شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای نگهداری از زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا را می توان یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی نامید و امروزه نگهداری از زاموفیلیا زیبا برای تزیین بسیاری از خانه ها استفاده می شود.

مراقبت از زاموفیلیا ممکن است برای بسیاری از دوستداران گل و گیاه کاری دشوار به نظر برسد، اما مراقبت از این گیاهان آسان است. این گیاه با برگ های پهن همیشه سبز که حدود دو قرن پیش شناخته شده است ولی به تازگی به یک نخل محبوب شهرت یافته است. اگر از علاقه مندان به نگهداری از زاموفیلیا آپارتمانی شگفت انگیز، زیبا و مقاوم هستید، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مطلب همراه باشید تا شما عزیزان را با خاک مناسب زاموفیلیا و کود مناسب زاموفیلیا آشنا کنیم.

نگهداری از گل زاموفیلیا

ویژگی های گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که می تواند با شرایط مختلف محیطی سازگار شود و به رشد خود ادامه دهد. این گیاه آنقدر مقاومت بالایی دارد که نام گیاه با استقامت را به خود گرفته است. لازم به ذکر است که نگهداری از زاموفیلیا یک کار بسیار راحت و آسانی است. در ادامه به شما دوستداران گیاه به چند نکته اشاره خواهیم کرد که برای بهتر نگهداری زاموفیلیا کمک زیادی خواهد کرد.

زاموفیلیا اولین بار در نواحی شرقی و جنوبی آفریقا مشاهده شد و مقاومت بالای این گیاه روی زیستگاه آن بی تاثیر نبوده است. ظاهر این گیاه تزیینی با برگ هایی مانند خز و چرم و برگ های براق و به رنگ سبز تیره برای چند ثانیه چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. زاموفیلیا دارای ساقه منحصر به فردی است که 40 تا 60 سانتی متر طول دارد و همین ویژگی زیبایی آن را افزایش می دهد. همچنین در صورت داشتن شرایط خوب مثل خاک مناسب زاموفیلیا و کود مناسب زاموفیلیا در این گیاه، گل های زرد روشن تا قهوه ای را مشاهده خواهید کرد.

انواع گیاه زاموفیلیا

1.      نخل زاموفیلیا بلک

این نوع گیاه زاموفیلیا یکی از بهترین گیاهان خانگی، کمیاب و گران قیمت است که به دلیل داشتن برگ های سیاه تیره بسیار جذاب است.برای خرید انواع زاموفیلیا بلک کلیک کنید.

2.     زاموفیلیا ابلق

برگ های این گیاه بیضی شکل و سبز، به رنگ سفید و زرد است. زاموفیلیا ابلق یکی از زیباترین گونه های این گیاه است. (bagheeram.com/product-category/zamiifolia/variegated-zz)

3.     زاموفیلیا سبز

زاموفیلیا سبز رایج ترین نوع این گیاه به حساب می آید و شما عزیزان می توانید این گیاه را به راحتی با بهترین قیمت خریداری کنید. این گیاه از برگ های گوشتی و سبز تشکیل شده است که با یک آرایش خاص به صورت کاملا زیبا کنار هم قرار گرفته اند. حال که با انواع این گیاه آشنا شده اید پس در ادامه این مطلب به شما عزیزان شرایط نگهداری از زاموفیلیا ،خاک و کود مناسب زاموفیلیا را توضیح خواهیم داد. برای خرید زاموفیلیا بر روی لینک زیر کلیک کنید (bagheeram.com/product-category/zamiifolia)

نحوه نگهداری از زاموفیلیا

تا اینجا در مورد ویژگی های گیاه زاموفیلیا و انواع آن صحبت کردیم، اما چگونه از این گیاه نگهداری کنیم؟ همانطور که گفتیم نگهداری از این گیاه به دلیل مقاومت بالا بسیار آسان است و شما می توانید با رعایت نکات بسیار ساده از این گیاه در منزل یا محل کار خود نگهداری کنید. در ادامه این مطلب روش های نگهداری از این گیاه را برای شما آورده ایم. لازم است بدانید برای نگهداری صحیح از این گیاه نیاز به خاک مناسب زاموفیلیا و کود مناسب زاموفیلیا خواهید داشت که هرکدام را جداگانه به شما توضیح خواهیم داد.

راهنمای نگهداری از زاموفیلیا

·         دمای محیط برای نگهداری از زاموفیلیا

مطمئن شوید که مکانی که برای زاموفیلیا انتخاب می شود از سرما دور باشد. زاموفیلیا گیاهی است متعلق به مناطق گرمسیری و آفریقایی که به سختی سرما را تحمل می کند. مکانی که دمای آن بین 15 تا 27 درجه سانتیگراد است بهترین مکان برای قرار دادن گلدان زاموفیلیا است. این درخت چرمی برای سازگاری و زندگی خوب در این شرایط در زمستان به مکانی با دمای ثابت و حداقل 10 درجه سانتیگراد نیاز دارد.

·         نور مناسب برای رشد بهتر گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا مانند بسیاری از گیاهان دیگر در نور غیر مستقیم متوسط ​​تا روشن بهترین رشد را دارد. البته این گیاه در زیر نور مصنوعی (فلورسنت) نیز رشد خواهد کرد. اگرچه این گیاه به عنوان گیاهی با نور کم شناخته می شود. اما این بدان معنا نیست که نور را دوست ندارد. نور عامل مهمی در رشد و شادابی گیاهان است و زاموفیلیا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

البته گیاه زاموفیلیا در برابر نور کم مقاوم است ولی برای رشد بهتر قطعا داشتن نور خوب بی تاثیر نیست. اگر فضای شما دارای نور زیاد است کاملا به این موضوع حواستان باشد که گیاه در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرد زیرا این امر باعث سوختن سریع برگ های سبز این گیاه زیبا می شود.

·         نحوه آبیاری گیاه زاموفیلیا

اصلی ترین نکته برای بهتر نگهداری از گیاه زاموفیلیا و جلوگیری از آسیب این گیاه آبیاری مناسب است. شاید متوجه شده باشید که برگ های زاموفیلیا گوشتی هستند، زیرا این گیاه آب را در برگ های خود ذخیره می کند و به همین دلیل است که می گوییم این گیاه به آبیاری کم مقاوم است.

زمانی که خاک این نخل کاملا خشک شده باشد حالا بهترین موقع برای آبیاری این گیاه زیبا است. معمولا هر 10 روز تا 2 هفته یک بار زمان مناسبی برای آبیاری است. اگر زاموفیلیا شما در هوای کم نور و خنک نگهداری می شود، آبیاری یک بار در ماه کافی است. به هیچ عنوان از آبیاری زیاد برای نگهداری این گیاه استفاده نکنید زیرا این امر سبب می شود ریشه گیاه به سرعت بسوزد و قدرت خود را از دست بدهد.

·         استفاده از خاک مناسب برای زاموفیلیا

لازم نیست روی خاک این گیاه خیلی حساس باشید و می توانید از خاک تهیه شده در گیاهان آپارتمانی برای این گیاه استفاده کنید. مهمترین نکته در مورد خاک مناسب برای زاموفیلیا زهکشی مناسب آن است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. خاک گیاه باید زهکش خوبی داشته باشد تا آب اضافی آن به طور کامل از گلدان این نخل به راحتی خارج شود. برای نگهداری از زاموفیلیا و زهکشی بهتر، پرلیت یا ماسه به خاک اضافه کنید.

·         کود مناسب برای زاموفیلیا

این گیاه اغلب نیازی به کود نخواهد داشت. اما اگر متوجه شدید که رشد گیاه شما متوقف شده است، می توانید در فصل زمستان از کود مایع استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که پس از آبیاری به گیاه کود بدهید تا کود مایع ریشه گیاه را از بین نبرد. کود مناسب زاموفیلیا کودی است که رقیق و متعادل باشد. ما در وب سایت باغ ارم bagheeraam.com به شما دوستداران گیاهان آپارتمانی کود سه بیست را معرفی می کنیم. زیرا این کود دارای مواد مغذی پتاسیم، فسفر و ازت است که تاثیرات زیادی در رشد گیاه دارد. برای پاجوش زدن زاموفیلیا نیز از این کود استفاده می کنند.

کود مناسب برای زاموفیلیا

·         عوض کردن گلدان زاموفیلیا

به عنوان یک قاعده، این گیاه هر یک یا دو سال یکبار نیاز به تعویض گلدان دارد. وقتی ریشه های گیاه از گلدان بیرون آید این موقع می تواند بهترین زمان برای عوض کردن گلدان زاموفیلیا باشد. در غیر این صورت تعویض گلدان گیاه را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. لازم به توضیح است که نباید گلدان گیاه را خیلی بزرگ انتخاب کنید زیرا گلدان بزرگ رشد گیاه شما را متوقف می کند.

·         هرس کردن گیاه زاموفیلیا

گیاهان زاموفیلا نیازی به هرس مکرر ندارند، اما بهتر است برگها حذف شوند. برای اینکه ظاهری پرتر به گیاه خود بدهید، ساقه های آن را کوتاه کنید. اگر ساقه های گیاه بیش از حد بلند است، آنها را برش دهید. برگ های زرد و قهوه ای یا برگ های خیلی قدیمی را از گیاه جدا کنید.

آیا گیاه زاموفیلیا سمی است؟

در جواب این سوال باید بگوییم گیاه زاموفیلیا مانند گیاه دیفن باخیا سمی است. لازم به ذکر است که اگزالات کلسیم موجود در شیره این گیاه برای پوست بسیار مضر است و به پوست آسیب می رساند، بنابراین هنگام قلمه زدن و تکثیر این گیاه حتما از دستکش استفاده کنید تا شیره این گیاه پوست به شما نرسد. البته حواستان باشد که برگ های این گیاه سمی نیستند و می توانید بدون مشکل به آن ها دست بزنید اما به شما توصیه می کنیم در انجام آن زیاده روی نکنید و آن را از فرزندان خود دور نگه دارید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eqieXc9n
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه