پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا بهتر است قهوه را اینترنتی بخریم؟

 

میلیاردها نفر در سراسر جهان به طور روزانه قهوه مصرف می کنند تا هم انرژی خود را افزایش دهند و هم برای دقایقی با عطر و طعم دلپذیر این نوشیدنی جادویی، آرامش به دست آورند. توجه قهوه ای که مصرف می کنیم بسیار اهمیت دارد چون رایحه و مزه قهوه ارتباط مستقیم با نوع و ویژگی های دان قهوه مصرفی دارد. هرچند که به طور معمول نوشیدنی محبوب ایرانیان چای بوده است ولی در سال های اخیر نوشیدن قهوه رو به افزایش گذاشته و بسیاری آن را به چای ترجیح می دهند و یا دستکم هر دو را مصرف می کنند. با اینکه این تغییر بزرگ در ذائقه و مصرف ایرانیان به وجود آمده، اما محدودیت های عرضه سنتی قهوه در کشور باعث شده است که تجربه کاملی از این نوشیدنی دلپذیر به دست نیاید. این ضعف عرضه کنندگان سنتی قهوه چند دلیل عمده دارد و باعث می شود تا خرید اینترنتی قهوه نسبت به خرید از مغازه ها روش مناسب تری باشد. برای اینکه دلایل این موضوع را متوجه شویم، نگاهی می اندازیم به امتیازاتی که برندهای معتبر عرضه اینترنتی قهوه دارند و عرضه کنندگان سنتی که به صورت مغازه های محلی کار می کنند قادر به برآورد ساختن آنها نیستند.  

 

دسترسی به تنوع وسیع تری از انواع قهوه

یکی از لذت های دنیای قهوه مزه کردن و چشیدن انواع گوناگون قهوه هاست. کسانی که به صورت مداوم قهوه مصرف می کنند همیشه علاقمندند تا در کنار قهوه محبوبشان، قهوه های مختلف دیگری را امتحان کنند. دلیل این موضوع تنوع گسترده دنیای قهوه است و اینکه دان های قهوه نسبت به اینکه در کجا کشت شده باشند ویژگی های مختلفی از جمله طعم و رایحه متفاوت دارند. چشیدن این طعم های گوناگون هم لذت بسیاری دارد و هم شبیه سفری به کشورهای مختلف و تجربه ای از فرهنگ قهوه نوشی آنهاست. مغازه های سنتی تنوع وسیعی از انواع قهوه ندارند. این مساله تا حد بسیار زیادی طبیعی است چون زنجیره تولید، تامین، نگهداری و عرضه قهوه با توجه به حساسیت این محصول پیچیده است. این زنجیره پیچیده در کنار کم بودن مخاطبان مغازه های سنتی باعث می شود آنها نتوانند با دست باز امکان ارائه تنوع وسیعی از انواع قهوه داشته باشند، چون هم تامین این تنوع کار مشکلی است و هم اینکه با توجه به محدود بودن مشتریان فروش کار سختی خواهد بود و ممکن است داشتن تنوع گسترده باعث افزایش طول انبار دان قهوه و در نتیجه کاهش کیفیت آن شود. در مقابل عرضه کنندگان اینترنتی قهوه چنین محدودیتی ندارند. آنها می توانند به تمامی مصرف کنندگان قهوه در سراسر کشور فروش داشته باشند، بنابر این با دامنه وسیعی از مشتریان رو به رو هستند که به آنها اجازه می دهد انواع گوناگون قهوه را عرضه کنند بدون آنکه مشکلی در تامین و نگهداری آن به وجود بیاید.

 

دسترسی به اطلاعات دقیق تر در هنگام خرید اینترنتی

قهوه ویژگی های زیادی دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنیم. برخی از این ویژگی ها عبارتند از گونه قهوه (عربیکا یا روبوستا)، نوع قهوه (ترکیبی، تک خاستگاه و غیره)، نوع رست، میزان کافئین، میزان طعم های تلخ، ترش و شیرین،  نوع رایحه و بسیاری پارامترهای دیگر. فروشگاه های سنتی اطلاعات کمی از این موارد در اختیار مشتری قرار می دهند. در حالی که در سایت های معتبر فروش قهوه مانند پارگون می توانید این جزییات را در اختیار داشته باشید. مثلا در تصویر نمونه ای از اطلاعات موجود در سایت پارگون برای قهوه ترکیبی ریلکس را مشاهده می کنید. بنابر این برای اینکه خرید قهوه را به صورت حرفه ای انجام دهیم، مراجعه به سایت های معتبر فروش قهوه راه حل بهتری هست.

 

دسترسی به اطلاعات دقیق تر در هنگام خرید اینترنتی

 

آسیاب مناسب تر

دان قهوه نسبت به روش موردعلاقه تان برای درست کردن قهوه (در واقع دم آوری قهوه)  می بایست درجه آسیاب شدگی متفاوتی داشته باشد. این موضوع را اصلا دستکم نگیرد چون تاثیر بسیار زیادی در طعم و رایحه قهوه دارد. اگر اندازه آسیاب متناسب با روش دم آوری قهوه نباشد تجربه شما کاملا متفاوت خواهد بود. مثلا نمی توان قهوه ای که برای دستگاه اسپرسوساز آسیاب شده است را برای درست کردن قهوه با فرنچ پرس به کار برد. یا نمی توان قهوه آسیاب شده برای موکاپات را در قهوه ساز برقی استفاده کرد (در واقع می شود استفاده کرد ولی طعم و عطر مناسب را نخواهید داشت). در بسیاری از فروشگاه ها به دلیل محدودیت های آسیاب ها، تعداد مشتریان و یا نداشتن اطلاعات دقیق، اندازه آسیاب به درستی  انجام نمی شود، در حالی که در سایت های اینترنتی تخصصی می توانید نوع روش آماده سازی قهوه تان را مشخص کنید تا آسیاب تخصص مناسب آن انجام شود.

 

تازگی و سلامت بالاتر محصول

سایت های اینترنتی، زنجیره تامین و عرضه کوتاه تری را به وجود می آورند. در واقع آنها بخشی از فرایند واسطه گری قهوه را حذف می کنند. همین موضوع در کنار کاهش ماندگاری محصول به دلیل بالاتر بودن میزان فروش و سرعت تامین و همینطور بهینه بودن روش های نگهداری باعث می شود تا محصولی که به دست مصرف کننده می رسد تازگی و سلامت بیشتری داشته باشد.

 

کیفیت بهتر محصول

کیفیت محصولی که در مغازه های محلی عرضه می شود بسیار بستگی به بافت محل و نوع مشتریان دارد. بسیاری از مغازه ها مجبورند برای پایین نگهداشتن قیمت که فعالیت  آنها در آن منطقه خاص را به صرفه کند از محصولات تجاری با کیفیت پایین تر اما ارزانتر استفاده نمایند. در فروش اینترنتی قهوه چنین مشکلی وجود ندارد. آنها می توانند قهوه های گوناگون با کیفیت ها و قیمت های متفاوت را برای مخاطبان مختلف به طور همزمان عرضه نمایند.

 

قیمت مناسب تر

سایت های معتبر برندهای قهوه به لحاظ نسبت قیمت به کیفیت، محصولات مناسب تری عرضه می کنند. دلیل این موضوع این است که این سایت ها  از مزیت خرید و عرضه به صورت انبوه بهره می برند و به این ترتیب توانایی رقابتی قیمتی بالاتری را دارند.

 

صرفه جویی در زمان

خرید اینترنتی همواره باعث صرفه جویی در زمان می شود. به جای اینکه در ترافیک و شلوغی شهر به سراغ مغازه ای بروید تا قهوه خریداری کنید می توانید قهوه موردنظرتان را به صورت اینترنتی سفارش دهید تا در محل خودتان، به شما تحویل داده شود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7dmVD50A
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه