پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

 مشاغل مناسب مهندسان IT بر اساس تایپ شخصیتی MBTI

آیا شما هم دوست دارید در مشاغل پردرآمد فناوری اطلاعات فعالیت کنید؟ این روزها برنامه نویسان، سئوکاران و توسعه دهندگان نرم افزار بازارکار بسیار پر رونقی دارند.

اگر می خواهید در این زمینه ها فعالیت کنید اولین گام بررسی همخوانی شخصیت تان با این نوع مشاغل است. توصیه ما این است که از تست MBTI با تفسیر جامع برای بررسی سریع تیپ شخصیتی خود استفاده کنید.

اهمیت تست های شخصیت شناسی در انتخاب شغل

تست های شخصیت شناسی روش جذابی برای دست یافتن به شناختی بهتر از خود هستند. گاهی اوقات، این آزمون ها ایده ای برای اینکه چه نوع کاری برای شما مناسب تر است را به شما ارائه می دهند.

برخی از کارفرمایان حتی تست های شخصیتی را در حین انجام مصاحبه شغلی از متقاضیان می گیرند. با اینکه خود کارفرمایان این آزمون ها را یک ارزیابی کامل نمی دانند، اما اکثرشان هنوز علاقه مندند تا از تایپ شخصیتی جویندگان کار اطلاع داشته باشند.

ویژگی شخصیتی مهندسان IT در تست MBTI

تست MBTI و انتخاب شغل مناسب در صنعت IT

یکی از محبوب ترین آزمون های شخصیت شناسی، شاخص مایرز بریگز (MBTI) است. اگر به دنبال شغلی در صنعت IT هستید، آزمون MBTI می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که مناسب ترین شغل برای تیپ شخصیتی شما چیست؟

 

 INFP –توسعه دهنده نرم افزار

INFP ها معمولا افرادی هستند که همیشه ایده های ناب دارند. اگر دارای شخصیت INFP هستید، می توانید به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار فعالیت کنید. با تلاش برای اجرای برنامه ها، می توانید راه حل هایی را برای برنامه ها و وب سایت ها بیابید.

 

 INFJ – تحلیگر سیستم

اگر شما یک INFJ باشید، در ایده ها و روابط، معنا و ارتباطاتی را پیدا می کنید. شما منظم و قاطع هستید، خصوصا هنگامی که یک هدف یا چشم انداز داشته باشید. تحلیلگران سیستم، سیستم های فناوری اطلاعات را بررسی می کنند و نیازمندی های جدید را شناسایی می کنند. به عنوان یک INFJ، می توانید با کمک به کسب وکارها یا مشتریان، در شناسایی نیازهای سیستم خود، از تمایل خود برای ایجاد ارتباطات نهایت استفاده را ببرید.

 

 ESFP –تحلیلگر کسب و کار

به طور معمول، ESFP ها به عنوان افرادی انعطاف پذیر، برون گرا و شاد شناخته می شوند. اگر یک ESFP هستید، دوست دارید به دیگران برای انجام کارها کمک کنید. تحلیل گران کسب و کار معمولا با تیم های مختلف در یک شرکت همکاری و ارتباط برقرار می کنند. به عنوان یک ESFP، برونگرایی شما در این شغل بسیار مفید خواهد بود.

 

 ESTP – تحلیلگر پشتیبانی فناوری اطلاعات (IT)

ESTP ها به واقع بین بودن شناخته شده اند. این که شما می توانید مشکلات را با انرژی حل کنید، برای این شغل (تحلیلگر پشتیبانی فناوری اطلاعات) مفید خواهد بود. این شغل به شخصی مثل شما احتیاج دارد تا به افرادی که در سراسر جهان در این حوزه نگرانی هایی دارند کمک کنید.

 

 INTJ –مهندسی شبکه

INTJ ها در اجرا و تکمیل ایده ها و اهداف، انگیزه ای بسیار قوی دارند. شما به انجام یک کار تعهد دارید. یک مهندس شبکه یکی از نقش های بسیار سخت گیرانه را در صنعت فناوری اطلاعات دارد. این نقش شامل وظایف مختلفی از جمله راه اندازی سیستم ها، مدیریت ذخیره سازی داده ها و ایجاد برنامه های بازیابی اطلاعات است. یک INTJ به خوبی با این نقش سازگار است.

 

 ENTP –کارشناس (مشاور) فناوری اطلاعات

ENTP ها به خوبی در موقعیت مشاور فناوری اطلاعات قرار می گیرند چرا که قدرت حل مسئله بالایی دارند. این نقش به شما این امکان را می دهد تا بتوانید در پروژه فنی سیستم های فناوری اطلاعات و سایر جنبه های این پروژه مانند مدیریت پروژه و کدنویسی مشارکت داشته باشید.

 

 ESFJ –نماینده فروش تخصصی (فنی)

به عنوان یک شخص برون گرا، یک فرد ESFJ از تعامل با دیگران لذت می برد. شما همچنین به انجام تمام وظایف خود در محل کار متعهد هستید. علاوه بر این،ESFJ ها نیز به طور کلی حامی هستند. با تمام این ویژگی ها، شما در یک موقعیت عالی برای نماینده فروش تخصصی (فنی) هستید، شغلی که سیستم های فناوری اطلاعات یا خدمات آن را به مشتریان ارائه می دهد.

 

 ISFJ-مدیریت پروژه

هدف یکISFJ ، داشتن محیطی منظم و هم سازمان یافته در زندگی شخصی و حرفه ای است. شما به خاطر دقت در انجام کار و عمل به تعهدات خود مشهور هستید. مدیران پروژه، رهبری پروژه ها را بر عهده گرفته و از به موقع انجام شدن کار و مناسبات مالی پروژه اطمینان حاصل می کنند. شما با داشتن شخصیت ISFJ، برای تصرف این جایگاه و موقعیت شغلی مناسب هستید.

 

 ENFP –طراح وب

فرد دارای شخصیتENFP ، خونگرم، خودجوش و پر از ایده و خیال پردازی است. شما زندگی را پر از امکانات می بینید. در شغل طراحی وب، فرد، طراحی یک وب سایت را بر عهده می گیرد.

این شغل یک کار بسیار خلاقانه است، چرا که بر ظاهر یک وب سایت تمرکز می کند (در مقایسه با یک توسعه دهنده وب، طراح وب فقط طراحی را انجام می دهد). طبع خیال پرداز شما به احتمال زیاد در نقش طراح وب به خوبی کارآمد خواهد بود.

 

 ISTP –کارشناس تحلیل کیفیت و تست نرم افزار

ISTP با ویژگی های انعطاف پذیری و سرعت بالای یافتن راه حل ، شناخته شده است. شما فردی تحلیل گر و کارآمد می باشید. وظیفه یک تحلیل گر کیفیت این است که برنامه ها، بازی ها یا نرم افزارها را آزمایش کند و از درستی و بی ایراد بودن آن ها قبل از انتشار اطمینان حاصل کند. تیپ شخصیتی شما برای این شغل مناسب است.

 

 INTP – برنامه نویس

INTPها به دلیل مهارت در تمرکز و تمایلشان برای یافتن توضیحات منطقی برای مسائلی که مورد علاقه آن ها هستند، شناخته شده اند. این برنامه نویسان هستند که پشت کدهای مورد نیاز برای کار کردن برنامه ها یا وب سایت های مختلف قرار دارند. برنامه نویسی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد و تمرکز شما برای شغل برنامه نویسی بسیار مفید خواهد بود.

 

 ISTJ – متخصص علم داده

ISTJ ها بی سر و صدا، قابل اعتماد و کاربلد هستند. یک فرد متفکر و منطقی که به احتمال زیاد از نظم دادن به همه چیز لذت می برید. یک متخصص علم داده حجم زیادی از داده ها را مدیریت می کند و آن را تحلیل و ارزیابی می کند. از پرداختن به انبوه اطلاعاتی که یک متخصص علم داده تجزیه و تحلیل می کند، لذت خواهید برد.

 

 ISFP –توسعه دهنده وب

ISFP ها در لحظه زندگی می کنند. شما به عنوان یک ISFP دوست دارید در چارچوب زمانی خودتان کار کنید و فضای کاری خودتان را داشته باشید. یک توسعه دهنده وب همانند یک برنامه نویس، کدهایی را ایجاد می کند، اما فقط و به طور خاص برای یک وب سایت! یک ISFP، میتواند یک توسعه دهنده وب عالی باشد، چون که کدنویسی کار فشرده ای است که گاهی به تمرکز بسیار بالایی نیاز دارد.

 

ESTJ – کارشناس امنیت اطلاعات

 ESTJ ها سریع تصمیم می گیرند اما کارهایی که به آن ها سپرده شده را به نحو احسن انجام می دهد. ESTJ ها دوست دارند استانداردهای مد نظر خود را به صورت سیستماتیک دنبال کنند و اهل عمل می باشند. یک کارشناس امنیت اطلاعات، نظارت بر داده ها و اطلاعات یک سازمان را انجام می دهد تا در برابر حملات سایبری و سرقت در امان باشند. شما با این تیپ شخصیتی ممکن است از انجام کارهای مربوط به محافظت از داده ها لذت ببرید و آن را دوست داشته باشید.

 

 ENTJ –مدیرفناوری اطلاعات

 ENTJ رهبری اهل برنامه ریزی و هدف گذاری است. این تیپ شخصیتی از ترکیب دانش و یافتن راهی برای حل مسائل لذت می برد. حیطه کاری مدیر فناوری اطلاعات شبیه به یک مدیر پروژه است اما دامنه کاری بزرگ تری دارد که ممکن است شامل مدیریت سیستم ها و عملکرد فناوری اطلاعات، ارائه استراتژی برای تیم و نظارت بر تیم ها باشد. به عنوان یک تیپ شخصیتی که رهبری در خون شماست، به راحتی در این نقش موفق خواهید بود.

 

 ENFJ –طراح رابط کاربری

ENFJ ها به خونگرمی و همدلی معروف اند. یک طراح رابط کاربری یا UX در توسعه محصول نقش بسیار زیادی دارد. آن ها بازخورد کاربران را برای اطمینان از اینکه محصولات به طور موثر کار می کنند، جمع آوری کرده و مطابق با آن عملکرد سیستم را بازنگری می کنند. این طبع همدلی شما به عنوان یک طراح رابط کاربری در جمع آوری بازخورد از کاربران و اعمال آن در بازنگری بسیار کار آمد است.

 تست MBTI را همین الان انجام دهید

اکنون که تیپ شخصیتی خود را با شغلی در صنعت IT تطبیق داده اید، خواهید دانست که به دنبال چه نوع کاری باشید! پس کافی است فقط تیپ شخصیتی خودتان را بشناسید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/404YHFEW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه