پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سرمایه گذاری در طلا را با خرید قسطی آغاز کنید

سرمایه گذاری در طلا را با خرید قسطی آغاز کنید

طلا یکی از منابع خوب و ایمن سرمایه گذاری است. بسیاری از افراد که از ریسک های بالای سایر منابع سرمایه گذاری (مانند بورس، مسکن و...) گریزانند، معمولا طلا را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند. طلا، جز سرمایه گذاری های بلندمدت است. یعنی شما باید مدت زیادی طلا را نگهداری کنید تا به سود قابل توجهی دست یابید. البته راه هایی وجود دارد که می تواند طلا را به یک سرمایه گذاری کوتاه مدت یا پربازده تبدیل کند. خرید طلا قسطی یکی از این راه هاست. در حال حاضر بسیاری از مراکز، اقدام به فروش قسطی طلا می کنند. هر چند شرایط همه آنها یکسان نیست. با این حال اگر در مورد خرید طلای قسطی چیزی نمی دانید تا انتها با این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم در این رابطه را به دست آورید. 

خرید قسطی طلا چیست؟

منظور از خرید قسطی طلا، خرید هر گونه طلا (اعم از گوشواره، انگشتر، گردنبند و....) تا سقف معینی از اعتبار است. در این روش، شما مبلغی از قیمت نهایی طلای خریداری شده را پرداخت می کنید (بسیاری از مراکز هیچ گونه پیش پرداختی نیز دریافت نمی کنند)؛ سپس مابقی مبلغ را به صورت قسطی تسویه می کنید.

روش های خرید قسطی طلا

خرید قسطی به دو صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است.

روش های خرید قسطی طلا

روش حضوری طلای قسطی

در روش خرید حضوری شما مانند خریدهای عادی به مراکزی که خرید و فروش قسطی ارائه می دهند مراجعه می کنید، سپس طلای موردنظر خود را انتخاب می کنید. بعد از آن بخشی از مبلغ را پرداخت می کنید و فروشنده نیز قسط بندی لازم را انجام می دهد. خرید حضوری طلا، مزایا و معایب خاص خود را دارد. مزایای این نوع خرید این است که شما از نزدیک طلای موردنظر خود را می بینید و به راحتی آن را انتخاب می کنید. علاوه بر این، در روش خرید حضوری امکان کلاهبرداری کمتر است. (البته در این روش نیز ممکن است خریدار به علت ناآگاهی دچار کلاهبرداری شود؛ اما این موضوع به ندرت اتفاق می افتد)

 

در روش خرید حضوری، شما همچنین وزن واقعی طلا و اجرت آن را از نزدیک مشاهده می کنید. در کنار مزایای فوق، خرید حضوری طلا معایبی نیز دارد. از جمله آنکه مراکز فروش طلای قسطی به صورت حضوری، بسیار محدود است. علاوه بر این در خرید حضوری، اقساط طلا بر اساس قیمت روز طلا محاسبه می شود. یعنی شما دقیقا نمی دانید که در هر ماه چقدر باید بابت اقساط طلا پرداخت کنید.

 

خرید آنلاین طلای قسطی

روش خرید غیرحضوری یا آنلاین، روشی است که از طریق سایت ها یا مراکز فروش آنلاین صورت می گیرد. خرید طلا قسطی از دیجی کالا از جمله این سایت ها است. در روش خرید قسطی، شما مبلغی از اعتبار را کسب می کنید، سپس از طریق اعتبار دریافتی، طلای موردنظر خود را خریداری می کنید. اعتبار تخصص یافته به شما به صورت غیرنقدی است. البته برخی از سایت ها یا مراکز فروش نیز ممکن است این اعتبار را به صورت نقدی (در شکل کارت های بانکی یا اعتباری) در اختیار افراد قرار دهند. اما خریداران موظفند از آن اعتبار تنها برای خرید طلا استفاده کنند.

 

خرید قسطی طلا به صورت آنلاین نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. یکی از مزایای خوب این نوع خرید، آسان بودن پروسه خرید و فروش است. در این روش شما می توانید تنها با یک اتصال اینترنتی، کار خرید و فروش خود را انجام دهید. دومین مزیت خوب این روش، مشخص بودن میزان اقساط طلا است. یعنی قیمت اقساط طلا بر اساس قیمت لحظه ای طلا مشخص نمی شود، بلکه بر اساس قیمت خرید در همان روز است. بنابراین نوسانات قیمت هیچ تاثیری بر خرید شما نخواهد داشت. گذشته از این موارد، در خرید آنلاین شما نیازی به ضامن ندارید و می توانید طلای خود را از طریق چک، سفته یا ضامن خریداری کنید.

 

خرید قسطی طلا به صورت آنلاین نیز در کنار مزایا، معایبی دارد. البته این معایب چندان مهم و زیاد نیستند. شاید بتوان تمام معایب این روش را به موضوع کلاهبرداری خلاصه کرد. یعنی اگر شما اطلاعات لازم و سایت معتبری را انتخاب ممکن است به راحتی گرفتار کلاهبرداران مجازی شوید.کافیست قبل از خرید، اطلاعات لازم در مورد سایت فروش طلا را به دست آورید و یا آنکه از مراکز معتبر مانند دیجی پی خرید کنید.

 

سخن نهایی

طلا در هر صورت که خریداری شود می تواند یک منبع سرمایه گذاری باشد. اما بدون شک خرید قسطی، ارجحیت بیشتری نسبت به خرید حضوری دارد. از جمله آنکه در خرید قسطی شما می توانید با سرمایه ای کم و یا حتی بدون هیچ پیش پرداختی، اقدام به خرید کنید. این روش، امکان خرید طلا را برای همه مردم به خصوص افرادی که توانایی مالی برای خرید طلا را ندارند و یا نمی توانند پیش پرداخت لازم را بدهند، بسیار مناسب است. تنها نکته ای که لازم است در این رابطه به آن توجه کنید شرایط خرید طلای قسطی است. همان طور که گفتیم مراکز فروش طلای قسطی بسیار متعدد هستند. اما شرایط همه آن ها کاملا مشابه یکدیگر نیست. برخی از مراکز ممکن است از خریداران، پیش پرداخت دریافت کنند و یا حتی طلا را تا پایان اقساط تحویل ندهند. (این مراکز بسیار محدود هستند) از این رو حتما به سراغ سایتی بروید که شرایط فروش آن ها با شرایط خرید شما سازگاری داشته باشد. خرید اقساطی از دیجی کالا می تواند یکی از این مراکز خوب باشد که شرایط فروش آن بسیار خوب است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jNg37tU1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه