شنبه, ۱۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Sat, 3 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

هر آنچه باید راجع به تیغ اره نواری بدانید

تیغ اره نواری، یکی از تجهیزات دستگاه های اره برقی است. همانطور که از نامش مشخص است، تیغ اره نواری به شکل تیغه ای تیز و بلند است که دارای نواری از دنده های بسیار برنده و پیوسته می باشد. این تیغ ها از فولاد های بی  متال و یا فلزات برنده و تیز تولید می شوند.

تیغ های اره نواری در دستگاه برش به کار گرفته شده و با استفاده از آن ها می توان مواد فولادی و غیرفولادی را برش داد. تیغ های اره نواری عموما به شکل حلقوی تولید و عرضه می شوند. دو سر این تیغ ها به یکدیگر جوش خورده و قابلیت نصب روی دستگاه های افقی بُر و عمودبُر را دارند. در ادامه اطلاعات کامل تری در خصوص تیغ اره نواری ارائه خواهیم کرد.

تیغ اره نواری

مهمترین کاربردهای تیغ اره نواری

استفاده از تیغ اره نواری جهت برشکاری در صنایع مختلف رواج زیادی دارد. یکی از مهمترین کاربردهای این تیغ ها، کاربرد در حوزه برش مقاطع فلزی است. تیغ های اره نواری گزینه ای مناسب برای برش مقاطع فلزی مثل آهن، آلومینیوم، فولاد و آلیاژهای آن، چدن و ... هستند. همچنین این تیغ ها برای برش دهی مقاطع پلاستیکی هم به کار گرفته می شوند.

علاوه بر این، در برشکاری و شکل دهی سنگ های تزیینی نیز از تیغ اره نواری استفاده فراوانی می شود. همچنین تیغ اره نواری برای برش چوب و تولید محصولات چوبی مثل کابینت، میز، تخت و ... نیز کاربردهای زیادی دارند. در کنار این موارد، در برخی از سردخانه های گوشت نیز جهت برش مقاطع گوشتی دارای استخوان از تیغ اره نواری کمک گرفته می شود.

کاربردهای تیغ اره نواری

دسته بندی تیغ اره نواری بر اساس جنس تیغ

تیغ اره نواری، بر اساس جنس، کاربرد و شیوه ساخت دارای انواع مختلفی است. یکی از مهمترین دسته بندی های تیغ اره، دسته بندی بر اساس متریال و جنس تیغ می باشد. از نظر جنس، تیغ های اره نواری به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند که این سه دسته عبارتند از: 1) تیغ های اره نواری های بی متال 2) تیغ های اره نواری های کاربید 3) تیغ های اره نواری کربن استیل.

تیغ های اره نواری های بی متال، از دو فلز متفاوت تولید می شوند. عموما در این تیغ ها، جنس بدنه از فولاد فنر و جنس دندانه های اره از فولاد پرسرعت HSS می باشد. تیغ اره نواری های کاربید دسته ای از تیغ های نواری است که در تولید بدنه آن از فولاد کروم دار و در تولید دندانه ها از فولاد فنر استفاده شده است و در نتیجه مقاومت بالایی دارد. تیغ های اره نواری کربن استیل نیز سومین دسته از تیغ های نواری هستند که هم در بدنه و هم در دندانه های آن ها از آلیاژهای کروم دار استفاده شده و در نتیجه از سختی و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. دندانه های تیغ اره کربن استیل دارای سختی در حدود 66 الی 67 راکول سی می باشند. 

 

انواع تیغ های اره نواری بر اساس شکل دندانه ها

تیغ اره نواری را از نظر چیدمان و شکل دندانه ها می توان به گروه های مختلفی تقسیم بندی کرد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • تیغ اره دندانه منظم: این تیغها یکی از بهترین گزینه ها برای برش چوب و بیشتر فلزات به شمار می آیند. تیغ های اره دانه منظم، دارای دندانه های یکدست و صاف با نوک تیز بوده و از قابلیت برش دهی بالایی برخوردارند. 
  • تیغ اره قلابی یا سوزنی: تیغهای دندانه قلابی، دارای دندانه هایی به شکل قلاب بوده و زاویه برش آن ها حدود 10 درجه است. این تیغ ها از سرعت برش دهی بالایی برخوردار بوده و بیشتر برای برش دادن فلزات غیر آهنی، چدن و چوب های سخت به کار گرفته می شوند.
  • تیغ اره دندانه فاصله دار: این دسته از تیغهای اره نواری دارای یک مجرای صافی در قسمت دندانه های خود می باشند. این تیغ ها برای برش مواد صاف و نرم به کار گرفته می شوند. عموما برشکاری فلزات با این تیغ ها توصیه نمی شود زیرا نتیجه نهایی چندان مطلوب نیست و این تیغ ها بیشتر جهت برش دهی چوب مناسب هستند.
  • تیغ اره دندانه متغیر (نامنظم): به صورت کلی، این تیغها به دو دسته تیغ هایی با دندانه های متغیر و تیغ هایی با فاصله متغیر تقسیم بندی می شوند. تیغ اره دندانه متغیر از نظر شکل ظاهری و نوع کارکرد با دیگر انواع تیغ های اره نواری متفاوت است. عموما بیشترین کاربرد این تیغ ها در برش چوب می باشد.
  • تیغ اره نواری دندانه موج دار: آخرین و یکی از مهمترین انواع تیغهای اره نواری، تیغ های دندانه موج دار هستند که در آن ها، دندانه ها حالتی شبیه موج دارند. این تیغ ها برای برش دهی مقاطع توخالی مثل لوله ها به کار گرفته می شوند. سرعت بالا و برش دهی تمیز از جمله ی مهمترین مزایای تیغ های دندانه موج دار است.

 

پارامترهای کلیدی در انتخاب تیغ های اره نواری

در هنگام انتخاب تیغ اره نواری، یکسری نکات کلیدی وجود دارد که باید مد نظر قرار داده شوند. یکی از مهمترین پارامترها در هنگام خرید تیغ اره، جنس تیغ و شکل دندانه های آن است. جنس تیغ و شکل دندانه هایش بسته به نوع کاربردی که از تیغ ها انتظار می رود، انتخاب می شود.

یکی دیگر از پارامترهای مهم، سایز و گام تیغ های اره نواری است. تیغ های اره نواری از نظر فاصله ی دندانه ها دارای انواع مختلفی هستند. هر چقدر فاصله ی دندانه های تیغ اره نواری بیشتر باشد، تیغ سرعت و قدرت برش بالاتری دارد اما تمیزی سطح برش داده شده توسط آن کمتر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید تیغ اره نواری، قیمت تیغ اره است. قیمت تیغ های اره نواری به پارامترهای متعددی از جمله کیفیت تیغ، جنس و شکل دندانه های آن، گام تیغ و ... بستگی دارد. علاوه بر این، برند تولید کننده، اندازه تیغ و کیفیت نقطه ی اتصال دو سر تیغ نیز از جمله ی دیگر عواملی هستند که در هنگام خرید تیغ های اره نواری باید مد نظر قرار داده شوند.

پارامترهای کلیدی در انتخاب تیغ های اره نواری

خرید مستقیم تیغ اره نواری با قیمت مناسب

در بین روش های مختلفی که برای خرید محصولات گوناگون از جمله تیغ اره نواری وجود دارد، خرید اینترنتی از مزایای قابل توجهی برخوردار است. سادگی فرایند خرید، قیمت مناسب تر کالا و تضمین کیفیت و سلامت محصول از جمله ی مهمترین مزایای خرید اینترنتی به شمار می آید.

گروه صنعتی پارس خورشید یکی از مراکز معتبر فعال در زمینه ی عرضه انواع مختلف تجهیزات صنعتی از جمله جک هیدرولیکی، بلبرینگ، تیغ های اره نواری و ... است. از طریق این فروشگاه می توانید برای خرید انواع مختلف تیغ اره نواری با قیمت مناسب اقدام نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bEex8uI8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه