چهارشنبه, ۱۰ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 31 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

حتما می دانید که هر شرکتی پس از تأسیس، باید جوانب و المان های مختلف خود را بهینه سازی کند تا بتواند با سازماندهی درست به یک نمای ایده آل برسد. طبیعتا هرچه وضعیت شرکت ها از لحاظ سازمان دهی بهتر باشد، کارفرمایان حرفه ای بیشتری جذب آن ها شده و با اطمینان بیشتری پروژه های تخصصی خود را به این شرکت ها واگذار می کنند. رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاور، یک فرآیند بسیار مهم پس از تأسیس این شرکت هاست. شرکت های مختلف باید پس از ثبت شرکت نسبت به اخذ رتبه اقدام کنند تا بتوانند کیفیت فعالیت های خود را ارتقاء دهند. رتبه بندی شرکت، مزایای بسیاری برای صاحبین شرکت های مختلف دارد. آشنایی با مزایای اخذ رتبه الی ثبت به شما کمک می کند که با اطمینان بالا نسبت به این موضوع، یعنی اخذ رتبه اقدام کنید.

رتبه بندی شرکت چیست؟

بهتر است قبل از بررسی مزایای اخذ رتبه برای شرکت های پیمانکاری و مشاور با الی ثبت، مختصری به بررسی چیستی این موضوع بپردازیم. رتبه بندی شرکت یکی از اقدامات مهمی است که افراد حقیقی و حقوقی باید پس از ثبت شرکت انجام دهند. رتبه بندی هر شرکت توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصویب می شود. آنچه بر اهمیت رتبه بندی هر شرکت در هر شاخه از جمله شرکت های پیمانکاری و مشاوره می افزاید، مزایای قابل توجه آن در رشد شرکت ها و دریافت گواهی صلاحیت حضور آن ها در مناقصه های بزرگ دولتی است. با توجه به اینکه موضوع رتبه بندی هر شرکت یک مسئله جدی و مهم است، اخذ رتبه با الی ثبت می تواند برایتان ایده آل باشد. به هر حال لازم است که با پروسه اخذ رتبه و محدوده رتبه بندی هر شرکت آشنا باشید و تمامی مراحل آن را با دقت پشت سر بگذارید.

مزایای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و مشاور الی ثبت

هدف از رتبه بندی شرکت 

هدف از رتبه بندی هر شرکت در هر شاخه ای که در آن فعالیت دارد، در واقع همان مزیتی است که به دنبال آن هستیم. هدف از انجام فرآیند اخذ رتبه، تعیین صلاحیت شرکت ها و در واقع تعیین میزان اعتبار آن هاست. با اخذ گرید برای هر شرکت، نحوه برگذاری مناقصه ها سر و سامان می گیرد.

طبیعتا مجریان طرح یا سرمایه گذاران با شرکت هایی قرارداد همکاری می بندند که دارای صلاحیت های علمی، فنی و تخصصی باشند . با این حساب می توان به خوبی اهمیت و مزیت این مسئله را درک کرد. آنچه تا کنون بررسی کردیم، مزیت کلی رتبه بندی شرکت های مشاور و پیمانکاری است. در مورد مزیت اخذ رتبه الی ثبت نیز لازم است بدانید که این مجموعه به تمام شرایط و قوانین اخذ گرید آگاه و مسلط است و از آنجا که در فرآیند رتبه بندی، اطلاع دقیق از قوانین، توجه به زمان، هزینه و موارد از این دست مطرح می شود، شما می توانید با اعتماد و تکیه بر دانش و تجربه شرکت الی ثبت برای اخذ رتبه پس از ثبت شرکت یا ثبت تغییرات شرکت اقدام کنید.

رتبه بندی شرکت های مشاور

رتبه بندی شرکت های مشاور

شرکت های مشاور به نوعی واسطه بین شرکت های پیمانکاری و کارفرما هستند و بر اساس مسئولیتی که برای آن ها تعریف شده است، خدمات مشاوره پروژه های اجرایی و تجاری را ارائه داده و امور مربوط به آن ها را پشتیبانی می کنند. محدوده فعالیت شرکت های مشاور، گسترده تر از این موارد است. نکته اینجاست که اخذ گرید شرکت های مشاور در سه پایه مختلف است؛ پایه یک بالاترین رتبه و پایه سه پایین ترین آن است. برای تشخیص صلاحیت شرکت های مشاور در پایه های یک تا سه، فاکتورهای مختلفی از جمله قدرت مالی و فنی بررسی شده و به واسطه آن، سطح کیفی و کمی خدمات این شرکت ها ارزیابی می شود.

مهم ترین مزیت رتبه بندی شرکت های مشاور آن است که بین شرکت ها رقابت سالمی شکل گرفته و زمینه رشد آن ها فراهم می شود. در صورتی که شرکت های مشاور بتوانند از طریق اخذ رتبه، توانایی های خود را نشان دهند، می توانند با سرمایه گذاران دولتی و خصوصی برای پروژه های مهم قرارداد ببندند. اخذ رتبه مشاور در چند دسته کلی انجام می شود. اگر شرکت های مشاور بلافاصله پس از ثبت شرکت به اخذ رتبه با الی ثبت بپردازند، شروع قدرتمندی خواهند داشت.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری در واقع شرکت های حقیقی و حقوقی هستند که در حوزه های طراحی، ساخت، فعالیت های عمرانی، حمل و نقل و ... خدمات لازم را ارائه می دهند. در بررسی مزایای اخذ رتبه شرکت های پیمانکاری، علاوه بر شفاف سازی فعالیت های پیمانکار و عقد قراردادهای مهم، به یک مزیت مهم دیگر می رسیم که شرح آن خالی از لطف نخواهد بود . بسیاری از پیمانکاران برای اجرا کردن طرح های خود در داخل یا خارج کشور به تسهیلات دولتی نیاز دارند. اگر شرکت های پیمانکاری، رتبه پیمانکار داشته باشند، می توانند در پروژه هایی که همه یا بخشی از بودجه آن ها توسط دولت فراهم می شود، شرکت کنند.

رتبه بندی شرکت های پیمانکاری

رتبه شرکت های پیمانکاری در یازده شاخه فرعی و در پنج سطح مختلف دسته بندی می شود و ارگان های مربوطه بر اساس توانایی ها، ویژگی ها و سوابق هر شرکت، یکی از رتبه های درجه یک تا پنج را به آن ها اعطا می کنند. با توجه به اینکه رتبه بندی شرکت های پیمانکاری بر اساس سوابق و ویژگی های پیمانکار انجام می شود، این شرکت ها می توانند برای ارتقاء رتبه و رسیدن به رتبه یک، با تلاش های بیشتر، امتیازات بیشتری را کسب کنند و موفق به اخذ رتبه برتر شوند. در اخذ رتبه یک تا پنج پیمانکار، معیارهایی از قبیل: توانایی های مالی، علمی، فنی و اجرایی لحاظ می شود. اخذ رتبه پیمانکاری با الی ثبت این امکان را برای پیمانکاران فراهم می کند که حضور قدرتمندی در عرصه رقابت با سایر شرکت ها داشته باشند.

الزامات رتبه بندی شرکت ها

حال که با مزایای اخذ رتبه برای شرکت ها آشنا شدید، می توانیم در مورد فاکتورهای دیگری صحبت کنیم. با توجه به اینکه محدوده فعالیت و نحوه ارائه خدمات در شرکت های پیمانکاری و مشاور با یک دیگر متفاوت است، انتظار می رود که اخذ رتبه برای هر شرکت، الزامات و شرایط خاص خود را داشته باشد.

شرکت پیمانکاری

شرکت های پیمانکاری باید برای اخذ رتبه، الزامات مربوط به واحد ایمنی و بهداشت سازمانی را برای شرکت فراهم کنند. کارفرمایان حرفه ای با پیمانکارانی همکاری می کنند که پیاده سازی این الزامات مربوطه را رعایت کرده باشند. این شرکت ها باید علاوه بر الزامات رشته پیمانکاری، تجهیزات و لوازم فیزیکی برای حفظ ایمنی را در اختیار داشته و در مواقع ضروری بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. کارگاه شرکت های پیمانکاری باید به تمام ادوات و دستگاه های لازم مجهز باشد و تمام ادوات، کارکنان و حتی محل پروژه نیز بیمه داشته باشند.یکی دیگر از الزامات رتبه بندی شرکت های پیمانکاری، تهیه مدارک کامل و ارائه آن به ارگان های ذی ربط است. این مدارک شامل: کپی و اصل اساسنامه، توافق نامه و سایر مدارک ثبتی شرکت، کپی مدارک شناسایی اعضای هیئت مدیره سازمان، کپی مدارک تحصیلی اعضای مشاوره شرکت، اظهارنامه مالیاتی و کپی تمام فاکتورهای رسمی صادر شده می شود. مدارک لازم برای اخذ هر یک از رتبه های پیمانکار با دیگری متفاوت است. دو سوم اعضای هیئت مدیره باید مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی داشته باشند. شرکت الی ثبت شما را در جریان تمام مراحل اخذ رتبه پیمانکار و مدارک لازم برای هر رتبه قرار می دهد.

شرکت مشاوره

در رتبه بندی شرکت های مشاور عواملی همچون سوابق نیروی کار شرکت، لیست های بیمه و حقوق، اعتبار مالی شرکت، سوابق تحصیلی هیات مدیره، امکانات فنی و نرم افزاری، توان مهندسی و مواردی از این دست مورد بررسی قرار می گیرند. نوع رتبه مشاوره بر حسب نوع و میزان فعالیت شرکت تعیین می شود. با توجه به اینکه دامنه فعالیت شرکت های مشاور بسیار گسترده است، رتبه بندی این شرکت ها با حساسیت بیشتری انجام می شود و تنها شرکت هایی می توانند رتبه برتر را کسب کنند که از پتانسیل بالایی برخوردار باشند.

شرکت های مشاور باید برای اخذ رتبه، تمام مدارک و مجوز کسب، سوابق اجرایی در پروژه های قبلی، گواهی عدم سوابق کیفری کارکنان، گواهی تأییدیه غیر دولتی بودن فعالیت مدیران شرکت و فاکتورهایی از این قبیل را در دست داشته باشند. شرکت الی ثبت به شرکت های مشاوره کمک می کند که فرآیند رتبه بندی شرکت را با آگاهی بیشتر در زمان کم تر انجام دهند.

هزینه رتبه بندی شرکت

شرکت های پیمانکاری و مشاور می توانند با رتبه بندی شرکت به کمک الی ثبت، سود سالیانه خود را تا چند برابر افزایش دهند، کاملا طبیعی است؛ چون این شرکت ها مورد اعتماد کارفرمایان قرار گرفته و اجرای پروژه های بیشتری را تقبل می کنند . از این رو توجه بیش از حد به هزینه اخذ رتبه، چندان جالب به نظر نمی رسد. یکبار هزینه کردن برای اخذ رتبه، ارزش مزایای سرمایه گذاری پس از آن را دارد. هزینه اخذ رتبه شرکت پیمانکاری و مشاور به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم محاسبه می شود؛ در کل هزینه ای که شرکت الی ثبت برای این منظور از پیمانکاران و مشاورین دریافت می کند، کاملا مناسب و معقول است.

جمع بندی

در این مطلب راجع به رتبه بندی شرکت پیمانکاری و مشاور صحبت کردیم و مزایای آن را مورد بررسی قرار دادیم. رتبه بندی هر شرکت در واقع معیاری برای سنجش توانایی های آن در عملکرد مربوطه است. شرکت های مشاور و پیمانکار باید پس از ثبت شرکت به اخذ گرید بپردازند. اخذ رتبه برای هر شرکت سبب می شود که رقابت گسترده ای بین شرکت ها شکل گرفته و زمینه رشد آن ها فراهم شود. پیمانکاران و مشاورین حقیقی و حقوقی می توانند با ارتقاء وضعیت شرکت، رتبه های بالاتری کسب کنند. گاهی لازم است که برای رسیدن به گرید برتر تغییراتی در شرکت ایجاد کنید. در این شرایط باید پس از ثبت تغییرات شرکت، برای اخذ رتبه اقدام کنید. الی ثبت به شما کمک می کند که در کم ترین زمان ممکن رتبه شرکت خود را کسب کنید.

منبع : https://elisabt.ir/

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RXp8lUUy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه