جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

تاثیر نوسانات ارز بر قیمت سرور HP

عدم پایداری قیمت ارز در کشور تبدیل به دغدغه بسیاری از مدیران و کارشناسان شده است. زیرا تجهیزات مربوط به زیرساخت شبکه همگی از خارج کشور وارد می شوند و افزایش قیمت دلار می تواند منجر به افزایش قیمت سرور HP و سایر قطعات آن شود. سرورها انواع مختلفی دارند که هر کدام با صدها کانفیگ ارائه می شوند. از این رو نیاز است تا هنگام خرید سرور HP حتما مشاوره رایگان در این زمینه از کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان دریافت شود. در این مطلب می خواهیم مواردی را بیان کنیم که در قیمت سرور درخواستی شما تاثیر بسزایی دارد.

پیش از خرید سرور چه کاری باید انجام دهیم؟

ذکر این نکته الزامی است که خرید سرور با خرید سایر کالاها تفاوت بسیاری دارد. وقتی شما می خواهید یک پردازنده خریداری کنید، تنها کافی است نام آن پردازنده را جستجو کرده و از یکی از سایت های فروشگاهی خرید خود را انجام دهید. اما سرور از قطعات بسیاری تشکیل شده است و هر سرور کانفیگ های متعددی دارد و برای خرید، شما ابتدا باید فرم استعلام قیمت سرور را تکمیل کنید و سپس توسط کارشناسان مربوطه پیش فاکتور دریافت کنید. روند خرید سرور در تمامی فروشگاه های آنلاین و حضوری به همین صورت است. اما چرا باید این کار انجام شود؟

تصور کنید شما می خواهید سرور HPE ProLiant DL380 G10 یا سرور HPE ProLiant DL380 G9 را خریداری کنید. در نگاه اول با توجه به مدل، شاید فکر کنید نسل 10 مناسب ترین گزینه برای شما باشد. قدم بعدی انتخاب کانفیگ مناسب کار شماست. آیا شما می دانید که از چه پردازنده ای با چه مقدار حافظه ذخیره سازی و حافظه رم باید استفاده کنید؟ اگر می دانید که کار راحت است؛ تنها باید مشخصات کالاهای درخواستی خود را در فرم استعلام قیمت سرور HP قید کنید و پیش فاکتور دریافت کنید. اما اگر هیچ آشنایی با این موارد نداشته باشید؛ باید نیاز خود را برای کارشناسان ما شرح دهید. به عنوان مثال ذکر کنید برای یک مجموعه 15 نفره به یک سرور HP نیاز دارید که بتوانید نرم افزارهای حسابداری خود را روی آن بدون هیچ گونه مشکلی اجرا کنید. در این صورت کارشناسان ما با بررسی نیاز شما، بهترین گزینه که لزوما آخرین نسل سرورهای اچ پی نیست را به شما معرفی خواهند کرد.

دو مورد از مهمترین عواملی که در قیمت سرور HP نقش دارد را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

پردازنده سرور

اینکه شما از چه نوع پردازنده ای در کانفیگ سرور خود استفاده کنید تاثیر زیادی در قیمت تمام شده سرور برای شما دارد. به عنوان مثال اگر سرور انتخابی شما از نسل G10 باشد باید سی پی یو سروری انتخاب کنید که از نوع مقیاس پذیر باشد و در دسته پردازنده های Gold، نقره ای و یا پلاتینیومی قرار گیرد. CPU سرور قطعه ای مهم و حیاتی برای دستگاه شماست و باید با دقت بسیار بالایی انتخاب شود. هنگام خرید پردازنده سرور HP به تعداد هسته ها و فرکانس پایه و توربو آن توجه کنید. مورد دیگر در انتخاب پردازنده، مقدار حافظه ای است که می تواند پشتیبانی کند. برخی از CPUها فقط 768 گیگابایت و برخی دیگر تا چند ترابایت حافظه رم را نیز می توانند پشتیبانی کنند.

استفاده از SSD یا HDD در کانفیگ سرور

مورد بعدی که بسیار مهم است؛ نوع حافظه ذخیره سازی شماست. HDDها معمولا قیمت پایین تری دارند و توسط بیشتر مشتریان برای استفاده در کانفیگ سرور مورد استفاده قرار می گیرند. HDD از اسپیندل، پلاتر دیسک، محرک، بازوی محرک و هد خواندن/نوشتن تشکیل شده است. یکی از مواردی که در مورد HDDهای سرور نیاز به توجه ویژه ای دارد این است که آن ها بسیار پیچیده و مستعد آسیب هستند. اگر HDD ضربه خورده یا بیفتد، بازو به طور موثر کار نمی کند.

توجه داشته باشید که میزان عملکرد سرور به شدت به هارد دیسک بستگی دارد؛ از طرفی نوع دیگری از حافظه ذخیره سازی به نام SSD وجود دارد که داده ها را در حافظه فلش ذخیره می کند تا یک سیستم مبتنی بر مغناطیسی. هیچ قطعه مکانیکی در ساخت SSD استفاده نشده است بنابراین SSD های سرور را قادر می سازد تا عملکرد خواندن و نوشتن بالاتری ارائه دهند. خرید SSD می تواند روی قیمت تمام شده سرور اثر قابل توجهی داشته باشد اما بهترین امروزه تبدیل به یکی از بهترین و قابل اطمینان ترین حافظه های ذخیره سازی شده است.

جمع بندی

در این مطلب دو مورد از قطعات مهمی که روی قیمت درج شده در فاکتور شما تاثیر دارد را بیان کردیم. توجه داشته باشید که تمامی این قطعات از کشورهای دیگر وارد می شوند و طبعا قیمت این کالاها در ایران به قیمت ارز بستگی دارد. باتوجه به نوسانات شدیدی که در بازار ارز وجود دارد توضیه اکید می کنیم اگر نیاز به سرور یا هر قطعه دیگری را دارید، در اسرع وقت نسبت به خرید اقدام کنید. کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان در این مسیر همراه مشتریان عزیز هستند و بدون هیچ گونه جهت گیری با توجه به بودجه مشتری، بهترین پیشنهادات را داده تا نیاز کسب و کار مشتری رفع شود. برای ارتباط با کارشناسان ماهان شبکه ایرانیان کافی است با شماره 021-91008413 تماس حاصل فرمایید و از طریق سایت mahanshabake.com نیز می توانید محصولات موجود را به همراه نقد و بررسی و قیمت آن مشاهده کنید و بدون هیچ دردسر و مشکلی در سریع ترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wK3CbJXy
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه