پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

آسانسور گیرلس 

 

آسانسورها با آن که بخشی ضروری از زندگی مردم در ساختمان های بلند و چند طبقه هستند، نوعی وسیله حمل و نقل جذاب و فوق العاده پرطرفدار نیز به شمار می روند. بنابراین این دستگاه ها بسیار کارآمد هستند و جابجایی افراد را بسیار سرعت می بخشند. از نظر نوع سیستم محرکه، آسانسورها به چند دسته کششی، هیدرولیک، مغناطیسی، وکیوم و غیره تقسیم می شوند. مدل های کششی پرکاربردترین آسانسورها هستند که از نظر سیستم محرکه خود شامل دو نوع گیربکسی و گیرلس می شود. سیستم های کششی به طور متداول از نوع گیربکس دار بوده اند و با موتورهای گیربکسی کار می کردند. اما در سالیان اخیر، مدل های گیرلس یا بدون جعبه دنده رواج زیادی یافته اند. در ادامه قصد داریم به توضیح آسانسور گیرلس و مزایای این نوع سیستم ها بپردازیم.

آسانسور گیرلس چیست؟

آسانسور گیرلس، نوعی سیستم بالابر به شمار می رود که با موتور گیرلس کار می کند. این موتورها فاقد گیربکس یا جعبه دنده هستند و فلکه کششی مستقیما به آن ها اتصال می یابد. در این سیستم ها به منظور کنترل دور فلکه کششی از دستگاه هایی همانند اینورتر یا درایو کنترل سرعت استفاده می شود. این گونه موتورها، آهن ربایی از نوع دائمی یا permanent magnet دارند که به شکل مداوم کار می کند و بنابراین از راندمان بالایی برخوردارند. وجود آهن ربای دائمی در این موتورها، می تواند برای نصب و استفاده در آسانسورهایی که سرعت پایینی دارند، مقرون به صرفه تر باشد.

انواع موتورهای گیرلس

موتورهای گیرلس را می توان بر اساس شکل ظاهری یا نوع ولتاژ مصرفی به چند نوع مختلف تقسیم کرد. هر کدام از این انواع کاربردهای خاصی در آسانسورهای گیرلس دارند.

- بر اساس شکل ظاهری

موتورهای بدون جعبه دنده را می توان بر اساس شکل ظاهری به دو دسته موتورهای بشکه یا درامی و موتورهای دیسکی یا تخت تقسیم کرد. در زیر به توضیح مختصر هر یک از این موتورها پرداخته ایم.

موتورهای بشکه ای یا درامی

این موتورها حالتی شبیه به بشکه داشته و ابعاد کوچکی دارند. موتورهای بشکه ای را می توان در بالای چاهک آسانسور نصب و راه اندازی کرد. بنابراین این موتورها را می توان برای آسانسورهای بدون موتورخانه مورد استفاده قرار داد. از مزایای این موتورها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد و حجم کوچکی دارند.
  • وزن کمی دارند.
  • نیاز به فن خنک کننده ندارند.
  • می توان آن ها را در چاهک آسانسور نصب کرد.
  • می توان با تابلو فرمان آن ها را کنترل کرد.
  • در مقایسه با مدل های دیسکی یا تخت، قیمت کم تری دارند.

موتورهای دیسکی یا تخت

این نوع موتورهای گیرلس ظاهری تخت دارند و در عرض دیوار یا فضا پخش می شوند. از این رو ضخامت کم تری دارند و فضای کم تری را در محل نصب اشغال می کنند. در این موتورها، قطر فلکه کششی بزرگ تر شده و تعداد قطب های موتور نیز افزایش یافته است. در این صورت وسعت زاویه ای موتور کاهش می یابد و به ارائه سرعت ثابت و حرکت نرم کابین کمک می کند.

بهترین شرکت آسانسور

- بر اساس نوع ولتاژ مصرفی

موتورهای گیرلس را می توان بر اساس نوع ولتاژ مصرفی به سه دسته تقسیم کرد. این سه دسته هر کدام ویژگی های فنی خاصی داشته و بنابراین کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

موتورهای AC با آهن ربای دائمی

این موتورهای گیرلس با نام PMSM شناخته می شوند که برای کنترل فرکانس آن ها از موتور سنکرون مغناطیسی دائمی، سیستم ترمز و چرخ کششی استفاده می شود. این موتورها نسبت به مدل های رایج، راندمان بالایی دارند و می توانند با ولتاژ کم شروع به کار کنند. گشتاور راه اندازی این موتورها نیز ابعاد بزرگ تری دارد.

موتورهای AC با ولتاژ و فرکانس متغیر

این موتورها، دسته دوم موتورهای گیرلس را تشکیل می دهند که با نام اختصاری VVVF شناخته می شوند. این موتورها برای تنظیم ولتاژ و فرکانس ورودی و کنترل آن، در مدت زمان بالا یا پایین رفتن آسانسور، از دستگاه اینورتر استفاده می کنند. همچنین در مدت زمان شتاب گرفتن و کاهش سرعت، این موتورها می توانند انرژی کم تری مصرف کنند.

موتورهای DC با ولتاژ متغیر

موتورهای DC با ولتاژ متغیر، دسته سوم از موتورهای گیرلس را تشکیل می دهند که قادرند با ولتاژ متغیر کار کنند. جریان الکتریسیته در این موتورها جهت خاصی دارد و موتور نیز طبق این جریان کار می کند.

مزایای آسانسورهای گیرلس

پس از آشنایی با موتور گیرلس و انواع آن، در این قسمت به بررسی مزایای این نوع موتورها نسبت به مورتوهای گیربکس دار پرداخته ایم. این مزایا باعث شده است که در چند سال اخیر کارفرمایان از شرکت های سازنده بخواهند تا موتورهای گیرلس را برای آسانسور ساختمان خود نصب و راه اندازی کنند.

  • این موتورها را می توان به راحتی و ظرف مدت کوتاهی در آسانسور نصب و راه اندازی کرد.
  • موتورهای گیرلس قابلیت آن را دارند که بدون موتورخانه نیز نصب و راه اندازی شوند.
  • این موتورها وزن کم تر و ابعاد کوچک تری دارند.
  • این سیستم ها می توانند راندمان بالایی در حدود 90 درصد را ارائه دهند.
  • سرعت این آسانسورها می تواند تا 3 متر بر ثانیه و بیشتر نیز برسد. در این صورت از نظر سرعت جابجایی مدل هایی کارآمدی محسوب می شوند.
  • کابین این آسانسورها حرکت نرم و روان دارد.
  • این دستگاه ها می توانند حداقل به میزان 50 درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند.
  • به دلیل عدم وجود گیربکس، نیازی وجود ندارد به طور مرتب موتور را روغن کاری کرد.
  • قطعات و تجهیزات این آسانسورها، استحکام و کیفیت بالایی دارند.
  • در اوقات پرترافیک، این نوع آسانسورها توانایی ارائه کارکرد مطلوب را دارند.
  • تابلو فرمان در این سیستم ها می تواند بدون سیستم خنک کننده کار کند.
  • ساختار این آسانسورها به نحوی است که بالانس قطعات چرخنده و نیز بلبرینگ ها ارتقا یافته است.
  • از آن جایی که قطعات این نوع بالابرها، کم تر دچار استهلاک و خرابی می شوند، سرویس و نگهداری آن ها هزینه کم تری برده و وقت زیادی از سرویسکار نمی گیرد.
  • این بالابرها با محیط زیست بیشتر سازگاری دارند و به آن آسیب نمی رسانند.
  • صدا و لرزش در این دستگاه ها نسبت به سیستم های دیگر کاهش یافته است. زیرا از قطعاتی همانند گیربکس، فلایول و هندویل در این آسانسورها استفاده نمی شود که سروصدای زیادی تولید می کنند.
  • در این سیستم کم تر از قطعات یا اجزای چرخنده با دور کم استفاده شده است.

شرکت اوکسین لیفت، سازنده انواع آسانسورهای گیرلس

تجربه بی نظیر جابجایی با آسانسورهای گیرلس

با توجه به مزایایی که برای آسانسورهای گیرلس برشمردیم، تجربه جابجایی بین طبقات با این بالابرها در نوع خود لذت بخش و منحصر به فرد است. زیرا این آسانسورها می توانند به سرعت شما را در بین طبقات جابجا کنند. همچنین با کاهش سروصدا و لرزش آسانسور، حرکت نرم و روانی را در کابین احساس خواهید کرد. در این شرایط شما احساس آسودگی و راحتی بیشتری در حین جابجایی خواهید داشت. علاوه بر این با بازدهی و کارایی بالایی که دارند، می توانند در اوقاتی که تعداد زیادی از کاربران قصد استفاده از آسانسور را دارند، به سرعت آن ها را جابجا کنند. در این شرایط شما انتظار زیادی نخواهید کشید تا کابین به طبقه رسیده و سوار بر آن شوید.

شرکت اوکسین لیفت، سازنده انواع آسانسورهای گیرلس

شرکت اوکسین لیفت از جمله سازندگان مطرح انواع مدل های آسانسور از جمله سیستم های گیرلس به شمار می رود. این شرکت در تولید آسانسورهای گیرلس، بر کارایی و راندمان بالای این سیستم ها تمرکز بیشتری می کند. به نحوی که روی آسانسورهای تولیدی، تست های مختلف راندمان و کارایی انجام می شود. نوآوری و استفاده از روش های جدید و خلاقانه در طراحی و تولید آسانسورها، همواره مورد تاکید مدیریت این شرکت بوده است. آسانسورهای گیرلس که در شرکت اوکسین تولید و راه اندازی می شوند، همگی از مزایای گفته شده در خصوص سیستم های گیرلس برخوردارند. در پایان اگر قصد دارید ساختمان خود را مجهز به یک سیستم آسانسور گیرلس کنید که تجربه لذت بخش و بی نظیری را به کاربران بدهد، مسلما آسانسورهای شرکت اوکسین به عنوان بهترین شرکت آسانسور، انتخاب ایده آلی خواهد بود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qOK8bucI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه