داخلی با شرکت های هواپیمایی روسیه معمولاً حداکثر 20 کیلوگرم می باشد و در صورت بار بیشتر، ممکن است موجب پرداخت جریمه هایی در حدود چند صد دلار شود.

 

هزینه تور روسیه در آژانس آرزوی سفر پارسیان

آژانس آرزوی سفر پارسیان به عنوان یک مجری مستقیم تور روسیه، با بالاترین درصد رضایت مسافران، تورهای ارزان روسیه را بر اساس سلیقه و بودجه مسافران برگزار می کند. ما اطلاعات کامل و جامع را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین قیمت را برای تور روسیه خود انتخاب کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان فروش این مجموعه تماس بگیرید. شماره تماس آژانس آرزوی سفر پارسیان 02145128 می باشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KzAFexhb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه