جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

کد رهگیری مالیاتی چیست؟

1 سال پیش ( 1402/1/14 )
 

کد رهگیری مالیاتی

آیا می دانید کد رهگیری مالیاتی چیست و دریافت آن چه کاربردی دارد؟ پس از ایجاد سامانه های خرید و فروش اینترنتی، تمایل افراد به استفاده از دستگاه های پوز و درگاه های پرداخت افزایش یافته است. به همین دلیل، سازمان امور مالیاتی کشور نیز به منظور مدیریت بهینه پایانه های فروشگاهی، یک کد شناسه یکتا به هر کسب و کار اعطا می کند.

در واقع، کلیه کسب و کارها در زمان ایجاد درگاه پرداخت یا تهیه دستگاه پوز باید کد مالیاتی داشته باشند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله از صفر تا صد کد رهگیری مالیاتی را بررسی خواهیم کرد. مطالعه این مطلب به همه صاحبان کسب و کارهای آنلاین و غیر آنلاین پیشنهاد می شود.

کد رهگیری مالیاتی؛ شناسه یکتای مالیاتی کسب و کارها

کد رهگیری مالیاتی یا همان کد مالیاتی، یک شناسه ده رقمی یکتاست که پس از ثبت نام در سامانه امور مالیاتی کشور به مودیان اعطا می شود. اعطای کد مالیاتی راه کاری است که اداره مالیات برای افرادی که درآمد دارند و مشمول پرداخت مالیات هستند در نظر گرفته است. اگر قصد داشته باشید فروشگاه اینترنتی خود را توسط یک سایت ساز آنلاین راه اندازی کرده و به درگاه های پرداخت اینترنتی متصل کنید، حتما باید کد رهگیری مالیاتی را دریافت کرده باشید.

همچنین برای دریافت دستگاه های کارتخوان سیار و ثابت هم به کد مالیاتی نیاز پیدا می کنید؛ بنابراین با توجه به اینکه اکثر فروشگاه های آنلاین کشور از درگاه های پرداخت اینترنتی استفاده می کنند، اخذ این شناسه از سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی برای آن ها لازم و ضروری خواهد بود.

شناسه یکتای مالیاتی کسب و کارها

کدام کسب و کارها باید کد مالیاتی دریافت کنند؟

به طور کلی، همه اشخاص حقیقی، حقوقی و صاحبان مشاغل باید برای دریافت کارتخوان یا درگاه پرداخت کد رهگیری مالیاتی دریافت کنند. برخی از کسب و کارهایی که باید کد مالیاتی دریافت کنند، مشاغل زیر هستند:

  •  برگزار کنندگان دوره های آموزشی آنلاین
  • فروشگاه های موجود در شبکه های اجتماعی
  •  کسب و کارهای کوچک خانگی
  • اصناف و مغازه داران
  • شرکت ها و برخی از سازمان ها
  •  مشاغل تولیدی و کارخانه ها
  •  فروشگاه های اینترنتی

کد مالیاتی اشخاص حقیقی، مخصوص افرادی است که به صورت شخصی فعالیت می کنند؛ کد حقوقی نیز ویژه فروشگاه ها، شرکت ها و موسسات مختلف است. یکی از مهم ترین مشاغلی که حتما باید کد مالیاتی داشته باشند؛ فروشگاه های اینترنتی اند. معمولا فروشگاه سازهای آنلاین کار طراحی سایت و اتصال آن به درگاه های پرداخت را برعهده می گیرند؛ اما شما باید از قبل کد مالیاتی را دریافت کرده باشید؛ بنابراین اگر راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، بهتر است علاوه بر قیمت طراحی سایت فروشگاهی، توجه ویژه ای به مسائل مالیاتی و دریافت شناسه یکتا داشته باشید.

مراحل ثبت نام در سامانه دریافت کد رهگیری مالیاتی

برای دریافت کد مالیاتی ابتدا باید وارد سامانه امور مالیاتی کشور شوید و در این سایت ثبت نام کنید. به طور کلی، مراحل ثبت نام و دریافت کد مالیاتی به شرح زیر است:

  • برای پیش ثبت نام ابتدا وارد سامانه امور مالیاتی به نشانی tax.gov.ir شوید و در آن ثبت نام کنید.
  •  پس از ورود موفق به سامانه، باید اطلاعاتی نظیر نوع مودی، کلمه عبور و شماره ملی را وارد کرده و روی گزینه «پیش ثبت نام جدید« کلیک کنید.
  •  در مرحله بعدی ابتدا باید نوع ثبت نام (مشارکتی یا انفرادی) را تعیین کرده و اطلاعاتی مانند شماره تلفن، کد پستی و عبارت ایمنی را وارد کنید.
  •  پس از این کار، یک کد 4 رقمی به تلفن همراهتان ارسال خواهد شد. (سیم کارت گوشی حتما باید به نام خود متقاضی باشد)
  •  پس از تایید کد، از شما درخواست درج اطلاعات هویتی می شود که باید فرم آن را پر کنید.

پس از تکمیل و تایید اطلاعات، کد رهگیری 10 رقمی برایتان ارسال خواهد شد. اداره مالیات با استفاده از این کد امور مالیاتی شما را مدیریت کرده و میزان مالیات را نیز تعیین خواهد کرد. شما عزیزان می توانید برای آشنایی با میزان مالیات دستگاه های کارتخوان مقاله «مالیات 50 میلیون کارتخوان چقدر است» را در بلاگ شاپفا مطالعه کنید.

استعلام کد رهگیری مالیاتی با کد ملی

آشنایی با نحوه استعلام کد رهگیری مالیاتی با کد ملی

پس از دریافت کد مالیاتی از اداره مالیات، از این شناسه یکتای مالیاتی به خوبی مراقبت کنید؛ چرا که برای انجام بسیاری از فرآیندهای مهم مالیاتی به این کد نیاز خواهید داشت. اما در صورت فراموشی کد مالیاتی نیز جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ شما می توانید نسبت به استعلام کد رهگیری مالیاتی با کد ملی اقدام کنید. مراحل این کار به شرح زیر است:

  •  عبارت «فراموشی کد رهگیری مالیاتی» را در گوگل جست و جو کنید و وارد اولین لینک در نتایج جست و جو شوید.
  • بعد از وارد شدن به این صفحه، یک فرم در صفحه ظاهر می شود که باید تلفن همراه، شناسه یا کد ملی خود و شریکتان و کلمه ایمنی را وارد کنید.
  • پس از تکمیل اطلاعات، روی گزینه «پیامک شماره رهگیری» کلیک کنید تا کد رهگیری مالیاتی برایتان ارسال شود.

بدین ترتیب کد مالیاتی شما مجددا ارسال خواهد شد. پیشنهاد می کنیم این بار از این کد به خوبی مراقبت کنید تا گم نشود. اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، حتما باید نسبت به اتصال سایت خود به درگاه های پرداخت نیز اقدام کنید. امروزه فروشگاه سازهایی مانند شاپفا با کمترین هزینه کار ساخت و اتصال سایت های آنلاین به درگاه های پرداخت را انجام می دهند.

طراحی، راه اندازی و اتصال فروشگاه های اینترنتی به درگاه های پرداخت با شاپفا

در این مقاله به طور کامل بررسی کردیم که کد رهگیری مالیاتی چیست و نحوه ثبت نام آن چگونه است. همچنین از ضرورت دریافت کد مالیاتی برای دریافت درگاه های پرداخت نیز آگاه شدیم. امروزه فروشگاه ساز آنلاین شاپفا خدمات طراحی، راه اندازی و اتصال فروشگاه های اینترنتی به درگاه های پرداخت را در کمترین زمان و بهترین هزینه انجام می دهد.

اگر شما نیز قصد دارید یک سایت فروشگاهی حرفه ای داشته باشید، پیشنهاد ما استفاده از خدمات مجموعه شاپفاست. شاپفا سریع ترین و ارزان ترین مسیر برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در ایران محسوب می شود. برای آشنایی با خدمات این مجموعه پیشنهاد می کنیم وارد سایت رسمی شاپفا شوید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/B3nuPbWN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه