پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

اجاره خودرو یکی از جذاب ترین خدماتی است که می توان برای خلق یک تجربه جدید در زندگی از آن بهره مند شد. اگرچه خرید اتومبیل معقول ترین روش برای استفاده از این وسیله نقلیه است؛ اما این کار برای گردشگران و اشخاصی که توان خرید اتومبیل ندارند، امری معقول و منطقی است. در این مقاله قصد داریم 10 نکته مفید یا همان فوت کوزه گری را که باید در زمان اجاره ماشین بدانید برای تان شرح دهیم.

10 نکته مفید که زمان اجاره خودرو باید بدانید

1. مقایسه قیمت و برند اجاره دهنده خودرو

یکی از مهم ترین مسائلی که پیش از اجاره خودرو باید مورد توجه قرار گیرد، شرکت اجاره دهنده است. امروزه مجموعه های گوناگونی خدمات رنت خودرو ارائه می دهند. هر شرکتی در حوزه فعالیت تخصصی خود با شرایط خاصی فعالیت می کند و نهایتاً انتخاب یک گزینه وابسته به نیاز مشتری خواهد بود.

رنت خودرو به دو صورت اینترنتی و حضوری امکان پذیر است. توصیه می شود برای صرفه جویی در زمان و انرژی به دنبال شرکت های معتبری باشید که پلتفرمی برای رنت اینترنتی خودرو در نظر گرفته اند.

آیا قیمت، اصلی ترین مؤلفه در انتخاب است؟

پاسخ این سؤال، خیر است. عموماً مشتریان شرکت های اجاره خودرو تنها به قیمت رنت توجه دارند و دیگر موارد ضروری برای مقایسه شرکت ها را از قلم می اندازند. حال آنکه گاهی اجاره یک اتومبیل با قیمت بیشتر از مجموعه ای که خدمات بهتری ارائه می دهد و یا در حوزه ای به صورت تخصصی فعالیت دارد، می تواند گزینه بهتری از اجاره صرفاً ارزان قیمت باشد.

انواع شرکت های اجاره دهنده خودرو

شرکت های اجاره خودرو معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از شرکت ها مالک تعداد مشخصی خودرو هستند و آن ها را به مشتریان خود کرایه می دهند. دسته دوم که معمولاً به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت فعالیت می کنند، شرکت های سرویس دهنده هستند. چنین شرکت هایی عموماً مالک اتومبیل هایی که اجاره می دهند نیستند و تنها پلی ارتباطی میان مشتریان و اجاره دهندگان محلی به شمار می روند.

2. بررسی نوع و شرایط قرارداد

بدیهی است که برای اجاره خودرو ابتدا بین مشتری و خریدار قراردادی وضع شود. بررسی بند های این قرارداد بسیار حائز اهمیت است و می تواند معیاری برای مقایسه شرکت های رنتر (اجاره دهنده) باشد. شرکت هایی که خدمات بیشتری را با قیمت مقرون به صرفه برای مشتریان خود در نظر گرفته اند، باید در اولویت مشتریان قرار گیرند.

قرارداد رنت باید به صورت کامل و شفاف نوشته شود و تمامی ابعاد اجاره در آن به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. از قلم انداختن جزئیات در نوشتن قرارداد می تواند در زمان تحویل خودرو موجب بروز مشکلاتی شود.

3. تکمیل مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو

اجاره خودرو توسط شرکت های خدمات دهنده تنها با ارائه مدارک هویتی امکان پذیر است. تمامی رنتر های خودرو پیش از اجاره، مدارک شخص اجاره کننده را به همراه وثیقه دریافت می کنند تا امنیت فعالیت خود را افزایش دهند. برخی شرکت ها به همین منظور از مشتریان چک و یا سفته درخواست و برخی دیگر نیز روش های دیگری را در نظر می گیرند.

گواهینامه شخص بالای 18 سال یکی از مدارک مورد نیاز برای کرایه خودرو است که همراه داشتن آن در شرکت های مختلف و در تمامی کشورهای جهان الزامی خواهد بود. بدیهی است که در کشورهای خارجی باید گواهینامه رسمی همان کشور و یا گواهینامه بین المللی ارائه شود.

4. انتخاب نوع ماشین

همانطور که در مقدمه مقاله نیز بیان شد، گاهی مشتریان برای انجام فعالیت های خاصی نظیر گردشگری و آفرود اقدام به اجاره خودرو می نمایند. در چنین مواردی بررسی شرایط جاده ها، آب و هوا و جغرافیای مقصد و مواردی از این قبیل پیش از اقدام بسیار حائز اهمیت است. اتومبیل کرایه شده باید با نوع فعالیتی که قصد انجام آن را دارید سازگاری کاملی داشته باشد.

توجه داشته باشید استفاده از اتومبیل اجاره شده برای مقاصدی غیر از کاربری خودرو، عملی غیراخلاقی است و می تواند منجر به جریمه مشتری از جانب مجموعه اجاره دهنده شود.

اجاره ماشین عروس

اجاره اتومبیل برای مراسمات خاصی نظیر عروسی از گذشته مرسوم بوده است. امروز انجام این کار به راحتی و از طریق سایت های اجاره خودرو امکان پذیر است.

توصیه می شود برای اجاره ماشین عروس به مجموعه هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارند مراجعه کنید. معمولاً چنین مجموعه هایی علاوه بر اجاره اتومبیل، خدماتی نظیر گل کاری و تزئین اتومبیل را نیز در صورت درخواست مشتری انجام می دهند و موجب سهولت در آماده سازی ماشین عروس می شوند.

اجاره خودرو برای گردشگری

یکی از مزیت های اجاره اتومبیل برای فعالیت های تفریحی نظیر آفرود، جلوگیری از استهلاک اتومبیل شخصی است. مسافرت های طولانی و یا طبیعت گردی با خودرو شخصی بی شک می تواند استهلاک قابل توجهی را برای اتومبیل شما به همراه داشته باشد. اجاره اتومبیل های آفرود می تواند راهکار مناسبی برای جلوگیری از این موضوع باشد.

5. بررسی بیمه ماشین

یکی از دغدغه های اصلی اجاره کنندگان خودرو، آسیب دیدگی آن در حین استفاده است. بسیاری از افراد تصور می کنند که در چنین شرایطی تمامی هزینه های اتومبیل از مشتری دریافت می شود؛ در حالی که این باور کاملاً غلط است.

شرکت های اجاره خودرو برای افزایش امنیت شغلی خود، تمامی اتومبیل های خود را بیمه می کنند. بیمه بدنه رایج ترین نوع بیمه است که به صورت پیش فرض برای اتومبیل های اجاره ای در نظر گرفته می شود.

درخواست بیمه اضافی

در صورتی که از بیمه پیش فرض ارائه شده برای اتومبیل های یک شرکت راضی نیستید، می توانید درخواست بیمه اضافی کنید. معمولاً شرکت های اجاره دهنده طرح های متنوعی را برای بیمه در نظر می گیرند که مشتریان می توانند با توجه به شرایط سفر و مهارت رانندگی خود یک مورد را انتخاب کنند.

بررسی بیمه ماشین

6. بررسی فیزیکی اتومبیل پیش از اجاره

پیش از امضای قرارداد اجاره، تمامی قسمت های اتومبیل را به دقت بررسی و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که آسیب دیدگی جدی در اتومبیل مشاهده کردید و یا از ظاهر ایجاد شده به علت آسیب های جزئی ناراضی بودید، درخواست کنید اتومبیل دیگری در اختیار شما قرار گیرد.

آسیب دیدگی ها و نقوص موجود در بدنه خارجی و داخلی خودرو هر میزان هم که کوچک باشد، باید با دقت و شفافیت در قرارداد ذکر شود تا از بروز مشکل هنگام تحویل اتومبیل جلوگیری به عمل آید.

7. تعیین مسافت مجاز

مسافت مجاز یکی از پارامتر های مؤثر در قیمت نهایی اجاره خودرو است. معمولاً مجموعه های رنت خودرو قیمت کرایه را بر اساس مسافت طی شده و یا روز های اجاره اتومبیل محاسبه می کنند. گاهی خودرو های اجاره داده شده تنها اجازه استفاده برای مسافت مشخصی را دارند. لذا پیش از اجاره اتومبیل از نحوه محاسبه قیمت مطلع شده و مسافت مجاز را تعیین کنید.

نحوه محاسبه قیمت اجاره خودرو

شرکت های اجاره دهنده خودرو خدمات خود را به دو شکل مسافتی و زمانی ارائه می دهند. در حالت اول مشتری بر اساس هر واحد مسافتی که با اتومبیل می پیماید مبلغ مشخصی را پرداخت می کند. معمولاً برای مسافت های طولانی (سفر های برون شهری) هزینه هر واحد کاهش پیدا می کند.

هزینه اجاره زمانی متناسب با روز هایی که اتومبیل در اختیار مشتری قرار می گیرد، محاسبه خواهد شد. این نوع از اجاره معمولاً برای استفاده کوتاه مدت نظیر اجاره ماشین عروس کاربرد دارد. در نظر داشته باشید اجاره ماشین های لوکس گاهی در واحد های ساعتی نیز انجام می گیرد.

قیمت اجاره خودرو

8. بررسی باک خودرو

یکی از خدمات جذابی که شرکت های اجاره خودرو به مشتریان ارائه می دهند، تحویل خودرو با باک پر است. البته این آپشن توسط تمامی اجاره دهندگان ارائه نمی شود و اضافه کردن آن به قرارداد وابسته به سیاست های کلی شرکت اجاره دهنده است.

پر بودن باک بنزین مخصوصا هنگام کرایه ماشین برای مسافرت می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. لذا هنگام بررسی قرارداد اجاره حتماً این مورد را نیز بررسی کنید. در مجموعه هایی که این آپشن موجود نیست هم با درخواست مشتری می توان آن را به قرارداد افزود.

9. اجاره خودرو در کشور های خارجی

اگر علاقه دارید در کشور های خارجی نیز از اتومبیل شخصی استفاده کنید، بی شک اجاره خودرو معقول ترین روش پیش پای شما خواهد بود. بدین منظور می توانید به صورت مستقیم از کشور مقصد اتومبیل کرایه کرده و یا شرکتی را انتخاب کنید که در کشور مقصد شما خدمات ارائه دهد.

امروزه شرکت های خدمات دهنده گوناگونی در داخل کشور وجود دارند که امکان کرایه اتومبیل در کشور های محبوب گردشگری نظیر استانبول و اجاره خودرو در دبی را پیش از سفر فراهم می کنند.

اجاره اتومبیل برای سفر های خارجی

علی رغم اینکه مجموعه های بومی فراوانی در کشور های مقصد گردشگری برای اجاره خودرو وجود دارد؛ اما همچنان کرایه اتومبیل از داخل کشور حتی برای مقاصد خارجی نیز معقول تر است.

علت این امر در وهله اول راحتی و سهولت بیشتر است. هنگامی که پیش از مسافرت و در داخل کشور خودرو اجاره کنید دیگر نیازی نیست حین مسافرت در کشوری خارجی دغدغه کرایه اتومبیل داشته باشید.

از سویی دیگر، اجاره کردن خودرو از داخل کشور امنیت بیشتری دارد. با توجه به دسترسی شرکت های اجاره دهنده و امکان پیگیری راحت تر تخلفات در داخل کشور، امکان کلاهبرداری در چنین مواردی تقریباً غیرممکن است.

اجاره اتومبیل برای سفر های خارجی

10. درخواست امکانات رفاهی

امکانات رفاهی اضافی از آپشن های خاص برخی از شرکت های اجاره اتومبیل است. مکان یاب اتومبیل (GPS)، صندلی کودک و سایر امکانات رفاهی از قبیل این خدمات هستند که می توانند تجربه مشتری را بهبود بخشند.

همچنین مشتریانی که دارای معلولیت های خاص و یا جانباز هستند می توانند از شرکت های اجاره دهنده درخواست اتومبیل های ویژه داشته باشند.

سخن پایانی

امروزه اجاره خودرو از اینترنت و فضای مجازی به افراد اجازه می دهد در کوتاه ترین زمان اتومبیل مورد علاقه خود را رنت کرده و رانندگی با آن را تجربه کنند. شما نیز می توانید با بهره گیری از نکاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت خودرو مورد علاقه خود را به تناسب فعالیتی که قصد انجام آن را دارید اجاره کرده و لذت سوارشدن در اتومبیل های مختلف را تجربه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TiLbEZ3A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه