جمعه, ۱۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Fri, 2 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر درختان خود را برای کاربردهای خانگی و کشاورزی می کارید، احتمالاً با اسید هیومیک آشنا هستید. اسید هیومیک از تجزیه بقایای گیاهی و حیوانی به دست می آید و از اکسیداسیون مواد آلی پوسیده در لایه های فشرده زمین ایجاد می شود. در نهایت، این ماده به یک الکترولیت آلی و اسیدی تبدیل می گردد که می تواند برای اصلاح خاک و بهبود ساختار آن استفاده شود. اسید هیومیک کاربردهای مختلفی در باغبانی و کشاورزی دارد. استفاده از این ماده باعث سلامت بهتر خاک، افزایش رشد درخت و افزایش تولید محصول می شود. اما اگر در مورد نحوه مصرف هیومیک اسید سوال دارید، در این بررسی به شما کمک می کنیم تا به پاسخ خود برسید.

نحوه مصرف هیومیک اسید

هیومیک اسید چیست؟

اسیدهای هیومیک گروهی از مولکول ها هستند که به ریشه های گیاه می چسبند و به آنها در جذب آب و مواد مغذی کمک می کنند. وجود سطح بالای اسید هیومیک می تواند عملکرد درختان را افزایش دهد. می توان این ماده را در زغال سنگ، ذغال سنگ نارس و خاک یافت. هیومیک اسید یک محرک زیستی محلول در آب است که رشد و قدرت گیاه را افزایش می دهد. این ماده مواد مغذی را فراهم نمی کند و آفات را از بین نمی برد.

اسید هیومیک کود نیست، بلکه یک محرک زیستی و تقویت کننده گیاه است. این ماده همچنین آفات یا عوامل بیماری زا را نمی کشد، اما تحمل تنش گیاه را در برابر نوسانات دمایی، آفات و بیماری ها بهبود می بخشند. هیومیک اسید جذب و استفاده از مواد مغذی را در گیاهان از طرق مختلف افزایش می دهد و کیفیت و عملکرد گیاه را بهبود می بخشد.

استفاده از اسید هیومیک در خاک از اکوسیستم میکروبی خاک حمایت می کند. مصرف این ماده باعث رشد میکروارگانیسم های مفید می شود و به باروری و میوه دهی درختان کمک می کند. هیومیک اسید آنزیم های گیاهی را افزایش می دهد. استفاده از این آنزیم ها در فرآیندهای مختلف رشد گیاه مانند تقسیم سلولی، تنظیم هورمون و تولید انرژی ضروری هستند.

هیومیک اسید

نحوه عملکرد هیومیک اسید

هیومیک اسیدها به عنوان واسطه ای برای انتقال مواد مغذی از خاک به گیاه استفاده می شوند، زیرا می توانند مواد مغذی یونیزه شده را نگه دارند و از شسته شدن آنها جلوگیری کنند. اسیدهای هیومیک وقتی به ریشه می رسند، آب و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را به همراه می آورند. منطقه تخلیه ناحیه ای نزدیک به ریشه گیاه است که ریشه از آن مواد مغذی می گیرد. در واقع هیومیک اسید موارد مغذی را در دسترس ریشه قرار می دهد.

با وجود هیومیک اسید در این منطقه، ریشه درخت راحت تر یون های مثبت را جذب می کند، زیرا ریشه دارای بار منفی است. به عبارت دیگر، بار مثبت (کاتیون) به سمت بار منفی (ریشه) جذب می شود. اسیدهای هیومیک کاتیون ها (یون های مثبت) را نگه می دارند که می توانند به راحتی توسط ریشه گیاه جذب شوند و انتقال ریزمغذی ها به سیستم آوندی گیاه را بهبود می بخشند.

نحوه مصرف هیومیک اسید

افراد می توانند مواد هیومیک را به روش های مختلف استفاده کنند. چهار روش استفاده به صورت کودآبیاری، بذرمال، مخلوط با خاک و محلول پاشی (در صورت بالا بودن میزان فولویک اسید) است. این ماده به صورت مایع و پودر نیز موجود است. بهترین زمان برای استفاده از اسید هیومیک در فصل کاشت مجدد در بهار یا پاییز است. این ماده باید بعد از پخش کود مصرف شود. اسید هیومیک محلول در آب باید در زمانی از روز استفاده شود که احتمال کمتری برای تبخیر ماده (به صورت مایع) وجود دارد. در ادامه به روش های مصرف هیومیک اسید اشاره می کنیم:

کودآبیاری

کشاورزان اغلب اسید هیومیک را با آب آبیاری مخلوط می کنند و محلول را از طریق سیستم آبیاری قطره ای در باغ پراکنده می کنند. مقدار اسید هیومیک مورد نیاز برای استفاده به وسعت فضای شما بستگی دارد. به طور کلی، شما باید از 10 تا 30 لیتر مایع یا 3 تا 8 کیلو پرک بسته به نوع محصول در هر هکتار استفاده کنید و از محلول 3 درصد اسید هیومیک در 10 درصد آب بهره ببرید. استفاده از اسید هیومیک از طریق آبیاری قطره ای می تواند ساختار خاک را بهبود بخشد و مواد مغذی را در دسترس درختان قرار دهد.

بذرمال

اسید هیومیک معمولاً به عنوان بذرمال برای اطمینان از جوانه زنی سریع تر و محافظت از نهال ها در برابر حملات میکروبی و قارچی استفاده می شود. هیومیک اسید دارای ترکیبات فعالی است که گیاهان را در سطح جنینی فعال می کند و با پوشش دادن بذرها باعث رشد سریع گیاه می شود. برای استفاده از پوشش بذر، اسید هیومیک را با آب مقطر رقیق کرده و دانه ها را در محلول خیس کنید. این محلول غشاهای سلولی را تحریک می کند و باعث رشد بهتر ریشه می شود. اسید هیومیک همچنین جذب مواد مغذی را افزایش می دهد تا بقای خود را در طول پیوند تضمین کند.

قیمت هیومیک اسید

مخلوط با خاک

در صورت نداشتن امکان کودآبیاری می توانید از روش مخلوط کردن با خاک استفاده نمایید. در این روش مقدار 3 تا 8 کیلوگرم بسته به نوع کشت از هیومیک اسید پرک را با خاک مخلوط نموده و سپس آبیاری انجام دهید. یا اینکه در فصل انجام چالکود (پاییز و زمستان) می توانید به مقدار 2 گرم هیومیک اسید پرک را در هر چاله همراه با کودهای مورد نیاز دیگر چالکود کنید.

محلول پاشی

پاشیدن محلول اسید هیومیک یکی از سریع ترین راه ها برای استفاده از اسید هیومیک در باغ است. این روش به شما امکان می دهد فضای وسیع تری را نیز در نیمی از زمان پوشش دهید! برای استفاده از هیومیک اسید برای محلول پاشی، حدود یک کیلو اسید هیومیک را با هر 200 لیتر آب در هکتار رقیق کنید. برای سمپاش های کوچک، حدود 5 گرم اسید هیومیک را در هر یک لیتر آب رقیق کنید. شما می توانید محلول را روی سطح زیرین برگ های گیاه یا مستقیماً روی خاک اسپری کنید.

تغییرات فیزیکی در خاک پس از مصرف اسید هیومیک

اسید هیومیک می تواند تغییرات فیزیکی در خاک ایجاد کند که به نفع سلامتی گیاه خواهد بود. این کود می تواند ساختار و عملکرد خاک را تغییر دهد و خاک های سست را قادر می سازد آب بیشتری را حفظ کنند. این ماده می تواند خاک متراکم و رسی را برای ایجاد منافذ هوایی کوچک برای افزایش زهکشی و هوادهی آماده کند. خاک های رسی رطوبت زیادی را نگه می دارند و بسیار سنگین و تقریبا فشرده هستند. بدین دلیل که مولکول های خاک رس بسیار نزدیک به هم هستند. افزودن اسید هیومیک باعث افزایش حفره های هوا بین مولکول های خاک می شود و باعث زهکشی بهتر و گردش هوا می شود.

خرید بهترین اسید هیومیک از آبادیس

مولکول های خاک های شنی از هم دور هستند. این باعث می شود خاک نتواند رطوبت را برای مدت طولانی نگه دارد. بافت سست همچنین به این معنی است که خاک نمی تواند مواد مغذی را برای جذب گیاهان در خود نگه دارد. همچنین، ریشه های گیاه به دلیل بافت سست، نمی توانند به خوبی روی خاک سست نگه داشته شوند. افزودن اسید هیومیک توانایی خاک های شنی برای حفظ آب و مواد مغذی را افزایش می دهد. ناگفته نماند، به دلیل بهبود بافت و حفظ رطوبت امکان افزایش دوره¬های آبیاری را فراهم می کند.

خرید بهترین اسید هیومیک از آبادیس

هیومیک اسید به عنوان یک تقویت کننده خاک استفاده میشود. این ماده با بهبود جذب مواد مغذی گیاهان، سلامت گیاه و خاک را بهبود می بخشد و استرس گیاه را به حداقل می رساند. در حالی که هیومیک اسید به طور مستقیم توسط ریشه گیاه جذب نمی شود، ولی با افزایش جذب عناصر مغذی از رشد گیاه حمایت می کند. این بدان معناست که شما همچنان باید از کودهای آلی برای افزایش کارایی کودهایی که به کار می برید. بعد از هر فصل رشد استفاده کنید. در هر صورت، این امکان را دارید تا بهترین هیومیک اسید بازار را از آبادیس خریداری کنید. شما می توانید این محصول را به صورت مایع و پرک تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت هیومیک اسید با آبادیس تماس بگیرید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6Jy6cMVJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه