پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه برای استفادهٔ بهینه تر از کل فضای آشپزخانه، کابینت های زیبا و جاداری طراحی و ساخته می شود که می توانند وسایل زیادی را در خود جای دهند. قسمت های گوشه در بیشتر آشپزخانه ها بدون استفاده باقی می مانند. گاهی اوقات نیز این قسمت ها را با وسایل دکوری پر می کنند تا ظاهری زیباتر به آشپزخانه بدهند؛ اما در طراحی های مدرن کابینت آشپزخانه برای زیبایی بیشتر و همچنین استفادهٔ بهینه تر از فضای داخل خانه این گوشه ها را نیز کابینت کاری می کنند. کشو کابینت گوشه درواقع باید به گونه ای طراحی شود که به راحتی بتوان آن را باز و بسته کرد. مدل های مختلفی را می توان با توجه به اندازهٔ گوشه و همچنین طرح و مدل کابینت ها برای این قسمت طراحی کرد. برای استفادهٔ راحت تر از کشو این قسمت از آشپزخانه، باید در انتخاب ریل کابینت دقت زیادی شود. با انتخاب یک ریل مناسب و باکیفیت، می توان استفاده از کشوهای کابینت گوشه را بسیار راحت تر کرد. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با 5 ایدهٔ جذاب و جدید برای طراحی کابینت و کشو گوشه آشپزخانه آشنا کنیم. پس اگر به دنبال طرحی زیبا و جذاب هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ریل کابینت

اهمیت طراحی کشو کابینت گوشه

اگر شما هم به طراحی کابینت آشپزخانه خود اهمیت می دهید و ظاهر آن برای شما بسیار مهم است، احتمالاً گوشه های آشپزخانه فکر شما را به خود درگیر کرده است. معمولاً در کابینت کاری آشپزخانه ها قسمت های گوشه در طرح ها و مدل های ساده بدون استفاده باقی می مانند. معمولاً دسترسی به کابینت این قسمت ها سخت تر است یا این که کلاً در قسمت گوشه کابینتی به کار نرفته است. امروزه در طراحی های مدرن کابینت، کشوهای زیبا و در طرح های متنوع برای گوشه نیز ساخته می شود. به طوری که دسترسی به آن ها نیز مانند سایر کابینت ها آسان باشد و در عین حال بتوان از آن ها بهترین استفاده را کرد. طرح و مدل کابینت گوشه کاملاً بستگی به سلیقهٔ شخصی و مهارت فرد سازنده دارد با این حال چندین مدل و طرح زیبا برای این قسمت وجود دارد که از طرفداران بیشتری برخوردارند. در ادامه به چند تا از ایده های جدید برای ساخت کابینت این قسمت ها اشاره خواهیم کرد:

چند ایده برای طراحی و ساخت کشو کابینت گوشه

برای استفادهٔ بهینه و بهتر از فضای آشپزخانه، می توان برای قسمت گوشه های پرت نیز کابینت طراحی کرد. با این کار هم فضای داخل آشپزخانه زیباتر می شود و هم فضای بیشتری در اختیار مشتری قرار می گیرد. در انتخاب هرکدام از مدل ها باید به نکاتی مانند سلیقه و نظر مشتری، فضای داخل آشپزخانه، طرح و سبک کابینت و... توجه شود. برای ساخت و طراحی کابینت گوشه می توانید از چند ایده و طرح زیر استفاده کنید:

·         کابینت گوشه ای طرح ماه و ابر

در مدل ماه و ابر قسمت های گوشهٔ کابینت به صورت سینی هایی به شکل حلالی ساخته می شود. روی این سینی ها می توان انواع لوازم تزئینی و دکوری را قرار داد. این مدل کشو با ریل کابینت مناسب بسیار راحت باز و بسته می شود. گوشه های سینی ماه و ابر دارای لبه است و به همین دلیل به خوبی می توانند اجسام را نگه دارند و از افتادن آن ها جلوگیری کنند. با توجه به سلیقهٔ مشتری و طرح سایر کابینت ها، می توان آن را به صورت یک درب یا دو درب مجزا طراحی کرد. در این مدل کل فضای داخل کابینت به راحتی بیرون می آید و افراد می توانند به همه بخش های آن به راحتی دسترسی داشته باشند. با استفاده از این مدل، می توان از فضای گوشه نهایت استفاده را کرد. شکل این نوع کشو را می توانید در عکس پایین مشاهده کنید.

طراحی و ساخت کشو کابینت گوشه

·         کابینت کنج منحنی

این نوع کابینت ها دارای خمیدگی و انعطاف بیشتری هستند. به طوری که دسترسی به قسمت های گوشه را بسیار راحت تر می کند. طرح های متنوعی از کابینت کنج منحنی را می توان با توجه به طراحی و سبک سایر کابینت ها و همچنین فضای آشپزخانه طراحی و پیاده سازی کرد. این مدل از کابینت ها برای آشپزخانه های کوچکی که فضای کمی دارند بسیار مناسب است و باعث می شود که افراد جای کافی برای قرار دادن وسایل خود داشته باشند. در داخل این مدل کابینت، قفسه های چرخانی قرار می گیرد که به راحتی با دست می چرخند و دسترسی به وسایل را برای افراد آسان تر می کنند. قفسه های تعبیه شده در داخل این کابینت برخلاف طرح ابر و کاه بیرون نمی آیند و تنها می توان آن ها را سر جای خود چرخاند.

·         کابینت منحنی مورب

اگر به دنبال یک مدل کابینت گوشهٔ ساده و کاربردی هستید، می توانید کابینت کنجی منحنی مورب را امتحان کنید. این مدل کابینت که به صورت کتابخانه ای است، بیشتر جنبهٔ تزیینی دارد. در آشپزخانه هایی که فضای بزرگ تری دارند، می توان از این مدل استفاده کرد. از این مدل می توان برای قرار دادن وسایل تزیینی مانند انواع مجسمه، گلدان، گل، کتاب و... استفاده کرد. کابینت های منحنی مورب باعث می شوند که فضای داخل آشپزخانه بزرگ تر دیده شود. از دیگر مزایای خوب آن این است که قسمت تیز کابینت ها را حذف می کند و به این ترتیب از آسیب های احتمالی برخورد با آن ها می کاهد.

·         کابینت های با مدل جزیرهٔ منحنی

برای استفادهٔ بهینه تر و بیشتر از فضای داخل آشپزخانه، می توان از کابینت های مدل جزیره ای استفاده کرد. این مدل کابینت ها زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشند و علاوه بر آن، فضا را برای استفاده بهینه می کنند. کابینت های جزیره ای منحنی ظاهری بسیار زیبا و شیک دارند. در این مدل از کابینت کشوها به٬صورت نیم دایره ای هستند و باز و بسته کردن آن ها به کمک ریل های مناسب بسیار راحت است. محل قرار گیری این کابینت در وسط آشپزخانه است و معمولاً برای آشپزخانه های بزرگ گزینهٔ مناسبی هستند.

کابینت کنج مورب

در این مدل، کشوی کابینت گوشه آشپزخانه ، به صورت سینی های چرخان در داخل کابینت قرار می گیرد. دسترسی به این سینی ها بسیار آسان است و می توان وسایل زیادی را در داخل آن ها جا داد. این کابینت را می توان برای همهٔ متریال ها مانند ام دی اف، های گلاس، ممبران، چوب و... به کار برد. این طرح ها فضای داخلی بزرگی دارند و برای آشپزخانه هایی که متراژ کمی دارند گزینهٔ بسیار مناسبی هستند. درب های بیرونی در کابینت های کنج مورب نسبت به سایر درب ها باریک تر هستند. این مدل هم برای کابینت های زمینی مناسب هستند و هم برای کابینت های دیواری می توان از آن استفاده کرد.

کشو کابینت گوشه آشپزخانه

·         کشو کابینت گوشه آشپزخانه (مدل پروانه ای، L شکل)

استفاده از کشو برای کنج های آشپزخانه می تواند راهکاری عالی برای استفادهٔ بهینه از فضا باشد. کشوها را به راحتی می توان با خرید ریل کابینت باکیفیت و مناسب باز و بسته کرد. همچنین در برخی مواقع با توجه به سلیقهٔ مشتری، می توان روی کشوها از قفل و یراق نیز استفاده کرد. با این کار آن ها می توانند در صورت لزوم، اشیای مهم را داخل کابینت قرار دهند و آن را قفل کنند. کشو کابینت گوشه معمولاً به شکل پروانه یا L است و به همین دلیل به آن ها کشو پروانه ای یا L شکل نیز گفته می شود. این نوع کشوها دارای فضای بزرگی هستند و وسایل زیادی را در خود جای می دهند. همچنین دسترسی به محتوای داخلی آن ها بسیار آسان است. با توجه به سلیقهٔ مشتری، می توان داخل این کشوها را بخش بندی کرد. در این صورت افراد برای هر چیزی یک جای مشخص خواهند داشت. به عنوان مثال، می توان با بخش بندی این کشو، از آن برای نگه داری انواع قاشق و چنگال و موارد این چنینی استفاده کرد. شایان ذکر است که اندازهٔ کشوها نیز کاملاً به دلخواه مشتری است. به طوری که می توان از یک کشوی یکپارچه استفاده کرد یا چندین کشوی مجزا را برای قسمت گوشه در نظر گرفت.

از کشوهای پروانه ای که دارای ارتفاع بیشتری هستند، می توان برای قرار دادن اشیای بزرگ مانند قابلمه ها استفاده کرد. دسترسی به قابلمه هایی که در این کشوها قرار می گیرند، بسیار راحت است. به طوری که افراد برای برداشتن قابلمه های زیرین، نیازی نیست که همهٔ قابلمه ها را جابه جا کنند.

اهمیت انتخاب ریل کابینت

همان طور که می دانید، کشوهای کابینت برای باز و بسته شدن به ریل نیاز دارند. درواقع بدون استفاده از ریل های مناسب، نمی توان از کشوها استفاده کرد. امروزه ریل های بسیار متنوعی در ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند، به همین دلیل ازلحاظ کیفیت و کارایی با هم متفاوت هستند. انتخاب یک ریل مناسب که بتواند باز و بسته کردن کشوها را برای افراد راحت تر کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین به دلیل استفادهٔ مداوم از کشوها، ماندگاری و دوام ریل ها اهمیت زیادی دارد. از این رو افراد باید هنگام خرید ریل کابینت ، علاوه بر روان بودن آن ها در باز و بسته شدن، باید به مقاومت آن ها در برابر فشارهای وارده نیز توجه داشته باشند.

برای خرید یراق کابینت و اکسسوری های کشو کابینت گوشه آشپزخانه می توانید با مراجعه به فروشگاه تاپ یراق به صورت حضوری و یا فروشگاه اینترنتی تاپ یراق به آدرس https://topyaragh.com/ و بررسی محصولات و همچنین مشاوره با متخصصان تاپ یراق بهترین محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

خلاصه

به طورکلی می توانیم بگوییم که برای استفادهٔ بهینه و بهتر از کل فضای آشپزخانه، نیاز است که کشو کابینت گوشه به گونه ای طراحی شود که دسترسی به آن راحت باشد. معمولاً در آشپزخانه ها دسترسی به محتوای داخل کابینت های گوشه سخت تر از سایر کابینت هاست، به همین دلیل امروزه با طراحی کابینت های مختلف، سعی بر این است که دسترسی به این نقاط را آسان تر کرد. انتخاب مدل کابینت گوشه بستگی به سلیقهٔ مشتری و همچنین فضای داخل آشپزخانه دارد. در صورت درخواست مشتری، می توان از قفل و یراق بر روی کشوها استفاده کرد. با این کار افراد می توانند به راحتی وسایل مهم یا خطرناک را به دور از دسترس کودکان نگه دارند. برای استفادهٔ آسان تر از کشوهای کابینت، باید از ریل های مناسب و باکیفیت استفاده شود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vch0PxdI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه