پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

معرفی انواع استخر پیش ساخته

صنایع مختلفی وجود دارند که در آنها از اصطلاح "پیش ساخته" استفاده می شود و دنیای استخر و جکوزی هم یکی از آنهاست. به طور کلی، وقتی اصطلاح "پیش ساخته" به محصولی اطلاق می شود، بدین معنی است که آن محصول خاص از قبل در نوعی کارخانه / کارگاه به تولید می رسد و سپس، برای نصب و راه اندازی به مقصد نهایی خود منتقل می شود.

ما در سوییم پلاس، به صورت تخصصی به طراحی، تولید و نصب استخرهای فایبرگلاس می پردازیم که درواقع، یکی از پرطرفدارترین انواع استخرهای پیش ساخته یا به عبارت دیگر، استخرهای آماده به شمار می روند. بیایید ببینیم که عبارت پیش ساخته دقیقاً در دنیای ساخت استخرها به چه معناست، برخی از مزایا و معایب این استخرهای آماده چیست و کدام متریال را می توان برای استخرهای پیش ساخته مورد استفاده قرار داد؟

استخر پیش ساخته

براساس تعریفی که در قسمت پیش گفتار از محصولات پیش ساخته ارائه کردیم، می توان گفت که استخر پیش ساخته به استخری توکار یا روکار اطلاق می شود که قبل از اینکه برای نصب به خانه‌ی شما ارسال شود، به طور کامل در کارخانه ساخته شده است. در بیشتر موارد، استخرهای پیش ساخته برای کسانی که خواهان نصب سریع تر استخر به جای ساخت استخر در محل هستند، گزینه‌ی مناسبی به شمار می روند.

 

استخر پیش ساخته

 

نصب استخر آماده

استخرهای پیش ساخته یا آماده، آن دسته از استخرهایی هستند که از قبل در کارخانه ساخته شده اند. بنابراین، تنها کاری که باقی می ماند، قرار دادن استخر در گودالی است که برای نصب استخر آماده می شود.

از آنجا که این استخرها باید به صورت زمینی به محل نصب منتقل شوند، اندازه‌ی آنها نمی تواند از حد خاصی فراتر رود. با این حال، همین امر برای پروژه های خانگی و خصوصی که اغلب با معضل کمبود فضا مواجه هستند، یک ویژگی محسوب می شود. استخرهای پیش ساخته، بهترین گزینه برای نصب در فضاهای محدود به شمار می روند. علاوه بر این، وزن آنها به مراتب کمتر از استخرهایی است که در محل ساخته می شوند. بنابراین، در صورت تمایل به نصب استخر بر روی سطوحی با محدودیت وزن (مثلاً روف گاردن ساختمان ها)، استخرهای آماده بهترین راه حل هستند.

چیزی که هنوز به آن اشاره نکرده ایم، امکان نصب استخرهای پیش ساخته به صورت سرپوشیده است. در این مورد هم استخرهای پیش ساخته، مناسب ترین گزینه هستند. فرآیند ساخت و ساز یک استخر غیرپیش ساخته در محیط باغ یا حیاط، به اندازه‌ی کافی آزاردهنده و پر سر و صدا است. حالا فرض کنید که بخواهیم همان استخر را در داخل ساختمان بسازیم! همچنین می توانید علاوه بر نصب استخر، امکانات فوق العاده ای نظیر کاسه های جکوزی پیش ساخته را هم به آن اضافه کنید.

مزایای استخرهای پیش ساخته

علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر کردیم، با دقت به جزئیات می توانیم موارد دیگری را نیز به عنوان مزایای استخرهای آماده در نظر بگیریم:

سهولت در نصب و راه اندازی

اول از همه، فرآیند نصب استخرهای آماده، ساده تر است و زمان بسیار کمتری می برد. به عبارت دیگر، آنچه که در محل پروژه انجام می شود، تنها شامل مرحله‌ی نصب است و مرحله‌ی ساخت به طور کامل در محل کارخانه به انجام می رسد. بنابراین مدت زمانی که صرف نصب یک استخر پیش ساخته می شود (معمولاً کمتر از یک هفته)، اختلاف قابل توجهی با زمانی دارد که برای ساخت یک استخر غیر پیش ساخته لازم است (به طور میانگین، بین 3 تا 6 ماه).

 

استخر آماده

 

هزینه‌ی پایین ساخت و نگهداری

در اینجا باید به این نکته توجه کنیم که علاوه بر هزینه‌ی اولیه ساخت استخر، باید برای نگهداری از استخر (به صورت هفتگی و در دراز مدت) هم هزینه کنیم. اگر قیمت استخرهای پیش ساخته را با میانگین قیمت یک استخر غیر پیش ساخته مقایسه کنیم، به عددی می رسیم که حداقل 20 درصد پایین است. البته، این امر به مواردی مثل مدل انتخابی نیز بستگی دارد. درمورد هزینه های نگهداری هم به ویژه اگر یک استخر پیش ساخته فایبرگلاس را انتخاب کنید، به میزان قابل توجهی مقرون به صرفه تر خواهد بود.

معایب استخرهای پیش ساخته

علاوه بر مزیت های مهم استخرهای پیش ساخته که به آنها اشاره کردیم (از جمله نصب سریع، آسان و بی دردسر و هزینه‌ی پایین نصب استخرهای آماده)، باید بر دو مشکل کوچکی که این استخرها ایجاد می کنند نیز تاکید کنیم.

در وهله‌ی اول، شما نمی توانید در طراحی استخر خود خلاقیت زیادی به خرج دهید زیرا باید استخر مورد نظر خود را از میان مدل هایی که توسط سازنده عرضه شده اند، انتخاب کنید. برای پاسخ گویی به این معضل، سازندگان استخرهای پیش ساخته، صدها مدل استخر با امکانات متنوع و ویژگی های هیجان انگیزی مانند ورودی ساحلی را به بازار معرفی کرده اند تا کارفرما بتواند استخری متناسب با سبک زندگی و نیاز خود را پیدا کند. 

 

استخر فایبرگلاس

 

دوم اینکه از آنجا که فرآیند ساخت در محل پروژه انجام نمی شود، کارفرما نمی تواند نظارتی بر آن داشته باشد. از این رو، کارفرما باید در انتخاب سازنده‌ی استخر، نهایت دقت را به خرج دهد و برند معتبری مثل سوییم پلاس را انتخاب کند؛ برندی که ضمن استفاده از متریال مرغوب و باکیفیت، مقدار کافی از مواد را به کار ببرد تا وزن و ضخامت کاسه‌ی استخر، در حد استاندارد باشد.

انواع استخر پیش ساخته

دو متریال اصلی که عمدتاً برای استخرهای پیش ساخته‌ی دائمی مورد استفاده قرار می گیرند، فایبرگلاس و بتن هستند. در ادامه، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

استخر پیش ساخته بتنی

همانطور که از نام آنها برمی آید، این استخرها عمدتاً از بتن ساخته می شوند. برخی از سازندگان، استخرهای آماده‌ی بتنی را با استفاده از قالب و به صورت یک تکه و برخی دیگر، آنها را با استفاده از پنل های بتنی می سازند که باید در محل پروژه مونتاژ شوند. این استخرها نسبت به استخرهای بتنی غیر پیش ساخته (شاتکریت یا گانیت)، کیفیت بالاتری دارند چراکه در محیط کارخانه تولید می شود و این امر، سازنده را قادر می سازد که سرعت و دقت بیشتری در ساخت آنها به خرج دهد. 

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

این استخرهای پیش ساخته از الیاف فایبرگلاس تقویت شده با رزین تشکیل می شوند که با لایه ای محافظ به نام ژلکوت پوشانده شده است. مزیت اصلی استخرهای فایبرگلاس، دوام بالای کاسه‌ی استخر است. مشروط بر اینکه از استخر خود به درستی نگهداری کنید، هم بدنه و هم سطح داخلی یک استخر فایبرگلاس با کیفیت، تا سال های طولانی دوام می آورند. همین امر، سازندگان را قادر ساخته است که این استخرها را با گارانتی طولانی مدت (معمولاً بیش از 30 سال) به مشتریان عرضه کنند.

 برند ایرانی سوییم پلاس، طراح و تولیدکننده‌ی استخرهای پیش ساخته‌ی فایبرگلاس است. این برند، ضمن به کارگیری به روزترین تجهیزات و تکنیک ها، کاسه های استخر و جکوزی فایبرگلاس را از بهترین متریال به تولید می رساند. سوییم پلاس همچنین با همکاری تیم های مجرب و آموزش دیده در سراسر کشور، کار نصب و راه اندازی استخرها و جکوزی های پیش ساخته فایبرگلاس را در کوتاه ترین زمان به انجام می رساند. نمایندگان ما در بیش از 35 شهر کشور، آماده‌ی پاسخ گویی به مشتریان عزیز هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت استخرهای فایبرگلاس، به وبسایت سوییم پلاس مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس یا بتنی

اگر تصمیم به نصب یک استخر توکار پیش ساخته گرفته باشید، احتمالاً باید متریال استخر را از میان یکی از این دو گزینه انتخاب کنید: بتن یا فایبرگلاس. با این وجود، استخرهای پیش ساخته‌ی بتنی، از همان متریالی تولید می شوند که برای ساخت استخرهای گانیت یا شاتکریت مورد استفاده قرار می گیرد و از این رو، مشکلات رایج استخرهای بتنی، کمابیش در مدل پیش ساخته‌ی این استخرها هم دیده می شود.

انعطاف پذیری

فایبرگلاس بسیار انعطاف پذیرتر از بتن است. از این رو، درصورت وارد شدن فشار به استخر در مرحله‌ی انتقال و نصب یا درصورت جابجایی خاک پیرامون استخری که مورد بهره برداری قرار گرفته است، خطر ترک خوردگی در مورد استخرهای فایبرگلاس به مراتب پایین تر است. استخرهای بتنی بسیار بادوام هستند، اما اگر فشاری که به استخر وارد می شود، به اندازه کافی قوی باشد، ممکن است به دلیل عدم انعطاف پذیری این استخرها، منجر به بروز ترک در آنها شود. 

مقاومت در برابر نشتی

استخرهای فایبرگلاس، کاسه هایی یکپارچه هستند. این استخرها از چندین لایه متریال (شامل الیاف فایبرگلاس، رزین و ژلکوت) تشکیل شده اند که آب بندی مطمئن آنها را تضمین می کند. این در حالی است که آب بندی 100% استخرهای بتنی، یکی از چالش های اصلی این استخرها به شمار می رود.

تنوع در طرح و مدل

در اینجا هم بار دیگر فایبرگلاس حرف اول را می زند. به طور کلی، استخرهای پیش ساخته‌ی بتنی در طرح های محدودتری موجود هستند چراکه امکان دستکاری آنها در مرحله‌ی ساخت، کمتر است. از طرف دیگر، استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس در صدها شکل، اندازه و عمق مختلف وجود دارند.

هزینه های تعمیر و نگهداری

لایه‌ی داخلی استخرهای فایبرگلاس با متریالی به نام ژلکوت پوشانده می شود که در رنگ ها و طرح های متنوعی موجود است. اما اگر به دنبال تنوع بیشتری هستید و سطحی مانند گچ، سنگریزه یا حتی کاشی را ترجیح می دهید، بتن، گزینه‌ی بهتری است. 

با این حال، این نکته را فراموش نکنید که ژلکوت نسبت به سایر گزینه ها، به تعمیر و نگهداری بسیار کمتری نیاز دارد. لایه‌ی ژلکوت، بسیار صاف و غیرمتخلخل است، جلبک ها را دور نگه می دارد، بر تعادل پارامترهای شیمیایی آب تاثیر نمی گذارد، نیاز به برس کشی زیادی ندارد، به راحتی پاک می شود، با پوست مهربان است و بسیاری مزایای دیگر. این در حالی است که سطوحی مانند گچ به مراقبت بیشتری نیاز دارند. به عنوان مثال، چنین سطوحی باید حداقل دو بار در هفته برس کشی شوند تا از رشد جلبک های استخری و سبز شدن آب استخر، جلوگیری شود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ff1jBqVA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه