جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

 ختنه نوزاد

ختنه، عمل برداشتن لایه ای از پوست که سر آلت تناسلی نوزاد را می پوشاند (ختنه گاه) می باشد. این روش برای نوزادان پسر در مناطق خاصی از جهان رایج می باشد. این عمل قرن ها در بسیاری از فرهنگ ها و ادیان از جمله اسلام و یهودیت انجام شده است. در حالیکه این یک روش پزشکی ضروری نیست بسیاری از والدین تصمیم می گیرند پسران خود را به دلایل فرهنگی یا شخصی ختنه کنند. در این مقاله به روش ختنه در نوزادان، خطرات، فواید و اختلافات آن اشاره خواهیم کرد. پس از خواندن این مقاله شما می توانید با مراجعه به مطب بهترین دکتر ختنه نوزاد در تهران ، این عمل را انجام دهید.

فواید ختنه چیست؟

ختنه فواید متعددی دارد از جمله:

کاهش خطر عفونت ادراری: ختنه ممکن است احتمال خطر عفونت ادراری در سال اول زندگی را کاهش دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله Pediatrics نشان داد که ختنه با خطر کمتر عفونت ادراری در نوزادان پسر مرتبط است.

کاهش خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی: ختنه ممکن است خطر ابتلا به عفونت های مقاربتی مثل ویروس ایدز (HIV)، ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) و تبخال را کاهش دهد.

  • ختنه ممکن است از فیموز جلوگیری کند.

افزایش بهداشت: ختنه می تواند به تمیز نگه داشتن آلت تناسلی کمک کند و به این دلیل خطر عفونت را کاهش دهد. پوست ختنه گاه ممکن است باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها را به دام انداخته و موجب افزایش عفونت می شود.

کاهش خطر ابتلا به سرطان: ختنه ممکن است خطر ابتلا به سرطان تناسلی را کاهش دهد، اگرچه این یک بیماری نادر است.

معایب ختنه

معایبی نیز برای این عمل وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد:

درد و ناراحتی: حتی پس از استفاده از بی حسی موضعی نیز ختنه می تواند یک عمل بسیار دردناک برای نوزادان باشد. برخی از نوزادان ممکن است حین فرایند بهبودی، درد را بصورت مداوم تجربه کنند.

خطر خطاهای جراحی: ختنه یکی از روش های جراحی است و ممکن است مانند هر روش جراحی دیگری خطا داشته باشد و به پوست ناحیه ختنه گاه یا آلت تناسلی آسیب برسد.

کاهش لذت جنسی: پوست ناحیه ختنه گاه دارای پایانه های عصبی بسیاری می باشد و حذف آن ممکن است موجب کاهش حساسیت و لذت جنسی در آینده شود. با این حال میزان این اثر مشخص نیست.

ملاحظات اخلاقی و فرهنگی: برخی از فرهنگ ها و افراد ختنه را نقض حقوق بشر دانسته و ممکن است این عمل را غیرضروری یا حتی مضر بدانند.

  • توجه به این نکته بسیار مهم است که اگرچه ختنه ممکن است فوایدی داشته باشد اما هرگز جایگزینی برای اقدامات جنسی ایمن از جمله استفاده از کاندوم و آزمایش های دوره ای برای عفونت ها نمی باشد.

همچنین مهم است که فواید ختنه را در مقابل خطرات و عوارض احتمالی آن بسنجید و با ملاحظات شخصی و فرهنگی تصمیم به اقدام کنید. تصمیم گیری برای ختنه یک انتخاب فردی است و باید با مشورت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صورت بگیرد.

بهترین دکتر ختنه نوزاد در تهران

ختنه چگونه انجام می شود؟

ختنه معمولا در اولین روزهای زندگی نوزادان و قبل از خروج آن ها از بیمارستان انجام می شود. این روش ها را با تکنیک های مختلفی از جمله: Plastibell یا حلقه (روش نوین حلقه )، گامپ گومکو و گیره مگن انجام می شود. این روش ها شامل بی حسی موضعی می باشد که ناحیه ختنه گاه را بی حس کرده و به کاهش درد و ناراحتی کمک بسیاری می کند.

روش Plastibell یا حلقه: شامل قرار دادن یک حلقه پلاستیکی کوچک روی نوک آلت تناسلی می باشد که پس از آن با ابزار خاص جراحی بسته می شود. پوست اطراف ختنه گاه اطراف حلقه بریده شده و حلقه به مدت چند روز در جای خود باقی می ماند تا زمانیکه خود به خود بیفتد. این روش رایج در ایالات متحده و کانادا می باشد و روشی ساده و ایمن محسوب خواهد شد.

روش گیره گومکو (Gomco): شامل استفاده از ابزار های جراحی برای برداشتن پوست ختنه گاه و بستن آن می باشد. سپس این ناحیه بخیه می شود. این روش نسبت به روش قبل تهاجمی تر می باشد و روشی معمول در اروپا و سایر مناطق جهان است.

گیره مگن (Mogen): این روش هم جز روش های حلقه محسوب شده با این تفاوت که با استفاده از یک پروب پوست ختنه گاه را از سر آلت جدا کرده و با یک گیره جریان خون را متوقف می کنند؛ سپس از یک چاقو جراحی برای برداشتن پوست ختنه گاه استفاده می شود.

قبل از ختنه نوزاد چه کارهایی انجام دهیم؟

اگر تصمیم دارید نوزاد خود را ختنه کنید، در اینجا چند نکته در مورد نحوه آماده سازی آن ها برای این عمل آورده شده است:

با پزشک اطفال خود صحبت کنید: قبل از برنامه ریزی برای ختنه، با پزشک اطفال خود در مورد نگرانی هایی که ممکن است داشته باشید صحبت کنید. متخصص اطفال شما می تواند اطلاعاتی در مورد این روش در اختیار شما قرار دهد.

ختنه را برنامه ریزی کنید: ختنه معمولاً در چند هفته اول زندگی، معمولاً در ده روز اول انجام می شود. شما باید این روش را با متخصص اطفال یا متخصصی که در انجام ختنه آموزش دیده است، برنامه ریزی کنید.

پیروی از دستورالعمل: ممکن است پزشک اطفال دستورالعمل هایی را در مورد نحوه آماده سازی کودک برای این عمل به شما ارائه دهد. این ممکن است شامل شیر دادن به کودک شما قبل از ختنه یا آوردن اقلام خاصی در قرار ملاقات باشد.

به نوزاد خود آرامش دهید: طبیعی است که نوزادان در حین و بعد از ختنه احساس ناراحتی کنند. شما می توانید با در دست گرفتن او، دادن پستانک یا شیر دادن به نوزاد پس از عمل به او آرامش دهید.

برای مراقبت های بعدی آماده باشید: پزشک اطفال دستورالعمل هایی را در مورد نحوه مراقبت از کودک پس از ختنه به شما ارائه می دهد، از جمله نحوه تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه مورد نظر. ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از تحریک آلت تناسلی، وازلین یا پماد خاصی روی آلت تناسلی بمالید.

  • به خاطر داشته باشید که ختنه یک روش انتخابی است و تصمیم برای ختنه کردن نوزاد شما یک تصمیم شخصی است. مهم است که مزایا و خطرات احتمالی را بسنجید و با راهنمایی پزشک اطفال خود تصمیمی آگاهانه بگیرید.

بهترین دکتر ختنه

برای ختنه نوزاد، یک متخصص اطفال یا متخصص زنان و زایمان ممکن است این عمل را انجام دهد. برای کودکان بزرگ تر و بزرگسالان، متخصص اورولوژی یا جراح عمومی ممکن است این روش را انجام دهد. ختنه باید تحت نظر بهترین دکتر ختنه با تجربه و آموزش دیده باشد.

در برخی کشورها ختنه توسط ختنه کنندگان سنتی که ممکن است آموزش پزشکی رسمی نداشته باشند نیز انجام می شود. با این حال، توصیه می شود برای کاهش خطرات عوارض و اطمینان از مراقبت مناسب، برای ختنه به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بعد از ختنه چه کارهایی انجام دهیم؟

بعد از ختنه نوزاد نیاز است که ناحیه را تمیز نگه دارید. یک هفته بعد از عمل محل را با آب گرم و صابون بشویید و با حوله یا پارچه نرم خشک کنید. پیروی از دستورالعمل های پزشک اطفال برای مراقبت های بعد از ختنه برای اطمینان از بهبودی مناسب و کاهش خطر عوارض بسیار مهم است.

عوارض ختنه نوزاد

در حالیکه ختنه بطور کلی بی خطر درنظر گرفته می شود خطرات و عوارض احتمالی وجود دارد که والدین باید از آن آگاه باشند و به همین دلیل باید تحت نظر بهترین دکتر ختنه انجام پذیرد.

درد: این روش ممکن است باعث ایجاد درد و ناراحتی برای بیمار شود که با بی حسی موضعی کمتر خواهد شد.

خونریزی: یکی از عوارض احتمالی ختنه خونریزی می باشد. در برخی موارد ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی یا تزریق خون باشد.

عفونت: بعد از ختنه ممکن است عفونت در ناحیه ختنه گاه ایجاد شود که نادر است. عفونت ممکن است موجب تب، قرمز، تورم و ترشح از آلت تناسلی شود.

واکنش نامطلوب به بیهوشی: بی حسی موضعی ممکن است در بعضی از کودکان واکنش نامطلوب ایجاد کند اگرچه این اتفاق نادر است. علائم واکنش نامطلوب شامل مشکل در تنفس، تورم یا بثورات پوستی می باشد.

جمع بندی

در این مطلب بعد از آشنایی اولیه با ختنه نوزاد به فواید و معایب آن پرداخته و چگونگی انجام آن را شرح دادیم. نکات مهمی را درباره اقدامات و آمادگی قبل و بعد از عمل مشخص کرده و عوارض احتمالی بعد از آن را بیان کردیم. با مراجعه به بهترین دکتر ختنه می توانید از خطرات و عوارض احتمالی آن در امان باشید.

ما در سایت ویکی درمان در مورد ختنه مطالب کاملی ارائه کرده ایم و لیستی از بهترین دکتر ختنه نوزاد در تهران را آورده ایم. پس اگر به دنبال متخصصی کاربلد و حرفه ای برای ختنه نوزادتان هستید می توانید به سایت ویکی درمان با آدرس (https://wikidarman.com) مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Vy0egjvP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه