شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

سفر نوروزی به ترکیه

سفر نوروزی به ترکیه ارزان تر شد! + راهکار

ترکیه یکی از قطب های گردشگری آسیا و اروپاست. ترکیه اغلب مهد تمدن نامیده می شود و می توانید تنوع فرهنگ و تاریخ گسترده این کشور را در هر گوشه ای از آن مشاهده کنید. ترکیه مناظر حیرت انگیزی دارد و برای ماجراجویی در دل طبیعت گزینه مناسبی به شمار می رود. تاریخ غنی، غذاهای خیابانی خوش مزه، مساجد تاریخی، بناهای زیبا، طبیعت زیبا و بکر، مراکز خرید متنوع، کاخ های تاریخی و شهرهایی مدرن و دیدنی از استانبول و آنتالیا گرفته تا وان و کوش آداسی از مواردی هستند که ترکیه را به مقصد سفر بسیاری از گردشگران تبدیل کرده اند.

ترکیه کشوری چهار فصل است هر فصلی که به این کشور سفر کنید مطمئناً شیفته آن خواهید شد؛ اما بدون شک بسیاری از گردشگران بر این باورند که سفر به ترکیه در فصل بهار به ویژه عید نوروز که آب وهوای آن بسیار مطبوع و دلپذیر است و سواحل آن نیز خیلی شلوغ نیست، حال و هوای دیگری دارد و برای سفر به ترکیه بهترین زمان به شمار می رود.

نوروز باشکوه ترین جشن ایرانی ها است و علاوه بر ایران در بیشتر کشورها ازجمله ترکیه نیز هر ساله جشن ها و مراسم های با شکوهی در عید نوروز برگزار می شود. به همین دلیل است که با فرارسیدن عید نوروز صدای جشن و شادی ایرانی ها در جای جای ترکیه گوش فلک را کر می کند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید بهتر است قبل از سفر هزینه های سفر به ترکیه را بررسی کنید. هزینه سفر به ترکیه به عوامل مختلفی ازجمله نوع اقامتگاه، نوع وسیله نقلیه، رستوران و غیره بستگی دارد اما اگر می خواهید سفری ارزان به ترکیه داشته باشید ما در این مقاله راهکارهای سفر ارزان به ترکیه را برای شما ارائه می دهیم تا سفری دلچسب و شگفت انگیزی را در کشور ترکیه تجربه نمایید.

نحوه سفر ارزان به ترکیه

سفر به ترکیه به دلیل هزینه های مناسب و قیمت مقرون به صرفه جزء پرطرفدارترین سفرها در بین ایرانیان به شمار می رود. برای سفر به این کشور زیبا با توجه به بودجه ای که دارید می توانید از راه های مختلفی ازجمله هوایی و زمینی (اتوبوس، قطار و خودروی شخصی) استفاده کنید. همچنین از بابت اجاره خانه و آپارتمان مبله وان یا اجاره خانه استانبول هیچ مشکلی نخواهید داشت؛ چراکه با اقامتگاه های مناسب در این شهرها می توانید سفری ناب و دلپذیر داشته باشید.

هزینه سفر هوایی به ترکیه

هواپیما یکی از راحت ترین و آسان ترین گزینه ها برای سفر به ترکیه است. از آنجایی که کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد به همین دلیل گردشگران ایرانی به لطف طیف گسترده ای از خطوط هوایی مقرون به صرفه، نگرانی زیادی بابت هزینه پرواز به کشور ترکیه ندارند؛ اما بهتر است برای کاهش هزینه های سفر در هر کجای ایران که هستید ابتدا خود را به تهران و یا تبریز برسانید و با خرید بلیط هواپیما مستقیم به شهر استانبول یا یکی دیگر از شهرهای ترکیه بروید. چرا که هزینه بلیط استانبول از تبریز نسبت به دیگر شهرهای ایران ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

لازم است بدانید که معمولا هزینه بلیط چارتری از بلیط سیستمی کمتر است؛ اما در ایام نوروز، به علت افزایش درخواست ها و تقاضاها برای سفر هوایی، ممکن است قیمت سیستمی کمتر از چارتری شود.

هزینه سفر هوایی به ترکیه

هزینه سفر زمینی به ترکیه

سفر با قطار و اتوبوس اگرچه هزینه کمی دارد؛ اما بسیار زمان بر است. سفر با خودروی شخصی نیز اگرچه ممکن است کم هزینه به نظر برسد؛ اما با دقت به جزئیات سفر ازجمله هزینه گزاف بنزین در ایران و پس از مرز ترکیه، هزینه عوارض، هزینه تعویض پلاک، هزینه گواهینامه و غیره متوجه هزینه بالای این روش نیز خواهید شد.

تورهای مسافرتی

یکی از کم هزینه ترین و راحت ترین راه های سفر به کشور ترکیه استفاده از تورهای مسافرتی است. به دلیل استقبال بسیار زیاد مردم از این تورها آژانس های مسافرتی بسیاری در طول سال تورهای مسافرتی زیادی را به این کشور تدارک می بینند که علاوه بر ساده و آسان کردن سفر برای گردشگران و مسافران انتخاب را نیز برای آن ها سخت تر کرده است.

نحوه حمل ونقل درون شهری ارزان در ترکیه

یکی از هزینه های سفر مربوط به حمل ونقل و رفت وآمدهای درون شهرهاست. ترکیه نیز همانند دیگر کشورهای بزرگ جهان از سیستم حمل ونقل درون شهری متعددی ازجمله اتوبوس، مترو، اتوبوس بی آر تی، تراموا، قایق کشتی، دولموش و یا تاکسی برای رفت وآمد در داخل شهر برخوردار است. سیستم حمل ونقل درون شهری در کشور ترکیه نسبتاً ارزان است.

برخی از شهرهای ترکیه ازجمله شهر وان فاقد مترو است؛ اما شهرهایی مانند ازمیر، استانبول، آنکارا دارای مترو هستند. استفاده از مترو آسان است و قیمت مقرون به صرفه ای دارد. همچنین می توانید از دلموش ها استفاده کنید. دلموش ها خودروهایی بزرگ شبیه مینی بوس یا ون هستند و می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز با استفاده از آن ها به قسمت های مختلف ترکیه دسترسی یابید. استفاده از تاکسی، اتوبوس و تراموا یا واگن برقی نیز از دیگر گزینه های حمل ونقل در ترکیه است؛ اما در نظر داشته باشید که کرایه تاکسی ها بالا خواهد بود.

اگر می خواهید هزینه رفت وآمد در ترکیه مقرون به صرفه و ارزان باشد پیشنهاد ما به شما این است که استانبول کارت تهیه کنید. این کارت ها قیمتی در حدود 9 لیر دارند و می توانید از بعضی فروشگاه ها، ایستگاه های مترو و غیره آن را خریداری و به میزان دلخواه شارژ کنید.

نحوه صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک در ترکیه

ترکیه به علت موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در همسایگی کشورهای غربی و شرقی از تنوع غذایی بالای برخوردار است. در جای جای این کشور زیبا انواع غذاهای ترکی، دریایی، محلی و بین المللی متناسب با ذائقه هر فردی طبخ و ارائه می شود. بسیاری از گردشگران در سفر به ترکیه به دنبال راهی هستند که در کنار لذت بردن از مکان های دیدنی بتوانند هزینه سفر خود را نیز کاهش دهند. از این رو خوردن غذاهای ارزان تر می تواند میزان هزینه های شما را تا مقدار بسیار زیادی پایین بیاورد. یکی از گزینه های مناسب، خوردن غذاهای خیابانی است؛ چرا که علاوه بر داشتن قیمتی معقول بسیار خوشمزه و خوش عطر و طعم نیز هستند. علاوه بر این در جای جای ترکیه غذاهای متنوعی وجود دارند که با صرف کمترین هزینه می توانید خوشمزه ترین غذاهای عمرتان را نوش جان کنید. ازجمله این غذاها می توان به بالیک اکمک، کوکورچ، کوفته ترکی، میدیه دلما، دونر کباب، کومپیر یا سیب زمینی تنوری، پیده تنوری، سیمیت، بورک و غیره اشاره کرد.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ترکیه

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ترکیه

هزینه تفریحات و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه نیز در هزینه های سفر شما اهمیت به سزایی دارد. در جای جای ترکیه جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد؛ از سواحل زیبا و مساجد و بناهای تاریخی گرفته تا مراکز خرید قدیمی و مدرن همه و همه این کشور را به مکانی مناسب برای تفریح و گردش تبدیل کرده است. در زیر به برخی از جاذبه های دیدنی ترکیه و هزینه های ورودی آن ها ارائه شده است:

  • مسجد ایاصوفیه: رایگان
  • برج گالاتا: 130 لیر
  • بازار بزرگ استانبول: رایگان
  • پارک مینیاتورک: 90 لیر
  • آب انبار باسیلیکا: 190 لیر
  • کاخ توپکاپی: از 320 لیر

کاهش هزینه اقامت در ترکیه+راهکار (مهم)

کاهش هزینه اقامت در ترکیه

یکی از اصلی ترین مواردی که در سفر به مقاصد خارجی باید انجام دهید، رزرو هتل و اقامتگاه است؛ بنابراین اگر قصد دارید بدون استفاده از تور به ترکیه سفر کنید لازم است نسبت به هزینه اقامت اطلاعات داشته باشید. در ترکیه هتل های متنوعی از هتل های 3 تا 5 ستاره گرفته تا هاستل ها، هتل آپارتمان ها و مهمان خانه های برای اقامت وجود دارد. تنها کافیست، اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب و با پرداخت معادل ریالی اقامتگاه، هتل یا خانه مورد نظر خود را به صورت آنی رزرو کنید. در شهرهای توریستی و پرگردشگرپذیر ترکیه مثل وان و استانبول نیز این فعالیت ها شروع شده و اجاره خانه و آپارتمان مبله وان و اجاره خانه استانبول با پرداخت ریالی امکان پذیر است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/o5cFEX45
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه