پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

ظهور دنیای اپلیکیشن های موبایل از جمله مهم ترین پیشرفت های حوزه نرم افزار بود. در سال های اخیر و با داغ شدن بحث طراحی وب اپلیکیشن ظاهراً دوباره شاهد یک انقلاب مهم در این زمینه هستیم. وب اپلیکیشن ها یا PWA یکی از مهم ترین و کارآمدترین روش های موجود به منظور ارائه خدمات مختلف به کاربران هستند. این برنامه های خاص نیازی به نصب بر روی گوشی کاربر ندارند و به صورت آنی عمل می کنند. با ما همراه باشید تا با این اپلیکیشن های خاص و مهم ترین مزایای به کارگیری آن ها اشاره کنیم.

وب اپلیکیشن ها یا PWA

منظور از طراحی وب اپلیکیشن چیست؟

طراحی وب اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا یک PWA در دست داشته باشید. PWA یک نوع برنامه خاص محسوب می شود که می توان آن را یک رابط بین اپلیکیشن های کنونی و صفحات وب دانست. در واقع PWA همه امکان موجود در اپلیکیشن ها را به صورت آنی و بدون نیاز به نصب هیچ گونه برنامه خاصی به کاربران خود ارائه می دهند.

کاربران می توانند بدون نیاز به مراجعه به اپ استورهایی همچون اپ استور اپل یا گوگل پلی و نصب برنامه های مربوطه، تنها با ورود به مرورگر خود از برنامه های PWA بهره ببرند. این موضوع، کار را برای شرکت ها و مؤسسات مختلف نیز به شدت راحت می کند. دیگر نیاز نیست هر شرکت برنامه خاص خود را گسترش دهد، زیرا تنها با طراحی یک وب اپلیکیشن مناسب می توانید کلیه خدمات مدنظر خود را به کاربر ارائه دهید، بدون نیاز به اینکه وی را مجبور به نصب برنامه خاصی کنید. شناخت مزایای این نوع برنامه ها به شما درک بهتری در رابطه با چنین اپلیکیشن هایی می دهد.

عدم نیاز به نصب بر روی گوشی

اولین و مهم ترین مزیت طراحی یک وب اپلیکیشن، عدم نیاز به نصب اپلیکیشن مربوطه بر روی گوشی است. در واقع کاربران می توانند تنها با مراجعه به آدرس وب سایت شما از کلیه خدمات موجود در اپلیکیشن اختصاصی موجود در اپ استورهای مختلف استفاده کنند. این یک گزینه عالی برای کاربران و برای شرکت ها و مؤسسات مختلف محسوب می شود.

دیگر نیاز نیست که منتظر باشید تا کاربران مربوطه اپلیکیشن شما را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند تا پس از آن بتوانید خدمات مدنظرتان را به آن ها ارائه دهید. همان طور که گفته شد، پس از مراجعه کاربر به وب سایت شما کلیه خدمات مربوطه برای وی قابل دسترسی خواهند بود.

طراحی وب اپلیکیشن

عدم نیاز به طراحی دو نسخه متفاوت از اپلیکیشن ها

همان طور که گفته شد، به خاطر خاص بودن طراحی وب اپلیکیشن و بنیان آن ها، دیگر نیاز نیست دو نسخه متفاوت از اپلیکیشن مدنظر خود را برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس توسعه بدهید. امروزه با به وجود آمدن PWAها دیگر محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد، زیرا این برنامه ها به طور کامل در داخل مرورگر اجرا می شوند.

تفاوتی ندارد که کاربران شما از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند یا آی او اس، زیرا در هر صورت امکان بهره گیری از کلیه خدمات وب اپلیکیش PWA برای آنان فراهم می شود. این امر به خودی خود منجر به افزایش بسیار زیاد کاربران شرکت ها و مؤسساتی می شود که از PWAها استفاده می کنند. خدمات شما دیگر منحصر به یک سیستم عامل خاص نخواهد بود، زیرا کاربران با کمک مرورگرهای موجود بر روی سیستم عاملشان می توانند به وب اپلیکیشن مدنظرتان دسترسی داشته باشند.

این موضوع به خصوص برای کاربران سیستم عامل آی او اس دارای مزیت های فراوانی است. کمپانی اپل به راحتی اجازه قرارگیری اپلیکیشن های ایرانی را در اپل استور نمی دهد. به همین دلیل کاربران گوشی های این شرکت همواره در ایران با مشکلات زیادی از لحاظ پیدا کردن اپ مناسب خود دست و پنجه نرم می کنند. با طراحی وب اپلیکیشن مناسب می توانید این مشکلات را به طور کامل دور بزنید. نصب بودن یک مرورگر بر روی سیستم عامل کاربر به وی این اجازه را می دهد تا صرف نظر از تحریم های مربوط به اپ استور، از کلیه خدمات موجود در وب اپلیکیشن شما به نحو کامل استفاده کند.

کیان تجارت kiantc.com

عدم اشغال فضای تلفن همراه کاربر

تمامی برنامه هایی که بر روی تلفن همراه نصب می شوند مقداری از حافظه این دستگاه ها را به خود اختصاص می دهند. با استفاده از یک PWA می توان به این مشکل نیز به طور کامل پایان داد. بسیاری از کاربران به دلیل حجم بالای اکثر اپلیکیشن های موجود معمولاً پس از مدتی مجبور به حذف کردن آن ها می شوند، زیرا دوست ندارند حافظه تلفن همراه خود را در اختیار این برنامه ها قرار بدهند.

با استفاده از یک PWA، دیگر نیازی به اشغال حافظه تلفن همراه کاربران وجود نخواهد داشت. این اپلیکیشن ها بر بستر اینترنت فعالیت می کنند و به همین علت کاربران می توانند در هر زمان و مکانی بدون نصب برنامه خاصی از آن ها استفاده کنند. عدم اشغال فضای تلفن همراه کاربر خود یک ویژگی بی نظیر برای جذب افراد بیشتر جهت بهره گیری از خدمات شرکت یا مؤسسه شما است.

عدم نیاز به آپدیت با طراحی وب اپلیکیشن مناسب

بسیاری از کاربران، برنامه های خود را به شکل مداوم آپدیت نمی کنند و به همین دلیل نمی توانند از جدیدترین خدمات ارائه شده در اپلیکیشن های مختلف بهره مند شوند. با طراحی وب اپلیکیشن حتی این مشکل خاص نیز حل خواهد شد. این برنامه ها نیازی به آپدیت شدن مداوم ندارند، زیرا هر وقت که کاربر به آن ها مراجعه می کند، به روز هستند. در واقع به روزرسانی این اپلیکیشن ها از سوی شرکت یا مؤسسه مربوطه رخ می دهد و کاربر نیاز ندارد تا با مراجعه به اپ استورهای مختلف نسبت به به روزرسانی مداوم آن ها که اغلب زمان گیر است، اقدام کند.

سخن پایانی

امروزه طراحی یک وب اپلیکیشن به یک بخش ضروری برای هر شرکت و سازمانی تبدیل شده است. برنامه های مذکور را می توان ترکیبی از اپلیکیشن ها و صفحات وب دانست. از جمله مهم ترین مزایای بهره گیری از چنین برنامه های خاصی باید به مواردی همچون عدم نیاز به توسعه اپلیکیشن برای هر سیستم عامل به صورت جداگانه و همچنین عدم نیاز به دانلود اشاره کرد. علاوه بر این، کاربران شما دیگر نگران پر شدن حافظه تلفن همراه خود به دلیل نصب برنامه های مختلف نخواهند بود.

کارشناسان مختلفی PWA ها را آینده دنیای اپلیکیشن ها می دانند. طراحی یک وب اپلیکیشن مناسب کار ساده ای نیست و به تخصص بالایی نیاز دارد. ما در کیان تجارت kiantc.com تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز شما عزیزان را در رابطه با طراحی وب اپلیکیشن های مذکور یاری کنیم. در صورت تمایل می توانید با ما در تماس باشید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2VkkpmYl
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه